Utomhuslampa

Fille

Trådstartare
Jag har letat massor på google efter en utomhuslampa som man kan hänga i taket på altan, hittar bara plafonder eller sådana man sätter på väggen. Har ni sett någon hängande utomhuslampa? Vad händer om man hänger upp en inomhuslampa ute mer än att den kan gå sönder av fukt och så? Alltså kan det bli nåt mer "galet" som tex rör elen i huset?
 
Jag har i min ungdom på farfars gamla fabrik monterat många såna här
387-82-419-910k.jpg

såna här
844-82-448-91k.jpg

och såna här
3227-82-223-91k.jpg


Du får nog helt enkelt leta bland tillverkare som gör just utomhusbelysning.

Utomhus, även under tak ska armaturen ha en IP-klassning på minst IP 23.
 
Stopp stopp!!!.
INTE INTE INTE använda el-grejor klassade för inomhusbruk utomhus.

Det kan bli väldigt fel. El är farliga grejor. I värsta fall kan det starta bränder eller göra så att saker i huset blir strömförande och du dör.
Man ska ha hälsosam respekt för el.

Jag har respekt för el, men funderade lite eftersom vår badrumslampa (som satt när vi flyttade in) dog här i våras och den var alldeles för lågt ip-klassad så därför tänkte jag att det enda som kanske händer är att lampan i sig dör! Men ska kolla efter rätt saker till vår altan :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 518
Senast: sjoberga
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 244
Senast: Gunnar
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 480
Senast: verser
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 405
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp