”Utseendehetsen sprids i ridsporten”

”Många inlägg handlar inte alls om hästar. Det kan vara en bild på barnet med läppglans, solglasögon och en tröja nerhasad över en bar axel. Barn som utan att förstå det sexualiserar sig själva. Rena pedofildrömmen”, skriver hästjournalisten Ulrika Fåhraeus. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.svt.se/opinion/article2791158.svt
 
Jag har aldrig sagt att jag försvarar denna industri, jag ifrågasätter sättet på vilken Ulrika motsäger sig denna industri

Visst skall vi ha friheten att lägga våra pengar på vad vi vill men sedan måste man också tåla att ens val blir ifrågasatta. Idag tar människor lån för att köpa sig en identitet, även vuxna människor har svårt att göra sunda val. Fler och fler hamnar i skuld och då är det inte längre var mans problem utan ett samhällsproblem anser jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter ”Är en ridlektion en personlig omkostnad, men inte massage? Det ena klassas som friskvård, det andra inte”, skriver Ulrika Fåhraeus. ...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Förra veckan följde jag diskussionen som var i sociala medier med följd av artikeln "”Utseendehetsen sprids i ridsporten” som bloggaren...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 808
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp