Bukefalos 28 år!

Utställnings tråden

Oftast är det ok temperatur i hallen men är det väldigt kallt ute så tar det ett tag för den att bli varm. Nån vinter satt jag också med jacka en hel helg, just i den hallen. Värdo!
Håller tummarna för att det är vettig temp. Jag tror min lilla frös lite i helgen. Men jag klär nog på mig lite ordentligt ifall att det är kallt :)
 
Fantastiska lilla Pyttis tog BIS både lördag och söndag på Halllandskatten i Varberg! SVERAKs motsvarighet är BOB (best of the best). Det är svårsmält men så oerhört roligt. Brorsan Lattis var med och tog sina Ex1 och gjorde ett strålande jobb med att charma besökarna.
 
Fantastiska lilla Pyttis tog BIS både lördag och söndag på Halllandskatten i Varberg! SVERAKs motsvarighet är BOB (best of the best). Det är svårsmält men så oerhört roligt. Brorsan Lattis var med och tog sina Ex1 och gjorde ett strålande jobb med att charma besökarna.
Stort grattis! :banana:
 
Fantastiska lilla Pyttis tog BIS både lördag och söndag på Halllandskatten i Varberg! SVERAKs motsvarighet är BOB (best of the best). Det är svårsmält men så oerhört roligt. Brorsan Lattis var med och tog sina Ex1 och gjorde ett strålande jobb med att charma besökarna.

Jättegrattis!!!
 
Fantastiska lilla Pyttis tog BIS både lördag och söndag på Halllandskatten i Varberg! SVERAKs motsvarighet är BOB (best of the best). Det är svårsmält men så oerhört roligt. Brorsan Lattis var med och tog sina Ex1 och gjorde ett strålande jobb med att charma besökarna.
Grattis!

Jag vill se bild på Pyttis! :bump:
 
Grattis!

Jag vill se bild på Pyttis! :bump:

Här är Pyttis.
98c4874f-7fec-4abb-aef2-7a03c6ee845b.jpg
 
Jag fortsätter uppdatera i min ensamhet :p. Vi är hemkomna efter en helg i Norrköping. Självklart blev det lite ändringar bland domarna på söndagen så Soda hade Michael Edström och istället för Donatella fick Lumi Malin Sundkvist.

Men Soda har skött sig super på sin debut! Lumi skötte sig också väldigt bra hela helgen men det förvånades jag inte över. Hennes största problem var väl att hon blev sur när hon inte fick kolla eller gå vart hon ville. Hon är ju en katt som älskar att utforska nya ställen :).

Resultatmässigt blev det lite blandat. Det var tyvärr många ABS pga att det spridits magsjuka efter utställningen i Falun förra veckan och få vågade åka. På lördagen lyckades Soda knipa Ex1 i konkurrens men blev utslagen i BIV mot en jämngammal hane (som är superfin). Lumi fick sitt andra cert vilket jag var väldigt nöjd med. Hon har noll päls och är inte direkt en utställningskatt.

Idag blev Soda Ex1 igen. Utan konkurrens men ned väldigt fin kritik. Ingen BIV tyvärr pga absade katter. Hon var uppe för NOM men där fick hon se sig slagen av en superfin sköldpaddsfärgad hona som var några månader äldre. Lumi fick som sagt Malin som domare. Malin är stenhård med det vita och senaste gången Lumi ställdes för henne drog hon certet pga hennes minimala runners på frambenen och vek färg på kontraster, samt svag profil. Idag nämnde hon inte ett ord om hennes kontraster, hennes profil var vek men inte så hemsk och hennes runners var inom felmarginalen. Så trots att hon enligt mig ser hemsk ut eftersom hon är ur päls så höll hon kvalité för cert helt plötsligt. Dessvärre hade hon konkurrens så hon fick Ex2. Hann inte höra på motiveringen pga att Soda skulle upp men det fanns säkert en bra sådan :). Lumi får vänta med att bli champion helt enkelt.

Nu får Soda ladda upp inför Birka om en månad. Då stannar de andra två hemma :).

Birka typ 19-20 nov?
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 505
Senast: cili
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 088
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 880
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp