Utställnings tråden

Någon som vill komma med smakråd? Dags för nytt burskynke. Rosa eller ljus turkos? Ena bilden taget i mulet dagsljus och andra under starka lampor

img_20170108_124950_587228d02a6b2256bde543a8.jpg



img_20170108_124106_587228e92a6b225690720946.jpg


Han är varm i färgen, är det då man ska gå på en kall färg på tyget?
Definitivt turkos! :)
 
Jag föll faktiskt för det rosa @Lii , hoppas du använder det en annan gång. Det turkosa är såklart kanonfint det med. Det kanske var för att han håller sin rosa mun öppen på bilden som jag tyckte att det matchade. :laugh:

Eller så för att jag gärna har rosa till min blå katt. :angel: Är han blå, förresten?
 
Jag föll faktiskt för det rosa @Lii , hoppas du använder det en annan gång. Det turkosa är såklart kanonfint det med. Det kanske var för att han håller sin rosa mun öppen på bilden som jag tyckte att det matchade. :laugh:

Eller så för att jag gärna har rosa till min blå katt. :angel: Är han blå, förresten?
Han är blå, men väldigt varm i färgen :)

Hittills har jag aldrig använt samma burskynke två gånger, varken till min förra katt eller Frasse så kan säkert bli ett rosa med :D
 
Hur var det nu?

Nån som kommer till Örebro nu i Januari?

Det blir antagligen Rävens sista show.
Det är väldig kul för det är 17 somalis anmälda på lördagen - rekord tror jag
 
Hur var det nu?

Nån som kommer till Örebro nu i Januari?

Det blir antagligen Rävens sista show.
Det är väldig kul för det är 17 somalis anmälda på lördagen - rekord tror jag
Jag kommer med Soda och Biggan. Det är typ 60 raggisar anmälda så det blir väldigt hård konkurrens. Biggan var ju lite muttrig i våras på utställning men lite bättre i somras, så jag hoppas bara att hon håller sig i skinnet. Hoppas på en bra domare. I kat 1 har vi tyvärr en domare som är rädd för katter som låter...:banghead:. Jag vet flera bruna bicolorhonor som kommer så det blir nog tufft. Soda vet jag att kommer ha minst 2 konkurrenter i klass 11, så det blir hårt där också. Men i gengäld är ju NERK bland de bästa utställningarna varje år, så då får man ta att man åker hem tomhänt :).
 
Puh! Nu är två ragdolls badade och fönade och borstade. Det var mycket päls att bada och förbannat mycket päls att föna. Men nu är det klart! Har nästan packat klart också så jag har lite mindre att göra imorgon. Ska bli spännande att komma iväg i helgen. Är dock lite nervös inför hur Biggan ska bete sig. Jag hoppas att hon tar det bra men hon har ju varit lurig någon gång innan.
 
Puh! Nu är två ragdolls badade och fönade och borstade. Det var mycket päls att bada och förbannat mycket päls att föna. Men nu är det klart! Har nästan packat klart också så jag har lite mindre att göra imorgon. Ska bli spännande att komma iväg i helgen. Är dock lite nervös inför hur Biggan ska bete sig. Jag hoppas att hon tar det bra men hon har ju varit lurig någon gång innan.

Vilka domare har ni fått?
Vi har Donnatella och Heléne. Det kan bli intessant.
 
Vilka domare har ni fått?
Vi har Donnatella och Heléne. Det kan bli intessant.
Soda har Fabio på lördag och Caroline på söndag.
Biggan har Luigi på lördag och Åsa på söndag. Det är Åsa som blir rädd om katter låter. Så jag tänker att beroende på hur hon beter sig imorgon så får jag ta ett beslut om jag ska visa på söndag eller inte. Biggan blir bara mer osäker när domaren rycker bort händerna så fort hon låter, så det känns inte som en bra upplevelse om hon är stirrig. Annars brukar Åsa vara jättebra, så det vore synd att inte visa.
 
Oj vilken nervig helg. Igår ville Biggan inte alls vara med och resultatet blev därefter. Ex3 (av 3). Soda fick en jättefin bedömning men blev Ex2 (av 3).

Idag övervägde jag att inte ställa Biggan men efter att ha gått ett varv med henne på morgonen så kändes hon lugnare idag. Så jag valde att ta fram henne till domaren. Hade hjärtklappning till tusen för jag var så rädd att hon skulle bli rädd och arg. Hon skötte sig dock superbra och var som en helt annan katt idag. Hon lyckades ta sitt första cert i konkurrens :). Hon åkte dock ut mot en annan superfin hona i BIV.

Soda blev ex 2 idag igen efter att domaren länge och väl stått och funderat. Soda hade bättre kropp men den andra honan var mer teknisk i huvudet. Men domaren bad mig om ursäkt för att hon valde den andra katten (spm Biggan för övrigt är moster till ;)) för hon tyckte Soda var så himla fin. Katten som slog henne blev BIV och NOM, så jag kan inte låta bli att tänka på att det hade troligen soda också blivit om hon hade dragit det längsta strået.

Sammantaget är jag nöjd med helgen trots allt. Mest nöjd är jag över att Biggan skötte sig så väl idag. När hon gjorde det hade jag kunnat komma sist med gott samvete :).
 
@cirkus Svärdottern med katter avlämnad ;). Kul att du kom och sa hej!

Så otroligt snällt av er att packa in henne i bilen! Hon och jag är er evigt tacksamma och buke är ju bara så BÄST! Vilkan fantastiskt fina människor det finns här! Jag hoppas att vi ses igen

Sist men inte minst - GRATTIS till Biggans cert.

Räven tog sin sista planerade titel och kan nu titulera sig Grand International Champion. Han fick som väntat inget cert i klass 3 - han kommer ställas mer om lusten faller på - men detta var målet för honom.

Sen kom jag hem till en superförbannad ragdoll flicka - hon och ragdollhanen råkade i rejält slagsmål, vilket aldrig hänt förut, sen förstod jag varför hon var så arg - hon hade en megastor dreadlock som antagligen gjorde jätteont och gjorde henne uppretad. Nu är den borta och friden råder
 
Så otroligt snällt av er att packa in henne i bilen! Hon och jag är er evigt tacksamma och buke är ju bara så BÄST! Vilkan fantastiskt fina människor det finns här! Jag hoppas att vi ses igen

Sist men inte minst - GRATTIS till Biggans cert.

Räven tog sin sista planerade titel och kan nu titulera sig Grand International Champion. Han fick som väntat inget cert i klass 3 - han kommer ställas mer om lusten faller på - men detta var målet för honom.

Sen kom jag hem till en superförbannad ragdoll flicka - hon och ragdollhanen råkade i rejält slagsmål, vilket aldrig hänt förut, sen förstod jag varför hon var så arg - hon hade en megastor dreadlock som antagligen gjorde jätteont och gjorde henne uppretad. Nu är den borta och friden råder
Vi ses säkert :). Nu har vi ju fått ett ansikte på varandra.

Grattis igen till Rävens titel!
 
Anmält Frasse till utställning i Umeå 23:e april. Jag gissar ingen ska så långt norrut?

Burskynket börjar vara klart, skönt! Då nästa helg jag räknar med att vara hemma är i Maj.
Väggarna blir vita, likaså gardinerna där fram. Med Frasse-gardinomtag och Frasse framkant på taket. Golvet i det sexkantiga tyget. Bädden är kvar, jag kan bara inte bestämma mig för vilken form den ska ha. Runt, trekanting, fyrkantig, djup, låg?? Tur jag har ett tag på mig att fundera

15965987_10154497557999317_320774937661067257_n_588604b4ddf2b30ba230813a.jpg
 
Min Sixten har på fyra utställningar under 2016 skrapat ihop ett bis och tre andraplatser, och med det är han bästa huskatten i min klubb :love: nu är jag fett peppad på att ställa svinmycket i år :angel:
Vad roligt!

Jag är både sugen och osugen. Räven kommer nog inte få flera cert - eller i allafall inte självklart. Så jag längtar efter hans fru (som inte är tillverkad än) och hoppas på att hon kommer vara av utställningskvalitet så jag kan börja om med utställningar
 
Vad roligt!

Jag är både sugen och osugen. Räven kommer nog inte få flera cert - eller i allafall inte självklart. Så jag längtar efter hans fru (som inte är tillverkad än) och hoppas på att hon kommer vara av utställningskvalitet så jag kan börja om med utställningar

Samma sak här. Min hane är ju kastrerad och jag vet inte om jag är så taggad på att börja om med honom. Han har en brunare tå (birma)som domarna kan knorra om. SÅ kul är det inte med dragna cert.
Däremot har jag fått tillfälle att ta en dotter till honom, ur hans sista kull, på foder. Så henne får jag ju ställa hur mycket jag vill men nä, jag vet inte om jag är så sugen där heller... Än. Fast det är ju såå himla kul att ställa kattunge!
Men jag ska ta med henne till SK i mars men bara på söndagen.
Sen har jag ju två kastrathonor kvar hemma som har perfekta markeringar så jag har ju att ställa...
 
Samma sak här. Min hane är ju kastrerad och jag vet inte om jag är så taggad på att börja om med honom. Han har en brunare tå (birma)som domarna kan knorra om. SÅ kul är det inte med dragna cert.
Däremot har jag fått tillfälle att ta en dotter till honom, ur hans sista kull, på foder. Så henne får jag ju ställa hur mycket jag vill men nä, jag vet inte om jag är så sugen där heller... Än. Fast det är ju såå himla kul att ställa kattunge!
Men jag ska ta med henne till SK i mars men bara på söndagen.
Sen har jag ju två kastrathonor kvar hemma som har perfekta markeringar så jag har ju att ställa...
Jg saknar ibland att ha en snygg kastrat att ställa. Det är oftast inte lika många kastrater som ställs och därmed kan det ju faktiskt gå ganska bra. Bland de fertila ragdollsen är det sån otrolig konkurrens och jag har självklart "fel färg" (poppis färg).

Soda är för övrigt anmäld till Västerås i april. Då är hon helt plötsligt en klass 9 :eek:. Hallå?! Hon är ju fortfarande min lilla kattunge. Jag hoppas hon hinner växa till sig lite till, så kanske hon har en chans.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 396
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 993
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 106
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp