Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2010

Sv: Utställningstråden 2010

Jag ska dit! :) Ska ställa både min valp och sambons tik (flatcoated retriever). Vi bor i Vara så det är nästan gångavstånd med ;)
 
Sv: Utställningstråden 2010

Vad kul, lycka till! Ja vi bor ca 150-200m ifrån här i Kvänum
 
Sv: Utställningstråden 2010

Åh va härligt de låter att åka och ställa ut!!
Är så avis.

Själv sitter jag hemma med en kille som behöver utvecklas.. Och den tiden är dryyyg. Jag vill ställa nu! Får fin kritik men de vill ha mer volym och så är han utåttåad (för att han inte har utvecklat bröstet)

Slänger in en bild vi tog häromdagen iaf :)
31924633.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2010

KL.
Om en hund får kritiken "moderat knävinkel bak / mycket moderata vinklar". Vad betyder det då?
 
Sv: Utställningstråden 2010

KL

Devil blev BIR på sin första utställning :)

Mycket söt liten hanvalp. Fina proportioner. Vackert, ädelt, välformat huvud. Välplacerade öron. Mycket fin överlinje. Välvinklad. Passande benstomme. Rör sig med glädje och drive. Välvisad

dsc03601.jpg

165698_10150113824871413_685746412_8173596_4176810_n.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2010

Hatjo har idag fått ett CK, samt ett reserv CACIB på MyDog. Han blev andraplacerad i bästa hane, slagen av en norsk champion.

Imorgon ställs han för en väldigt sträng domare, så vi får se hur det går. :D
 
Sv: Utställningstråden 2010

moderat betyder i det här fallet ungefär lite mindre än lagom. :) generellt tolkar jag det som ett svagt negativt ord, där det i ditt fall då skulle betyda att vinklarna är godkända eller närmast godkända, men att de skulle kunna vara bättre. (dvs ungefär som en tvåa ok, men inte tipptopp)
 
Sv: Utställningstråden 2010

Grattis!
Jag åker ner imorgon, med tåg, hoppas det funkar... Har det snöat massa i Götet också idag?
 
Sv: Utställningstråden 2010

Det hade snöat lite i natt, men de snöröjer rätt bra. Just nu är det uppehåll. Vi bör på Scandic backadal, var ska ni bo?
 
Sv: Utställningstråden 2010

Scandic Opalen bor vi. Nära och bra till mässan :)
Hoppas det lugnar ner sig till imorgon och hoppas verkligen att det inte kommer regn som de sagt på lördag. Då blir det katastrof att ta sig till utställningen med hundarna :crazy:
 
Sv: Utställningstråden 2010

Hoppas resan ner gick bra!

Idag åkte vi ut med en slät etta i ukl. Vi är ändå nöjda. Domaren ville ha honom mer behårad. Det kommer tänker jag. Överlag bra helg. Hatjos pappa blev BIR idag också. :)
 
Sv: Utställningstråden 2010

*kl*

Lägger upp mina MyDog-resultat:

Igår:
1a pris med CK i öppen klass, Bästa hane med CACIB, BIR (mötte sin kullsyster) Fick jättefin skriftlig kritik.

Den något förvirrade grekiske domaren, gav mig även en certifikatrosett som jag inte får tillgodoräkna eftersom min Grå inte är jaktprovsmeriterad. Han kunde inte förstå mina protester. Ringsekreteraren däremot såg till att det ströks i protokollet men sade till mig att ta hem rosetten, spika upp den på väggen och ha den som motivation till att göra jaktprov :D

Idag:
1a pris med CK i öppen klass, 2a bästa hane med reserv-CACIB. Vinnande hane kommer behålla CACIBet så vi får nöja oss med äran och en fin orange rosett.

Har ingen aning om var sjutton de hittade personen som skrev dagens kritiklappar men den är helt jäkla oläslig! Hade det bara varit en men allas var lika illa. :mad:

Var även med och ställde i grupp för första gången :laugh:
 
Sv: Utställningstråden 2010

Har ingen aning om var sjutton de hittade personen som skrev dagens kritiklappar men den är helt jäkla oläslig! Hade det bara varit en men allas var lika illa. :mad:

Vad säger du!! Det är ju en del av det roliga, en utmaning att göra hemma sedan! Som ett pussel fast du lär slita håret av dig halvvägs in i spelet ;) :D
 
Sv: Utställningstråden 2010


Åhå så fin :love: , lustig teckning, han är så mörk runt halsen! :D hur gammal är han? Han lär ju mörka på rejält när han blir "stor" :love:

Vad heter han? Var köptes han, vill veta allt :angel:

*kl*

15:e december ska min egna lilla sheltie valp ställas ut på SNK:s valpspecial i smedjebacken, blir andra gången som hon ställs ut.
Första utställningen i december gick si sådär. Hon blev 2:a med HP och mycket bra kritik, inte direkt en uppsjö av konkurrens var det heller. Men damen skötte sig bra trots att allting var bra äckligt p.g.a. de andra skällande hundarna. I ringen släppte hon loss och tyckte det var kul att kuta runt, tokfia :D

Förutom detta har vi planerat in massor av utställningar, Örebro, Sollentuna, Eskilstuna etc. I juli (tror jag det var :angel: ) ska vi till Rannsäter för deras tredagars och där hoppas vi på lite cert-godis. Innan dess ska vi till Norge i april och prova våran första off. där.

Ska bli spännande att se hur fattig jag kommer att bli i slutet av året :D
 
Sv: Utställningstråden 2010

*KL*

Bjuder på en bild från Stockholms-utställningen den 18:e december. Det gick inte alls bra då hon var jätteorolig och inte alls tillfreds, slog på tvärnit när hon fick syn på den norska domaren, knappt han fick ta på henne och när han väl fick det trodde jag ögonen skulle ploppa ur huvudet på henne, stackarn :( Hon fick självklart en 3:a i kvalitén med kommentaren "att det inte är en dålig hund men hon visar sån ovilja idag", stel som en pinne när hon visade sig i rörelse därefter pga spändheten. Nä ingen lyckad utställning, tror vi dissar Stockholm i år och tävlar på "hemmaplan" :angel: Sundsvall och Östersund hade jag tänkt åka på.

32001562.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2010

Idag ställde vi på MyDog för allra första gången.
Jack fick 1:a i kvalité men hamnade sen på 4:e plats, vi är nöjda i alla fall med dagen och nu ligger en liten kille och sover som bäst helt slutkörd ;)
 
Sv: Utställningstråden 2010

Vad säger du!! Det är ju en del av det roliga, en utmaning att göra hemma sedan! Som ett pussel fast du lär slita håret av dig halvvägs in i spelet ;) :D

Nä! Betalar jag svindyra pengar (MyDog är en av de dyraste utställningarna) för att få min hund bedömd så ska protokollet vara läsligt! Jag visade det för hur många som helst, inklusive en läkarsekreterare och ingen kan tyda det satans skribblet som ska föreställa kritiken.

Mitt sista hopp står till sambon som brukar kunna tyda det mesta och jag fick ett tips om att gå in på närmsta apotek och be en av de äldre receptarierna tyda det. Personligen tycker jag att det är att gå för långt.

Det är riktigt synd för även om domaren var åt det mer oförskämdare hållet så var hon rak och ärlig, en person, vars åsikt om min hund som jag verkligen skulle vilja ha klart för mig.

Det är nog dags för Sverige och komma ikapp och börja skriva kritiklappar på data
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 258
Senast: Skjøldur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 418
Senast: Hedinn
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 788
Senast: Piglet
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
19 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp