Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2016

Att man kan vinna en titel på utställningen. Vinnande ur juniorklass och veteranklass samt BIR och BIM får lägga till en titel till sitt namn (svensk juniorvinnare 2016 förkortas SE JV -16 tex) Annars är det precis som vilken internationell utställning som helst.
Tack för svar! Har alltid undrat.
 
Att man kan vinna en titel på utställningen. Vinnande ur juniorklass och veteranklass samt BIR och BIM får lägga till en titel till sitt namn (svensk juniorvinnare 2016 förkortas SE JV -16 tex) Annars är det precis som vilken internationell utställning som helst.
Det är väl även på vinnarutställningarna dom kan bli kvalificerade för Crufts (är inte helt säker där, då det va länge sedan jag var inblandad i sånt :D )
 
Haha, jag kom på idag att det är nästa helg som utställningen är. Jag som hade tänkt åka på någon utställningsträning först... Nåja :p Över 70 salukis anmälda. Så galet många.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Frågar åt annan: "Får barn ställa hund på en vanlig utställning så som Stockholm, My dog och liknade? Nu menar jag inte juniorhandling eller barn med hund, utan "riktig" utställning."
 
@machafuko
Ja. Men barnet måste ju självklart kunna hantera hunden och situationer som kan uppstå i ringen.
Finns ingen åldersgräns som jag kommer ihåg.
 
Dum fråga men vad ska stå med i en anmälan till utställning? Står ingen info i PM:et. Anmälan ska mailas in.
 
Frågar åt annan: "Får barn ställa hund på en vanlig utställning så som Stockholm, My dog och liknade? Nu menar jag inte juniorhandling eller barn med hund, utan "riktig" utställning."
Ställde ut min hund på Stora Stockholm när jag var 10 år, det gick bra men minns att jag var supernervös och att det var jobbigt att domaren pratade engelska :p
 
Dum fråga men vad ska stå med i en anmälan till utställning? Står ingen info i PM:et. Anmälan ska mailas in.
Det brukar vara stamtavlenamn regnr födelsedatum föräldrar ägare uppfödare klass kontaktuppgifter till ägaren /utställaren när jag anmält till sådana där man mailar :)
 
Vilka ska på mässan idag?
Jag är där i ring C8 (Dvärgschnauzer p/s) från klockan 9. Kom förbi och säg hej!
Har svart kavaj och topp samt silverglittrig kjol och ljusrosa slingor i håret :)
 
Känner mig som en stalker, smygläser den här tråden utan att skriva något (jag har ju ingen hund). Och nu står jag här på hundmässa och creepar. :rofl:

Då är vi två som creepar runt :D:up:

Jag är tyvärr inte på hundmässan just nu, men kommer närvara i Göteborg på MyDgo för creepyness skull. :cool:
 
Imorgon är det Stockholms hundmässa för oss. Det blir vår första officiella utställning. Vi har övat på inofficiella och utställningsträningar innan. Chanel ska ställas i juniorklass. Hon är bara 10 månader (och i hennes klass får hundar från 9 månader till 18 månader ställas) och det är en väldigt stor utställning så vi hoppas inte på något. Hundar på 18 månader har vi ingen chans emot. Inte för att hon är dålig, det är hon inte men just för att hon är yngre och de är nog mer utvecklade pga åldern. Vi var på utställningsträning i onsdags och då skötte hon sig exemplariskt, fick kommentarer från övriga deltagare om att de trodde att hon var mycket äldre än vad hon var för att hon gick så bra och skötte sig bra, så vi får hoppas att hon sköter sig lika bra i Stora Stockholm. Åker hon ut med Very Good så är jag nöjd. Good är inte heller fel, men kvalitetsmässigt tycker jag egentligen att hon är värd ett excellent :) .

Nu när jag tittar på bilder från Lilla Stockholm i facebookgrupper som handlar om min ras så funderar jag på om jag inte borde klippt håret på öronen på Chanel för att få dem att se mindre ut, i och med att så många andra verkar ha gjort det på sina hundar, men jag är så oerfaren att jag kan lika gärna klippa fel/ojämnt och få henne att se helt knasig ut inför imorgon :o .
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 367
Senast: Tonto
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 906
Senast: ameo
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 731
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 032
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Växtnäring
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Semestertips

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp