Utställningstråden 2017

Hmmm, du har ju rätt i det. Fast hos oss kan en hund vara fullcertat utan att få plocka ut championat, den måste ha rätt jaktmerit först. Den kan alltså harva runt i ÖKL hur många gånger som helst utan att kunna gå upp i championklass. Då borde ett reserv-cert fylla sin funktion..?

Hm, det vet jag inte! Kanske är så att dom ändå inte får plocka på sig hur många cert som helst även inom raserna där jaktmerit krävs? Eller så plockas dom på hög ändå :D eller så går det vidare till r-certs hunden! Ingen aning i det fallet :angel:
 
Aldrig hört att ett r-cert blivit ett cert. Bara hört att de är "värdelösa" egentligen..

Har hänt att hundar blivit av med certet pga olika omständigheter och då har det gått till den som fått r-cert. Till exempel när det lämnats in protester mot att bedömning inte gått rätt till osv. Kommer tyvärr inte på något exempel men har läst det ett fåtal gånger.
Brukar stå om sådant i protokollen på SKK, typ utställningskommitens protokoll.
Generellt sett är ett r-cert dock rätt meningslöst :p
 
Har hänt att hundar blivit av med certet pga olika omständigheter och då har det gått till den som fått r-cert. Till exempel när det lämnats in protester mot att bedömning inte gått rätt till osv. Kommer tyvärr inte på något exempel men har läst det ett fåtal gånger.
Brukar stå om sådant i protokollen på SKK, typ utställningskommitens protokoll.
Generellt sett är ett r-cert dock rätt meningslöst :p
Mm kom på den anledningen sen när jag funderade på det :p
 
Under utställningssäsong med täta utställningar kan det ju faktiskt vara så att en hund är anmäld till öppenklass och jagar sista certet, men redan har hunnit få det t ex på utställningen veckan innan. Då får hunden som fått R-certet det riktiga certet.
Har utställaren till ovanstående hund ingen koll så är det inte alltid säkert att folk på utställningsplatsen uppfattar det, utan SKK fixar det i efterhand.

Ebbot har faktiskt fått ett R-cacib konverterat till ett riktigt cacib, men hur det gick till vet jag inte (det var min förvirrade syster som ställde honom den gången :angel:)
 
Under utställningssäsong med täta utställningar kan det ju faktiskt vara så att en hund är anmäld till öppenklass och jagar sista certet, men redan har hunnit få det t ex på utställningen veckan innan. Då får hunden som fått R-certet det riktiga certet.
Har utställaren till ovanstående hund ingen koll så är det inte alltid säkert att folk på utställningsplatsen uppfattar det, utan SKK fixar det i efterhand.

Ebbot har faktiskt fått ett R-cacib konverterat till ett riktigt cacib, men hur det gick till vet jag inte (det var min förvirrade syster som ställde honom den gången :angel:)

Fast då säger ju oftast ägaren detta och dom ger certet till rätt hund och r-certet till nästa?
 
Hade varit så kul att ställa Brihanna på rasspecialen i år, men hon fäller något kopiöst just nu och rasspecialen som är i maj skulle i sådant fall bli den första utställningen för oss. Inte ens helt säker på att hon är bra i pälsen tills dess. Så det är lite väl för storstartat kanske, så nu siktar på något mindre till sommaren. :angel:
 
2:a i unghundsklassen med excellent! Sen blev vår avelsgrupp BIS2! :love:

6F6DE02E-A45F-412B-B6D3-420B4B3CEDBA_zpsgykqcs60.jpg


Kritiken för er som kan tyska. :rofl:
C5AC11C3-9301-4450-8AF8-6469A46FCFF1_zpscbshugwn.jpg
 
Grattis!
Kritiken är jättebra, inget negativt alls så man undrar ju varför hon inte fick CK? Delades det bara ut sådana till ettorna i klasserna kanske?
Tack! :love: Orkar du översätta? :angel:
Det var flera tvåor som fick CK så jag har ingen aning faktiskt.. :( Han stog även och velade länge vem han skulle sätta först av ettan och oss så vi borde ju båda varit värda CK kan jag tycka.. men han sa inget heller så. :down:
 
Tack! :love: Orkar du översätta? :angel:
Det var flera tvåor som fick CK så jag har ingen aning faktiskt.. :( Han stog även och velade länge vem han skulle sätta först av ettan och oss så vi borde ju båda varit värda CK kan jag tycka.. men han sa inget heller så. :down:

Mycket bra typ. Typiskt huvud. Mörka ögon. Fast rygg. Utmärkt textur och färgfördelning. Vinklar, rörelser och mentalitet utmärkt.

Ja det låter jättemärkligt att ni inte fick CK när han står och velar sådär. Normalt sett får båda CK då, annars borde det inte vara något att hela över.
 
Dödstrött efter en härlig heeler-special :D
Det har gått bra (även om det alltid kan gå bättre haha), så jag är nöjd. Domaren supertrevlig, duktig och kanon med hundarna. Utöver det så var det årsmöte och sen dagen efter föreläsning och uppfödarmöte. Jag är lagom mör nu :p

Skalman fick "bara" VG, men jag är ändå helnöjd då kritiken är kanonfin och Skalman skötte sig så himla bra - han var kanon i ringen trots enbart 4 minuters ringträning veckan före :p Han gick in i "nu-ska-vi-jobba" så han hade fullt fokus och visade och stod fint :love:
Skalmans kritik (om ni kan läsa - det går inte förstora bilden)
img_6463.jpg


Superkul var att Skalmans kullbror Junior fick excellent med fin kritik och blev 3:e bästa juniorhane (av 7) :) Junior är större än Skalman och lite mer färdig och har blivit jättefin. Visserligen bara 1 cm högre, men 1 kg större vilket gör en hel del i denna åldern (dom är 9 månader nu)
Bild på Junior och hans kritik
img_6465.jpg

img_6466.jpg


Jag visade även mamma Polly för skojs skull i championklass och blev så glad över kritiken. Med tanke på att hon varit tjock och helt ur kondition pga sina skador och typ gått i koppel i 6 månader, så är hon i så himla fin form nu. Träningen vi gjort hemma och på rehab har gett massor med resultat :love:
Pollys kritik
img_6464.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 727
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
482
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 195
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 909
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp