vaccinationsintyg

Y

yeeeeah

Jag och min foderhäst ska ut och tävla snart. Han har giltigt vaccinationsintyg, men jag har fått det kopierat. Är det giltigt ändå?
 
Sv: vaccinationsintyg

OM kopian innehåller förstasidan (den med hästens namn) och är vidimerad av veterinär så kan du tävla på kopian.

Vidimerad = veterinären undertecknar kopian och intygar därmed att den stämmer med originalet.

Och så måste kopian förstås precis som originalet innahålla alla vaccineringar ända tillbaks till och med grundvaccineringen (eller de senaste 10 årens årliga vaccineringar om grunden är älde än 10 år)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 830
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 366
Senast: Madalitso
·
Anläggning Haft min foderhäst hos en kompis, nu ska han åka hem, Nu vill kompisen jag målar där lösdriften är, samt byter ut nån bräda. Kan jag då...
2
Svar
24
· Visningar
1 442
Senast: Lobelia
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp