Vackraste hundrasen

IMG_4774.jpeg

Sen tycker man självklart att ens egna hundar är det vackraste i världen, men pumi går kanske mer under söt och rolig 🥰
 
Jag tycker flera olika är vackra, men på lite olika sätt, och jag byter åsikt då och då (tidigare favoriter har t.ex. varit svartvita BC, sedan varglika hundar, dansk spids, épagneul bleu de picardie etc.) :p Allmänt för alla är nog dock att jag gillar lite lättare bygda hundar, inte så mycket tyngd/massa

Men om jag ska gå på de hundraser jag tycker är snyggast just nu, så har jag sett foto på en helsvart malinois någon gång som jag tyckte var en av de snyggaste hundarna jag sett. På lite samma spår även kelpie och smidig jaktlabbe.

Jag är även ett stort fan av lite rödare, smidiga jaktgoldens. Och saluki och borzoi, och lite ljusare gotlandsstövare.

Och en massa andra :p:D
 
En snygg Malle (sarskilt i "mahogny" farg) ar en av de snyggaste hundar jag vet ... Den absolut sotaste valpen ar en rottis valp ... och Irish Wolfdog ar en av de mest imponerande hundar jag vet.
 
Tycker verkligen att min hund är vacker (västgötaspets som är alldeles lagom lätt i kroppen fast med könsprägel ändå).

Är nog påverkad av honom, men australian cattledog som inte är för tung, bruksschäfer, vissa kelpies, alaskan malamute.

Gärna hanar utan överdriven könsprägel, tycker deras huvuden brukar vara snyggare.

Överlag korthåriga hundar med ståöron uppenbarligen.

Men alla hundar som gör det dom är skapta för är imponerande och vackert.
 
Skotsk hjorthund, riesenschnauzer, strävhårig vorstehoch airedaleterrier är några raser vars utseende jag gillar. Olika men ändå lika - atletiska och skäggiga!
Men jag tycker att korthårscollien är en vacker ras också.

Visa bifogad fil 141002
Haha, vilka otippade när du sen kom till korthårig collie (den enda jag håller med om). Skotsk hjorthund kanske är atletisk men jag tycker de ser ut att kunna gå av på mitten typ 😅
 
Nätta, eleganta hundar med funktionell exteriör utan överdrifter, mjuk halvlång päls och stora snälla ögon. :love:
Settrar av jaktlinjer, jaktcocker, border collie, lagom pälsad sheltie, saluki m.fl. Gemensamt för i princip alla raser som är uppdelat på arbetande linjer och utställning/sällskap är att de som är avlade för funktion är finare än de som är avlade för utseendet.

Sen har jag även något av en guilty pleasure för basset hound och taxar.. :bag:
 
Nätta, eleganta hundar med funktionell exteriör utan överdrifter, mjuk halvlång päls och stora snälla ögon. :love:
Settrar av jaktlinjer, jaktcocker, border collie, lagom pälsad sheltie, saluki m.fl. Gemensamt för i princip alla raser som är uppdelat på arbetande linjer och utställning/sällskap är att de som är avlade för funktion är finare än de som är avlade för utseendet.

Sen har jag även något av en guilty pleasure för basset hound och taxar.. :bag:

Jag gillar inte utseendet på vuxna taxar, men taxvalpar är något av det sötaste som finns!
 
Jag är svag för spetsar :love: Finsk lapphund (partisk...), finsk spets och jämthund är några favoriter. Även polarspetsar/hundar som samojed, grönlandshund och siberian husky hamnar högt upp på min lista!
 
Gråa och vita storpudlar i en snygg, kort klippning är väldigt vackra. Älskar deras huvuden och vackra ögon.

Jag gillar de lite mer högbenta och strävhåriga terrierna som Irländsk terrier och foxterrier. Även airdale terrier är väldigt fina.

Whippet, sloughi och Azawak är väldigt eleganta, gillar de långa och rena linjerna.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 684
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 860
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 092
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp