Vackraste hundrasen

Jag tycker ärligt även i ut seende att flatcoated retriever är helt perfekta 😍 Det finns som jag tycker INGET finare motför en kol svart blank flatte med bra pigment på ögonen och så och perfekt trimning och bra muskler. Och som rör sig helt perfekt 😍🤩
Och även Ungersk vizsla är väldigt fin tycker jag men inte i när heten som flatcoated retriever!
Då är vi två! Finns inget vackrare än en svart flat i god kondition
Numera ser jag grova huviden ibland och det gillar jag inte. Gillar elegansen och rörelserna
 
(Mörkt chokladbrun) australian kelpie, (korthårig) hollandse herdershond, canaan dog och vissa Border collies (korthåriga eller väldigt ”lätt” långhår med ståndöron och svartvita med rätt mycket svart). Även inom ovan nämnda har jag preferenser, vissa individer är snyggare än andra, både kroppsbyggnad och färg.
 
Den här typen av dobermann 🥰

Inga tunga utställningslik, utan eleganta hundar med vackra huvuden 😍
Tyvärr har många brukslinjer rätt fula huvuden med - men i slutändan är det ju funktion som är viktigast.
 

Bifogade filer

  • Messenger_creation_10153452308567373.jpeg
    Messenger_creation_10153452308567373.jpeg
    14,8 KB · Visningar: 72
Saluki och vissa jackcockers (typiskt de som skulle gå absolut sämst på utställning, jag vill ha högre öron och mindre päls än de "ska ha"). Kleine munsterländer.
 
Dobermann :heart Och Rottweiler :heart Men mest dobermann. Med kuperade svans och öron, tyvärr, det är vackrare.
 
Jag har blivit väldigt svag för malteser. Speciellt de som är kortklippta i ansiktet. Annars överlag så gillar jag väldigt slanka hundar med långa ben och inte för litet huvud
IMG_6700.jpeg
 
Jo just det, samojed. Egentligen är det för mycket fluff för min smak, men jag möter en ibland och alltså en ren fluffig samojed som kommer emot en i snön är nåt magiskt med 😍. Inte lika magiskt när man möter en på en mycket lerig stig...

Ååh jag såg en gång nån som körde ett hundspann med bara samojeder. 4 stycken, lika vita som snön de sprang på. Hundspann är alltid imponerande men det där var något alldeles extra :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 702
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 864
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 093
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp