Vackraste hundrasen

pago.jpeg

Jag tycker ju att min egen ras, Rhodesian ridgeback, Àr fantastiskt vacker. Jag skulle vilja pÄstÄ att det ibland till och med Àr lite problematiskt dÄ man ofta fÄr förfrÄgningar pÄ sina valpar frÄn folk som vill ha en RR i princip enbart för att de tycker de Àr sÄ estetiskt tilltalande. Det Àr ju en ganska speciell hund som inte passar alla sÄ Àven om de Àr oerhört vackra sÄ kan det bli förödande om man köper en sÄdan enbart pÄ grund av dess utseende.

Förutom RR tycker jag att Saluki och Siberian husky Àr oerhört vackra.
 
Man kan ha mer Àn en, visst? :D

Bruksavlad schÀfer med fÀrg grÄ eller brun/svart. Inte lÄnghÄrig. @linnsan schÀfer Àr sÄ vacker att jag knappt vet var jag ska bli av nÀr jag ser henne pÄ bild.

Dobermann höll jag lĂ€nge som den absolut vackraste rasen. Även den bruksavlad, inte tung.

Airedaleterrier som nÄgra nÀmnt. Ruskigt snygg!

Liksom slÀthÄrig foxterrier. Jag hade siktet instÀllt pÄ den hÀr rasen nÀr jag var yngre (och bara gick pÄ utseende).

Australian kelpie, red&tan, chokladbrun.

Saarloos wolfdog. Älskar spĂ€nstigheten och vargutseendet.

Australian shepherd, bruksavlad med lagom pÀls. Red merle.

Shiba Inu, förvisso inte den vackraste utan snarare sötaste. Gillade lÀnge den röda varianten, men black&tan smÀlte min sjÀl. Herregud vad söt!

Borzoi. Det Àr nÄgot med utseendet som jag bara Àlskar. En flock borzoi tycker jag Àr vansinnigt vackra.
 
DSC_0661.jpg

Jag tycker tollare Àr supervackra om de har rimligt med pÀls och Àr lite mer högbenta. Min hade gÀrna fÄtt ha lite vitt pÄ svansen ocksÄ. Jag föredrar nÀr de har mörk nos framför rosa och om de har blÀs sÄ ska den vara smal.

Annars sÄ gillar jag borzoi, whippet, border collies som Àr typ kort lÄnghÄriga och jaktcockrar kan vara snygga.
 
Man kan ha mer Àn en, visst? :D

Bruksavlad schÀfer med fÀrg grÄ eller brun/svart. Inte lÄnghÄrig. @linnsan schÀfer Àr sÄ vacker att jag knappt vet var jag ska bli av nÀr jag ser henne pÄ bild.

Dobermann höll jag lĂ€nge som den absolut vackraste rasen. Även den bruksavlad, inte tung.

Airedaleterrier som nÄgra nÀmnt. Ruskigt snygg!

Liksom slÀthÄrig foxterrier. Jag hade siktet instÀllt pÄ den hÀr rasen nÀr jag var yngre (och bara gick pÄ utseende).

Australian kelpie, red&tan, chokladbrun.

Saarloos wolfdog. Älskar spĂ€nstigheten och vargutseendet.

Australian shepherd, bruksavlad med lagom pÀls. Red merle.

Shiba Inu, förvisso inte den vackraste utan snarare sötaste. Gillade lÀnge den röda varianten, men black&tan smÀlte min sjÀl. Herregud vad söt!

Borzoi. Det Àr nÄgot med utseendet som jag bara Àlskar. En flock borzoi tycker jag Àr vansinnigt vackra.

HĂ„ller med dig om Borzoi!!
 
Man kan ha mer Àn en, visst? :D

Bruksavlad schÀfer med fÀrg grÄ eller brun/svart. Inte lÄnghÄrig. @linnsan schÀfer Àr sÄ vacker att jag knappt vet var jag ska bli av nÀr jag ser henne pÄ bild.
Åh hon tackar đŸ„°

Kl

Jag tycker ju att mÄnga bruksschÀfrar Àr riktigt snygga. Speciellt de lite mer kompakta och högbenta/nÀtta.

20230927_134500.jpg


En annan ras jag tycker Ă€r riktigt fin Ă€r CeskoslovenskĂœ vlciak.

Dobermann, stor/mellanpudlar och de mer lÄngbenta vÀstgötaspetsarna tycker jag ocksÄ Àr riktigt fina!
 

Liknande trÄdar

Hundavel & Ras Hej! Planen Ă€r att köpa en valp men jag Ă€r inte helt sĂ€ker pĂ„ ras eller uppfödare/förĂ€ldradjur Ă€n. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 807
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips pÄ en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och Àlskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 883
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sĂ„n hĂ€r trĂ„d 😅 Men jag och min sambo letar efter rĂ€tt hundras som hund nummer tvĂ„. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 094
Senast: DeCloe
·
HundhÀlsa Hej dÀr, Jag har en shiba som Àr okastrerad pÄ nÀstan sÄ exakt 2 Är, han har betett sig vÀldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp