Bukefalos 28 år!

Vad är denna häst??

Sv: Vad är denna häst??

Eftersom jag kom på denna tråd igen så lägger jag upp en bild för att se om nån märker nån bra eller dålig skillnad på kusen....

201203011123.jpg


Finna lite andra bilder lite överallt i tråden att jämföra med om man vill det...
 
Sv: Vad är denna häst??

Stor skillnad tyckte jag på senaste och första bilden. Inte alls lika tjock och bukig och mer muskler. :) Fin häst!
 
Sv: Vad är denna häst??

Den har tappat mkt späck från rumpan. håll koll på depåerna nu bara o inte vårbete! Den ska helst vara slankare innan bete o HELA tiden ridas, så slipper du nog fång i år. Munkorg på ändå.
 
Sv: Vad är denna häst??

Den har tappat mkt späck från rumpan. håll koll på depåerna nu bara o inte vårbete! Den ska helst vara slankare innan bete o HELA tiden ridas, så slipper du nog fång i år. Munkorg på ändå.

Haha munkorg...nä du ingen idé...den åker av lika fort som den åkt på.
Han kommer gå i samma hage som nu i vinter tills vi flyttar upp till skogen runt midsommar. Han motioneras 4-5 dagar i veckan redan nu och kommer fortsätta likadant hela sommaren om han håller sej hel.
 
Sv: Vad är denna häst??

*kl*

Bara för att jag fick en nästan bra uppställd bild i går så lägger jag ut den här och ser vad ni tycker om min Pojke nu....

2012-04-24-203.jpg
 
Sv: Vad är denna häst??

Vad duktig ni har varit! Verkligen! Om bara alla andra ägare till feta hästar vore så smart som du!
 
Sv: Vad är denna häst??

Nu börjar det likna något!

Men det gäller att hålla honom hårt i sommar. Han har fortfarande depåer runt rumpan,bogen och halsen tyvärr.
 
Sv: Vad är denna häst??

Okej....

Jo men han har mindre depåer än vad han haft innan i alla fall även om det inte syns på bilden....
 
Sv: Vad är denna häst??

Tack :) Bara vi kan bygga upp lite mer muskler nu allra helst i rumpan så kan det nog bli bra :)
 
Sv: Vad är denna häst??

Vilken fin fjording!
Vilken skillnad mot första bilden som du la upp!
Han blir bara finare och finare, tycker jag:)
 
Sv: Vad är denna häst??

Tycker att han ser OK ut, men skulle banta den nu under våren lite mer iom att den ska gå på bete. Ska den inte beta så är det OK.

Hovarna ser fina ut nu..

Rid den hela sommaren så:laugh:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
633
Senast: mily
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Murray
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp