Vad är det för fel på hunden?

Sv: Vad är det för fel på hunden?

Jag är så ledsen för din skull:cry:

Hoppas att ni får en bra sista tid och att du kan minnas honom som han var innan han blev sjuk.
Och tänk på när det känns som tyngst att du fick ge honom den vackraste gåvan av alla, att ge honom fri av kärlek till honom.


http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Kramar i mängder.
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Tyvärr är inte det möjligt. Trots smärtstillande har han ont, men vi gör det bästa av situationen och ger han en massa mat och kel och korta lösa promenader. Så han mår hyfsat ändå, men jag önskar han hade fått vara som om han vore frisk. Kunna springa hur mycket han ville och bara njuta av livet.

Just nu är det väldigt tungt och jobbigt här hemma. Allt sådant som jag tyckte var jobbigt innan så som sista kvällsrundan när man egentligen ville sova skulle jag nu göra vad som för att få behålla och göra varje dag.

Jag önskar verkligen det fanns en annan utväg, men det finns det inte. Men usch vad jag våndas inför tisdag. Hur ska jag klara av att säga hejdå till min älskade vän? Det kommer vara hemskt att återvända hem utan Zorro. Det kommer bli så hemskt tomt utan honom.

Dikten var jätte fin, i vanliga fall hade jag nog blivit tårögd, denna gång stortjöt jag. Men den var verkligen fin, jag hoppas innerligt att det är på det viset, men om inte så har han iaf fått frid.
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Lider verkligen med dig,det är det tuffaste beslut man kan ta. Även när man vet att man gör rätt vilket jag tycker att du gör,du har verkligen kämpat!
Tröstkramar till er
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Tyvärr är inte det möjligt. Trots smärtstillande har han ont, men vi gör det bästa av situationen och ger han en massa mat och kel och korta lösa promenader. Så han mår hyfsat ändå, men jag önskar han hade fått vara som om han vore frisk. Kunna springa hur mycket han ville och bara njuta av livet.

Just nu är det väldigt tungt och jobbigt här hemma. Allt sådant som jag tyckte var jobbigt innan så som sista kvällsrundan när man egentligen ville sova skulle jag nu göra vad som för att få behålla och göra varje dag.

Jag önskar verkligen det fanns en annan utväg, men det finns det inte. Men usch vad jag våndas inför tisdag. Hur ska jag klara av att säga hejdå till min älskade vän? Det kommer vara hemskt att återvända hem utan Zorro. Det kommer bli så hemskt tomt utan honom.

Dikten var jätte fin, i vanliga fall hade jag nog blivit tårögd, denna gång stortjöt jag. Men den var verkligen fin, jag hoppas innerligt att det är på det viset, men om inte så har han iaf fått frid.

Jag förstår så väl din önskan, alla de där sakerna som man kunde störa sig på längtar man efter:cry:
Jag fick ju ta bort min gammelman i november förra året, det har varit tungt men jag vet att han har haft ett bra liv, att han fått all kärlek som han kunnat önska.
Visst har jag gjort en massa fel men djuren dömmer oss utefter hur mycket vi faktiskt gör för dem, inte för de fel vi gör.
Det är ju det som är så underbart med djuren, att så länge vi ger dem all vår kärlek så ger de oss all sin kärlek tillbaka.

Jag vet att det känns nu som att du bara kommer minnas den mörka sjukdoms tiden men en dag hoppas jag att du kan tänka tillbaka på den tiden då han var frisk och glad.

Du har verkligen gjort allt i din makt för din hund, kom ihåg det, bättre matte än dej kunde han aldrig ha fått.

Kramar
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Men man kan inte låta bli att undra vad jag kunnat göra annorlunda... Vi vet ju inte vad det är som drabbat honom om allt hänger ihop eller om han drabbats av flera olika saker. Tänk om det faktiskt hade gått att bota, nu är det inte värt att kämpa längre för hunden så alternativet finns ju inte. Men hjärtat säger ändå tänk om.

Men jag ska försöka njuta av allt tid jag har kvar, dock känns det som om tisdagen närmar sig med stormsteg... Ibland hade det varit skönt om tiden gått lite långsammare.
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Jag vet, min häst hade ju också en hel massa symptom som till slut gjorde att hon inte kunde leva längre.
Men nu, så här 20 månader efter hennes död så vet jag att vad jag än hade gjort så hade jag inte kunnat rädda henne.
Hon bodde bara hos mej i drygt två år och hon var sjuk 18 månader av den tiden.
Men som en vän till mej sa, kanske var det meningen att hon skulle komma just hit, få all den kärleken jag gav henne för att sedan avsluta sitt liv?!
Hon var inte bara en häst, hon var min dröm sedan jag var fyra år, i 29 år hade jag längtat, hoppats, gett upp för att hoppas igen också blev det så här:cry:
Det var väldigt tufft att komma igen kan jag säga.
Men jag tror att allt som händer har en orsak och att det vi lär oss på vägen gör oss till de människor vi är och blir.

Jag har många gånger funderat på varför, vad jag skulle lära mej och jag vet inte det än men jag vet att jag ser annorlunda på livet och döden, att jag kan se döden som en gåva och befrielse när man är klar.
Kanske var det var jag skulle lära mej?
Kanske kan min kunskap rädda en annan häst en dag?
Jag lärde mej ju enormt mycket på vägen mot att hitta vad som felades henne, jag läste massor, jag funderade mycket på vad jag gjorde och varför, idag gör jag inget bara för att, jag funderar alltid på mina val, jag väger för och emot, inte bara med hästar utan med allt i mitt liv.

Tiden du har kvar med din vän mäts inte i timmar och minuter, den mäts i kärlek.
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Imorgon är det dags. Jag våndas, men det känns bra att Zorro verkar gå in i en bra period nu så att han inte behöver ha så ont nu de sista dagarna. Jag vet ju att det inte varar, men skönt att man kanske kan låta honom springa lite. Idag ska vi mysa och äta gott.

Barnvakt är ordnad till i morgon iaf. Det är ingen mening att de följer med, de är för små och det blir jobbigare för mig. Jag behöver få vara lite ledsen utan att behöva tänka på barnen.

Tinywiny: Du är klok du.:)
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Hjärtat säger alltid tänk om... Tyvärr!

Jag är ledsen över vad ni ska behöva gå igenom imorgon, även om det är för Zorro's bästa.
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Tack allihopa... Jag ska om en stund nu gå ut en lite längre runda med Zorro och jag tänkte låta honom springa lös och inte kräva att han ska ta det lugnt. Han ska få vara fri idag. Sedan ska han få ett rejät skrovmål imorgonbitti. Jag ska laga hemlagad mat till honom, det är det bästa han vet.

Skogsrunda är inplanerad i morgon förmiddag. Han ska få göra allt han gillar nu. Kel, mat och få leka med bollar.

Men det känns så slutgiltigt allt, men det är det ju och någonstans vill jag egentligen springa och gömma mig så att allt försvinner och allt blir bra igen.
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Jag hoppas att allt har gått/går bra idag. Du ska veta att jag tänker på dej, mitt hjärta gråter för din skull:cry:
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

En jobbig dag har det varit. Men också en fin. Började med att Zorro fick hemlagad mat, vilket han älskar mest av allt, sedanen lugn mysig promenad i skogen. Där han fick springa lös och leka med en boll. Han var så glad och njöt.

Sedan åkte vi till HBG och han somnade in lugnt och stilla. Just nu känner jag mig helt tom. Hela lägenheten känns oerhört tom och kall på något sätt. Det känns ganska jobbigt att vara hemma nu, men jag vet att det var rätt.

Veterinären var ett stort stöd och har varit så bra under denna tiden. Vi kom inte fram till vad det var, men hon försökte verkligen och tog mig på allvar när ingen gjorde.

Men nu slipper Zorro ha ont och må dåligt mer. Han är fri nu.

Jag tänkte sätta in lite bilder från idag imorgon som vi tog under skogspromenaden, de blev jättebra, men jag orkar inte nu. Just nu behöver jag få fundera och försöka känna något. Just nu känner jag absolut ingenting mer än en stor tomhet.
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Tänkt på er idag. Och känner så väl igen tomheten, men den kommer troligen släppa tidigare än du tror.

*kram*
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Tänker på er! Har nyss varit i din situation och fick ta bort vår sjuka hund. Det är inte lätt. Önskar jag kunde säga något som gjorde det bättre.
tröstkramar
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Sitter här och är helt stressad. Jag ahde tappat min mobil, med de sista bilderna på Zorro. Så jag har mått skit, men någon hade hittat upp den. Så vi ska hämta den när hon som hittat den kommer hem från jobbet.

Tack för ärliga människor!:bow:

Så jag inte mister bilderna på Zorros sista dag med oss.

Idag mår jag skit rent sagt ut. Jag är lättirriterad och deppig. Jag vill ha min hund tillbaka. Lägenheten känns tom och ingen Zorro som vill bli klappad eller gå ut.

Inte ens kattungarna kan få mig att känna mig okej idag. Jag saknar min hund så fruktansvärt. Jag kan inte tänka mig ett hem utan honom.
 
Sv: Vad är det för fel på hunden?

Vilken tur att det var en ärlig människa som hittade mobilen:bow:


Tillåt dej själv få känna dej så som du är, sörj så mycket du behöver.

Tröstkramar i mängder, du är inte ensam.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
711
Övr. Hund Något som bekymrar mig är att jag är mörkrädd på kvällen när jag måste rasta mina hundar. Jag har mindre hundar och dom är tyvärr inte...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 526
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 182
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp