Vad betalar ni för skoning?

Vi betalar 1200 för helskoning+verkning, 900 för halvskoning+verkning, 400 för endast verkning. Priser inkl. moms, resa och skor. Det kostar extra med snö-/sulor, kommer inte ihåg hur mkt. Men han kan brodda i samband med skoning utan extra kostnad. Givetvis utbildad hovis. I norra Halland, nära större stad. Han är duktig och har gott om kunder att välja på, så de krångligaste hästägarna har han sagt tack och hej till. (Sen råkar han vara 2 meter lång och se ut som en filmstjärna också, men lustigt nog vänjer man sig, jag tänker typ inte på det längre. Men första gången han kom hit var det typ :d:d:d come to mama:love:, haha.)
 
1250 kr inklusive moms (plus lite extra för sulor och specialskor som min behöver). Vi åker med hästarna till hans smedja. Hovslagare som har gesällbrev, klinikerfarenhet, fortbildning samt är JBV-godkänd. Han är superduktig och jag är SÅ tacksam för allt han gör :)!

Skåne, förresten.
 
1250 kr inklusive moms (plus lite extra för sulor och specialskor som min behöver). Vi åker med hästarna till hans smedja. Hovslagare som har gesällbrev, klinikerfarenhet, fortbildning samt är JBV-godkänd. Han är superduktig och jag är SÅ tacksam för allt han gör :)!

Skåne, förresten.

Gissar på JE? (Ev nytt efternamn)
 
Jag betalar total 1100kr för en helskoning. Under vintern kostar det lite mer om jag väljer sulor. Bor i Mälardalen och hovslagaren är godkänd av Jordbruksverket och är med på diverse fortbildningar.
 
Betalar 1 300:- för helskoning, 800 för halvskoning och 400:- för verkning. Då ingår resa 8 mil t.o.r. moms och kvitto. Hovslagaren är utbildad, fortbildad, har gesällbrev och lång erfarenhet. Jag bor i Skåne och är mycket nöjd med min hovslagare.
 
Jag betalar 1400 för varmskoning inkl moms, 1000 halvskoning och 400 för verkning inkl moms. Utildad hovsl som även skor på klinik. Supernöjd!
 
Har betalat 1000kr i många år hos min gamla, utb men inte med på jsv lista. Vitt, inkl skor o resa. Ngt mer med sulor.
Betalar nu nästan 1400 kr inkl skor, resa o moms.
Utb och av jsv godkänd. Blir mer med sulor.
Är vanlig helskoning utan sulor.
 
Jag tror att jag betalar 1200kr för helskoning inkl skor och moms och 500kr för verkning.
Har precis bytt hovslagare och han lade om de gamla skorna skorna sist, det blev 2500kr för två skoningar och en verkning. Men det kan vara lite annorlunda fördelat.
Inget tillägg för resa.
Har tre som skos och en som verkas.

Utbildad och går utbildningen för att bli godkänd av jordbruksverket.
 
Shit vilka dyra hovslagare alla har..
Jag har en som är utbildad och kör vitt och en hel skoning kosta 800 med nya skor. 750 om hon kan använda samma skor igen(oftast vintertid då broddarna skyddar skon)=)
Har för mig att hon tar 400 för halvskoning och 300 för verkning enbart.
Min skos var 8:e vecka
Superbra hovis bästa jag haft=)
 
Shit vilka dyra hovslagare alla har..
Jag har en som är utbildad och kör vitt och en hel skoning kosta 800 med nya skor. 750 om hon kan använda samma skor igen(oftast vintertid då broddarna skyddar skon)=)
Har för mig att hon tar 400 för halvskoning och 300 för verkning enbart.
Min skos var 8:e vecka
Superbra hovis bästa jag haft=)

Var bor du?

Det är rätt svårt att få det att gå runt vitt med 800 kr inkl moms och material. Alltså om du skor i normal omfattning och fem dagar/v. Sen om hovslagaren har många stora stall där hen kan sko X antal hästar/dag utan att behöva åka runt förändrar det lite. Men rent generellt.

Så det är snarare du som har en billig hovslagare än de andra som har dyra :)
 
1100 kr senaste gången, då fick hästen behålla sina gamla skor men resan är inräknat. Kostar mer med nya skor och broddar och sånt. Han tar alltså 800 plus moms för själva arbetet.
Utbildad och vidareutbildad, men ej godkänd av JBV eftersom han är emot det nya systemet.
 
Min tar 1200 för helskoning och 400 för en verkning (800 för halv) inkl material och körning. Dessutom slår h*n på tappisar gratis, trots att jag gärna hade betalt.
Utbildad, ej godkänd av JBV. Men den jag hade innan var godkänd, fast hade inte släppt henom nära ett sjukbeslag.
 
Betalar 600 för helskoning ink verkning och körning. Då ingår vanliga skor.
Har gått över till överrullningsskor nu, så det blir 650 istället.
 
Var bor du?

Det är rätt svårt att få det att gå runt vitt med 800 kr inkl moms och material. Alltså om du skor i normal omfattning och fem dagar/v. Sen om hovslagaren har många stora stall där hen kan sko X antal hästar/dag utan att behöva åka runt förändrar det lite. Men rent generellt.

Så det är snarare du som har en billig hovslagare än de andra som har dyra :)

Ja ska vi vara ärlig med kroppen, och det ska vi väl. Så spelar det ingen roll var du bor som hovis, 750-800 kr för en skoning är inte på den vita sidan om lagen om man säger så.

Om man som kund tvivlar på det, så är det enkelt för den som kan grund mattematik att sätta sig ner och räkna baklänges. Då inser man ju snart att man främjar svart arbetskraft.
 
Jag betalar 1600 kr vitt för en helskoning inkl skor. 800kr för en halvskoning. Hovis är välutbildad och godkänd och fortsätter utbilda sig hela tiden.
Han har en kompetens utöver det vanliga och utan honom så hade inte hästen levt i dag så jag betalar mer än gärna den summan.
Jag helskor en och halvskor en var 8 vecka.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag vet inte om jag ska betala det här eller bestrida Offert Vi har härmed nöjet att offerera badrum enligt besök Pris badrum...
2
Svar
25
· Visningar
2 911
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 515
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 952
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 879
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp