Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Vegetarisk lasagne med aubergine blev det en dag, från middagsfrids kasse. Samt ugnspannkaka med brieost ikväll :-) Använder soja och lite andra mjöl så den blir matigare.
 
Idag åt jag nåt med tofu, massa grönsaker och nudlar. Riktigt gott!
Det är ett helsicke att hitta veg mat här... eller vi hittade iallafall falafel i Saigon (befinner mig i Vietnam)

Har mest levt på pho utan kött (buljongen är nog dock rätt köttig...) och fried rice...
 
20161220_203456_585bae672a6b229d19dadefd.jpg


Hittat en fantastisk indisk restaurang, sååå god böngryta. Innehöll svarta och röda bönor, här lär jag äta x antal gånger under resan :D
 
Den här gjorde jag igår, http://mittkok.expressen.se/recept/linssoppa-2/, med vissa modifikationer och gjorde det till sås istället.

Jag hade i det här:
3 selleristjälkar
2 röda lökar
500 g passerade tomater
Lite kanel, gurkmeja, salt och svartpeppar
Färsk ingefära
1 grönsaksuljongtärning
Några dl vatten
1 burk kikärter
1 dl röda linser

Mixade, och åt med pasta som en sås. Gott! :)
 
I förrgår gjorde smbon så sjukt god mat åt mig! Hemgjord falafel som jag åt i tortilla tillsammans med en sallad gjord på babyspenat, ruccola, filéad blodapelsin, granatäppelkärnor och rödlök som fått ligga i vatten och därmed blivit mildare. Dressingen hade han gjort på olja, apelsinsaft, lite torkad chili och förmodligen salt och eventuellt citron. Till det en vitlökssås gjord på creme fraiche och vitlök. Så. Gudomligt. Gott! :love:
 
Åh va gott det ser ut! Recept?

Blev väldigt gott!
Ungefärligt recept:
- 1 tetra svarta bönor
- 1 tetra kidneybönor

Mixa till valfri konsistens.

Mixa 1 röd och 1 gul lök, 0.5 paprika, 2-3 vitlöksklyftor, 2 chili (eller finhacka)
Blanda ner i bönorna med salt och peppar.
Sen är jag slö och har dom i i ugnen ca 200 grader en halvtimma.

Kör aldrig nåt recept utan tar det jag har hemma :)
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 219
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 161
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 368
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp