Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Igår blev det min snabba pasta med grön sås. Koka broccoli, ärtor, spenat, lök och lite linser. Krydda, mixa och späd till önskad konsistens. Koka pasta. Tar typ 15 min.

Idag blir det morotsbiffar, potatis och gräddsås.
 
Igår gjorde jag en tomatsås som blev jättegod!

Stekte hackad lök, vitlök plus riven palsternacka i olja
Hällde på en tetra krossade tomater, en msk grönsaksfond och en skvätt vatten
Hällde i kryddor - massa basilika och salt samt oregano och svartpeppar
Lät koka upp och sen puttra på svag värme i ca en timme
Slängde i en tetra sköljda, blandade bönor, blanda runt
Koka pasta och sen klart! En lite matigare variant på bara tomatsås :)
 
Gjorde oumph-fajitas idag med hemmagjord tomatsalsa och guacamole. Så.himla.gott.

20170208204957-83.250.101.168.JPG
 
@clusia Nu senast blev det vegofärssås gjord på garants vegofärs, ris och så toppade jag med ost. Ris har jag sällan i annars, brukar ha i svamp och lök och ibland bulgur. Och så mycket kryddor =).

@Emiro Åh, stuvade makaroner, så gott ! Jag äter jättesällan pasta, men stuvade makaroner ibland är mums.

//r
 
@clusia Nu senast blev det vegofärssås gjord på garants vegofärs, ris och så toppade jag med ost. Ris har jag sällan i annars, brukar ha i svamp och lök och ibland bulgur. Och så mycket kryddor =).

@Emiro Åh, stuvade makaroner, så gott ! Jag äter jättesällan pasta, men stuvade makaroner ibland är mums.

//r
Åh gott! Jag ska göra med svamp någon dag

Kl

Idag blir det en flummig kombo av vårrullar, chili cheese, ris och vitlökssås
 
Vegansk tagliatelle Alfredo, väldigt gott trots att jag inte fick tag på bjäst. :) ska prova igen senare, som det "ska" vara.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
565
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 017
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp