Vad fokuserar du på under vinterträningen?

@Sunshine Just nu bestaller jag mest fran Dressage Deluxe eller aker till Equitogs som ligger nara mig. De ar superbra bada tva, men tips pa andra, garna fysiska, butiker mottages garna!
 
Rakriktning, övergångar och galopp tror jag är våra fokus i vinter. Hästen behöver bli starkare och rakare i galoppen, så vi kan komma vidare med den förvända. Jag hoppas på snö snart (dröm..), så man kan ut och rulla även på vardagkvällarna. En utmaning för mig så här års är att hästen blir så laddad, så det gäller att rida ordentligt.. :bump:
 
Jag ska lägga till ett moment i min träning i vinter. Galoppen. Vad fan har hänt med galoppen?
Det är tydligen vad som händer när man tar och rider "dressyr" på en hopphäst som inte brukar göra annat än att galoppera på hoppträningarna annars. Dressyr är ju nästan bara trav. Hästen tänker nog, "men.. är det inte dressyr vi håller på med? Menar du att jag ska galoppera? Fort alltså? Nähäää du, jag ser inga bommar!"
Men vi har fått till förbannat fin bogfri trav nu, och på köpet glömt bort galoppen på vägen någonstans..
Fast, jobbar jag med bjudningen kommer galoppen bli bättre också. Så egentligen går de under samma punkt när jag tänker efter.
 
Jag ska lägga till ett moment i min träning i vinter. Galoppen. Vad fan har hänt med galoppen?
Det är tydligen vad som händer när man tar och rider "dressyr" på en hopphäst som inte brukar göra annat än att galoppera på hoppträningarna annars. Dressyr är ju nästan bara trav. Hästen tänker nog, "men.. är det inte dressyr vi håller på med? Menar du att jag ska galoppera? Fort alltså? Nähäää du, jag ser inga bommar!"
Men vi har fått till förbannat fin bogfri trav nu, och på köpet glömt bort galoppen på vägen någonstans..
Fast, jobbar jag med bjudningen kommer galoppen bli bättre också. Så egentligen går de under samma punkt när jag tänker efter.

Här är det tvärtom. Älskar galoppen just nu och har visst glömt bort att man måste jobba traven också :angel: Mycket roligare att galoppa!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 319
Senast: mrkarisma
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 886
Senast: Maddix24
·
Ridning Ja, som rubriken säger - hjälp mig att kunna rida lätt igen! :) Känner mig så fruktansvärt svag och stel i höfterna, orkar inte...
Svar
7
· Visningar
1 949
Senast: avur
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 159
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp