Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde sova, men somnade i soffan i eftermiddags så jag är inte jättetrött än. Det är så typiskt, varje(!) gång jag och partnern pratar om att se en film eller något och sätter oss i soffan för att koppla av så somnar vi båda två, självklart med hundarna på oss. Det är så extremt mysigt! Sedan är det för sent för att se ens ett kort avsnitt av en serie och jag kan inte somna i tid på kvällen :rofl:
 
Borde sova, men somnade i soffan i eftermiddags så jag är inte jättetrött än. Det är så typiskt, varje(!) gång jag och partnern pratar om att se en film eller något och sätter oss i soffan för att koppla av så somnar vi båda två, självklart med hundarna på oss. Det är så extremt mysigt! Sedan är det för sent för att se ens ett kort avsnitt av en serie och jag kan inte somna i tid på kvällen :rofl:
Tycker det där är så intressant hur vissa ALLTID somnar framför tv:n :D

Jag har nog aldrig somnat framför den. Då stänger jag av och går och lägger mig om jag är så trött
 
Ett år sedan vi miste hankatten 💔 så vi la en vit syrénblomma på hans grav och tände ett ljus ikväll för honom, älskade och saknade katt ❤.
Gjorde det hos vår pälsklings viloplats för ett par veckor sen. Hon har varit borta längre men det känns bra att ha det fint där.
IMG_2139.jpeg
 
Fick just en film skickad från 3 av mina kompisar som alla gått ut i andra sällskap och hamnat på samma ställe i Sthlm.
De gjorde en liten hälsning till mig som flyttat från stan. ❤️ Själv har jag suttit med näsan i datorn hela dagen innan jag däckade m sambo i soffan här på landet. Nu sova.. 😅
Gamla Stureplans-livet känns jäkligt avlägset. :laugh:
 
Passade på jag på att rida lite ordentligare i eftermiddags när det inte var tokvarmt på ridbanan: tränade på WE/bruksridning vilket var roligt 😊 och så skrittade vi av en liten runda så idag blev det knappt 1,5 timme i sadeln vilket var ett bra tag sen och himla härligt 😍.
När jag fyllde hästarnas vatten började allt folk trilla in till gården i både bilar, stor buss och minibuss till bröllopet; pållarna får nog höra en hel del tjo och tjim i kväll/natt gissar jag 😄.
Hemma igen när jag nattade kaninerna kom äääntligen honkatten fram och jamade efter några dagar iväg och var väldigt angelägen att jag skulle släppa in henne till maten (verkade rätt tom så fick lite i taget). Undrar vart hon hållt hus men så underbart att hon är hemma igen och så lördagsmys med tacos ihop med älsklingen, hoppas ni med haft en bra lördag! 😍.
 
Har just tittat på ett avsnitt av The Swarm, en riktigt bra serie! Det värsta är att det slutar så himla spännande och så himlans lång tid till nästa avsnitt. Jag vill se fortsättning nu ju :D Blir väl en vecka med The Walking Dead som tidsfördriv igen.
Men först sova, stannade uppe enbart för att se avsnittet ju :D
 
Och just nu kan jag absolut inte sova. För en halvtimme sedan ringde morsan. Jag vakande med ett ryck och kände hur hela kroppen blev skitstressad. Svarade och hör henne säga "temperatur". Då hade hon av någon anledning vaknat mitt i natten, fått för sig att fråga Siri vad det är för temperatur ute nu och på något vis lyckats ringa mig istället :arghh:

Jag har sovit typ 4 timmar. Mao på tok för mycket för att det ska vara möjligt att somna om igen. Så nu har jag gjort en kopp te och funderar på att sätta mig vid datorn och fixa bilder. Får se till att sätta mig i nyss nämnda soffa med partner senare idag så att jag kan sova lite till :meh: Fyfan vad sur jag är. Jag som sovit dåligt senaste nätterna och hoppades på att äntligen få en hel natts sömn!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 120
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp