Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtade ut ett paket och eftersom det ändå nästan är halvvägs till stan åkte jag vidare. Det blev en koppling från bauhaus och sen ikeas julbord. Är fortfarande nästan proppmätt fast det var vid tretiden. Otroligt! Nytt för i år var kycklingklubbor (har de något att göra med julen öht :cautious:) men gott var det! Och massa folk så nu behöver jag inte åka till stan på ett tag, har fått min dos av citypuls för ett tag :D

Och så blev det en julstjärna som jag letat i diverse butiker och så hittar jag den på City Gross av alla ställen :cool:
 
Har ätit så mycket fisk dom senaste dagarna att jag snart har fenor .Fick massor idag men slängde tillbaka dom små då vi har en gräns för 5 fiskar då det gäller ädelfisk .Var till brorsan igår efter fisket och vi åt röding :doch hans dotter på 12 år gillade det så dom följde med idag och hon fick massor men slängde i dom små .Så nu har jag fått henne på kroken och det gav mersmak .Det måste börjas i tid med att få barnen intresserade men då är förutsättningen att det nappar bra när dom är med första gångerna .Hon tag av fisken själv och bröt huvudet av dom strongt gjort av henne .Tog upp öring från frysen igår så vi åt det till kvällsmat och det blev tre matlådor .Ska steka några rödingar strax.Jag tog några små och brorsan och hans dotter fick resten av dom stora då jag räknar med att få flera senare och tycker dom små är godast att slänga i pannan :d
Ja du @ tanten synd du bor så långt borta då hade jag kunnat ta tillvara alla gäddor jag slängt tillbaka Slutade räkna när jag passerade 100 i somras
 
Ok jag är nog lite knäpp. Har i ca 20 min stått på iskalla vinden bara för att organisera lite bland julsakerna och tagit ner en del. Och det är inte ens första advent än :crazy:
 
Har ätit så mycket fisk dom senaste dagarna att jag snart har fenor .Fick massor idag men slängde tillbaka dom små då vi har en gräns för 5 fiskar då det gäller ädelfisk .Var till brorsan igår efter fisket och vi åt röding :doch hans dotter på 12 år gillade det så dom följde med idag och hon fick massor men slängde i dom små .Så nu har jag fått henne på kroken och det gav mersmak .Det måste börjas i tid med att få barnen intresserade men då är förutsättningen att det nappar bra när dom är med första gångerna .Hon tag av fisken själv och bröt huvudet av dom strongt gjort av henne .Tog upp öring från frysen igår så vi åt det till kvällsmat och det blev tre matlådor .Ska steka några rödingar strax.Jag tog några små och brorsan och hans dotter fick resten av dom stora då jag räknar med att få flera senare och tycker dom små är godast att slänga i pannan :d
Ja du @ tanten synd du bor så långt borta då hade jag kunnat ta tillvara alla gäddor jag slängt tillbaka Slutade räkna när jag passerade 100 i somras
:angel::angel: @tanten
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
651
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: Wille
·
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
475
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 587
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp