Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Boka hemkörning så ingår destruktion just nu. ;)
Nåja vi måste ju ändå tillbaka med de som vi köpte fel :meh: och så måste vi ändå lämna kärran i lilla staden så då kan vi lika gärna svänga förbi och slänga de gamla. Men jag undrar om det kanske är någon lokal variant hos er? För vi frågade om hemkörning och de sa inget om att de tog med sig de gamla då. :cautious:
 
Sällar sig till skaran som inte är riktigt säkra på om de är vakna... Väldigt skum sömn i natt, så det kanske är det som gör det? Nåja, jag är uppe nu (och har varit i en timme) och några liter kaffe senare så bör jag väl vara människa igen :up: !
 
Vaknade för en halvtimme sen, dvs en timme innan klockan ringer. Känner mig dessutom hyfsat utvilad. Glatt överraskad, faktiskt. Kanske för att jag lade mig vid 20.30 igår.

Inskrivning hos bm idag, sen städdags hos hönsen innan sambon åker till jobbet i eftermiddag igen.
 
Nåja vi måste ju ändå tillbaka med de som vi köpte fel :meh: och så måste vi ändå lämna kärran i lilla staden så då kan vi lika gärna svänga förbi och slänga de gamla. Men jag undrar om det kanske är någon lokal variant hos er? För vi frågade om hemkörning och de sa inget om att de tog med sig de gamla då. :cautious:
Det ska vara i hela landet så vitt jag vet.
 
Vet inte riktigt varför jag är vaken redan nu men drömde en massa konstigt så hjärnan tyckte nog att jag lika gärna kunde vara vaken ;).
Det är vitt på backen men varmare ute än jag trodde det skulle vara.
 
Godmorgon!
Dags att klä på mig efter frukosten. Ingen snö i sikte. Men kallt så det lär vara halt ändå. Fåglarna har kvittrat sedan innan det började ljusna.
 
Varför ska man räkna får egentligen? Varför inte något annat djur!
Undrar hur många får någon har räknart som flest?

Ska testa och räkna får och se hur länge jag orkar
Det gick inge vidare eller så har jag en ovanligt liten flock :p. Kom till två eller möjligen tre får.

Nu är det iaf morgon! Dricker te och har mössa på. Är fruktansvärt frysen av mig på morgonen. Ute är det alldeles vitt och fryset. Fördelen är att slippa leran och få det lite ljusare.
Ganska mycket att göra idag. Men får ta det pö om pö.
 
Lyckades somna en kort stund runt lunch!

Vilket nog var tur för jag var otroligt trött, arg, och nedstämd på samma gång.

Var på introduktions presentationerna för en workshop idag - en workshop där det ska diskuterar nyckelfrågor för regionen , specifikt för de område jag jobbar i och försöker hitta på lösningar till. Jag jobbar alltså specifikt mot de här frågorna (så gör många andra doktorander i våran department). Men jag får inte närvara i diskussionerna - för jag är en doktorand elev så jag är inte tillräckligt kvalificerad :crazy: Det är bara till för personer som redan är starkt etablerade i fältet, kriterierna var inte enbart att du skulle ha en doktorn utan en massa artiklar och citations också. För det vore ju hemskt om de personen som ska in och jobba i dessa områden de närmaste åren kunde bidra med nya idéer och diskussioner liksom :banghead:

Att fråga om våra idéer och få oss att skicka in dem för flera veckor sedan var dock helt ok :grin: De där forskningsidéerna och förslagen som liksom är det som dem flesta av oss kommer att basera jobb ansökningar på tyckte de att vi skulle lämna över till folk som redan är etablerade i fältet, med alla resurser och chanser det innebär för dem. Varför skulle jag skjuta mig själv i foten och ge dem mitt forskningsmaterial utan en garanti av jobb tillbaka :confused: (tur att jag har en co-upervisor som redan varnat mig och sett till att jag håller hårt i dem).

Jag hoppades att jag hade fel, men när jag anlände (var först i lokalen) så introducerade jag mig själv till en av organisatörerna. Hen blev märkbart ointresserad när hen insåg att jag var en doktorand elev och inte någon som skulle medverka i själva workshopen. Sen blev jag ombedd att flytta längst bak i lokalen (satt på rad 3 eller 4) så att de som skulle vara med i workshopen kunde sitta längst fram och vi som inte skulle vara med kunde sitta längst bak. Isär liksom, så att vi liksom inte kan prata med varandra. :grin: Det blev så tydligt att vi inte hade fel när vi kände att vi inte var välkomna och att våra idéer och driv inte är bra nog och inte räknas.

Man känner ju verkligen för att jobba kvar i regionen när de som är högre upp beter sig så här. :down:

Inglorion - känner för att ta ett jobb vart som helst nu istället för att kvar.
 
Blir frustrerad över att vakna runt 06-08 om dagarna. Är allt annat än utvilad (somnar runt 04). Går runt och är konstant trött och utsliten.
 
Sovit skit men på g till jobbet.
Hittade varken mössa eller annat så blir en kall dag idag.
Får leta när jag kommer hem
 
@Inglorion är det någonstans folk håller på hierarkierna så är det de med titlar (dock långt ifrån alla!). Ju högre desto svinigare beteende. När jag pluggade blev min yrkesgrupp rätt bra diskriminerad av lärare och föreläsare emellanåt. Som tur är försvinner det mer och mer med generationsväxlingen :up:

@athena_arabians håller så hårt jag kan!

Kl
3,5 minus har vi haft som kallast. Det är lite frostnypt ute nu :)
 
Hela söndagen gick åt till att sova. Sovmorgon, somnade i bilen på resande fot, somnade i soffan kl 19:00 vaknade lagom efetr filmens slut och gick och la mig 22 i sängen.

Hade ett helvete att komma upp i morses så efter många om och men och en timmes försening till jobbet är jag på plats. Så otroligt trött i kroppen att jag knappt kan hålla mig vaken.

Hej Måndag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
679
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 179
Senast: Wille
·
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
483
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 633
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp