Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag hängt hela eftermiddagen här
image_597107802a6b2265807d01fe_597109ce2a6b228eb0d7f5b6.jpg

image_59710783ddf2b37ec7d35dba_597109c42a6b228e9116afd3.jpg

och nu är jag -nästintill- färdigpackad för avresa till Skottland imorgon.
 
Tjoho så övertalade jag telia att skicka ut tekniker igen... Jag är så jäkla less på de här linorna, jag hoppas att fibergrävarna håller högt tempo och kommer hit snart!! Men telia kan bara garantera mig 1 mbit/s men den skulle åtminstone inte släppa uppkopplingen så det skulle de undersöka! :up:
 
176 timmar arbetade denna månad :nailbiting::crazy:

Inte konstigt att jag är sliten :meh:

Nästa vecka har jag bokslut :wtf:
Det blir ju fina pengar åtminstone, im man ska se nått positivt. Och det är ju "bara" runt 16 timmar övertid ;) om man räknar 40x4 :p
Vet att när jag jobbade natt så varierade timmarna mellan 140 och 170, det känns på när man kommer upp i det högre spannet...
 
Det blir ju fina pengar åtminstone, im man ska se nått positivt. Och det är ju "bara" runt 16 timmar övertid ;) om man räknar 40x4 :p
Vet att när jag jobbade natt så varierade timmarna mellan 140 och 170, det känns på när man kommer upp i det högre spannet...

Bara 16 timmar... har arbetat 14 dagar denna månad, inte en hel månad :rofl:

Har redan jobbat 64 timmar övertid :angel:
 
Har kommit så långt att jag tog ut smöret för att mjukna så jag kan baka min chokladsnitt, men måste fundera ut hur jag ska röra ihop socker och smör mjukt utan att använda elvispen. Lite sent att sätta på den nu. :cautious:
 
Ja hur var det nu, mackorna på tåg hade 2 månaders hållbarhet? :rofl: (tror det togs upp i en tråd för några dagar sen, om lång hållbarhet på bröd).

kl
Jag besiktar bilen. Eller ja jag väntar på att den ska gå igenom. Hoppas det inte är nått iom att jag ska åka ner till Skåne på fredag :cautious:
Precis det inlägget såg jag och alltid varit tveksam innan.
Jag fick dock äta gott lite senare igår så la mig inte hungrig precis :up:
 
Har kommit så långt att jag tog ut smöret för att mjukna så jag kan baka min chokladsnitt, men måste fundera ut hur jag ska röra ihop socker och smör mjukt utan att använda elvispen. Lite sent att sätta på den nu. :cautious:
kör smöret i micron en stund? inte så mycket att det smälter helt och kokar typ, utan så det är nästan flytande.
 
kör smöret i micron en stund? inte så mycket att det smälter helt och kokar typ, utan så det är nästan flytande.

Mikron gör att elen går :meh: annars brukar jag göra exakt det. Antar att jag får göra det på det gamla goda viset, dvs röra och knåda.
 
Behöver gå å lägga mig, ska börja jobba kl 5:00 imorrn, ska ner till Göteborg igen, blev visst en extra resa. Hoppas det flyter på bra.
Det flöt på ganska bra förutom att det första stoppet tog ca 3 timmar, både lasta och lossa. Sen åkte jag hem med ett fullt ekipage och tungt var det med då det saktade rejält i backarna. :p
Men nu har jag städat upp efter en slarvig kollega som inte hinner med och jag hann med trots 3 timmar på ett ställe, det är skrämmande...

Sängen strax och imorrn blir det götet igen.
 
Det var ju lugnt och skönt att åka bort från byggande, Gothia osv.
Här är det byte av avlopp och det har varit fullt av folk som grävt mm. hela dagen på tomten. ( precis nedanför bästa uteplatsen)
Nu på kvällen har man hört ett gäng kossor som råmat ikapp.
Så skönt om man har lite att jämföra med, husägarna tycker det är hemskt dock :rofl:

Hela dagen har det ätits gott och varit en riktigt slö dag med många roliga samtal.
 
Inatt orkar jag inte med mer skit. Bokstavligt talat. Så för att safe:a har jag byggt en inhängnad bredvid min säng med väggar av flyttkartonger. Där får vovvi sova inatt. Så slipper jag tvingas skura och tvätta möbler inatt om hon skulle bli sämre igen.
Snart soooova!
 
Jag är hemkommen sedan ett antal timmar tillbaka efter att ha varit på rymmen hemifrån sedan i tisdags förra veckan. Vid hemkomst blev det en tupplur för jag hade en huvudvärk som fick mig att må illa, men sen mådde jag bättre och fick i mig mat.

Men nu kan jag inte sova. Jag somnade en stund men vaknade igen p.g.a. konstig dröm. Jag är rätt och slätt stressad över att vara hemma igen. Klockfan ringer om 3 timmar. Bileländet ska köras till verkstan (en timme bort) och hur lång tid felsökningen tar vet jag inte. I värsta fall en hel dag. Det är då en hel dag åt helvete för mig eftersom jag inte hinner göra annat då.
 
:arghh: jag har precis vinkat av maken som åkte ambulans... Jag vaknade av en rejäl smäll och hittade maken liggandes på golvet, sen försökte han sätta sig upp och svimmade av igen två gånger och då ringde jag. Sen hann han pigga på sig lite innan ambulansen kom men de tyckte att det var lika bra att han följde med in.
Jag orkar inte med det här, inte sova en hel natt eftersom jag hela tiden ligger på helspänn om han ska upp, fixar han det, svimmar han? Har han svimmat på toan? Det är så sjukt dålig återkoppling från sjukvården. "Hör av dig om du blir sämre" så hör man av sig och då ska man till akuten och där vill de knappt veta av en, det är ju bara lite vätskebrist... och då vill inte maken höra av sig alls, "Det blir nog bättre" :arghh::arghh:
Han hade en bra dag i lördags och sen har det gått utför igen.. :(

Hur ska jag kunna somna igen? Och hur ska jag orka med morgondagen?
 
:arghh: jag har precis vinkat av maken som åkte ambulans... Jag vaknade av en rejäl smäll och hittade maken liggandes på golvet, sen försökte han sätta sig upp och svimmade av igen två gånger och då ringde jag. Sen hann han pigga på sig lite innan ambulansen kom men de tyckte att det var lika bra att han följde med in.
Jag orkar inte med det här, inte sova en hel natt eftersom jag hela tiden ligger på helspänn om han ska upp, fixar han det, svimmar han? Har han svimmat på toan? Det är så sjukt dålig återkoppling från sjukvården. "Hör av dig om du blir sämre" så hör man av sig och då ska man till akuten och där vill de knappt veta av en, det är ju bara lite vätskebrist... och då vill inte maken höra av sig alls, "Det blir nog bättre" :arghh::arghh:
Han hade en bra dag i lördags och sen har det gått utför igen.. :(

Hur ska jag kunna somna igen? Och hur ska jag orka med morgondagen?
Andas vännen ,andas! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 573
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
282
Senast: Enya
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 454
Senast: MissFideli
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
440
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp