Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min atarax är på typ precis lagom nivå och inget plan i syne.. vi skulle ha boardat för 10 minuter sedan och vi ska lyfta om 10.. vet inte om jag vågar ta dubbel dos, hoppas planet kommer snart!
 
Om alla hade åkt hemifrån lite tidigare och slagit av lite på farten så hade det nog inte blivit kaos.....

Nja, här i söder handlar det också mycket om att folk är panikrädda för en snöflinga, har dåliga däck eller har någon som helst förståelse för vad vinterväglag innebär. (Det sistnämnda knyter alltså an till det du skrev :) )
Nu var det inga problem idag förutom någon som var efterbliven och körde i ca 55 km/h på en spikrak 80-väg men det löste sig ändå.
 
Nja, här i söder handlar det också mycket om att folk är panikrädda för en snöflinga, har dåliga däck eller har någon som helst förståelse för vad vinterväglag innebär. (Det sistnämnda knyter alltså an till det du skrev :) )
Nu var det inga problem idag förutom någon som var efterbliven och körde i ca 55 km/h på en spikrak 80-väg men det löste sig ändå.
Oj då. Då tillhörde jag kanske de efterblivna för jag körde i 50 km/h på en hyfsat rak och snöig 80-väg nu på morgonen...... :crazy:
 
Nja, här i söder handlar det också mycket om att folk är panikrädda för en snöflinga, har dåliga däck eller har någon som helst förståelse för vad vinterväglag innebär. (Det sistnämnda knyter alltså an till det du skrev :) )
Nu var det inga problem idag förutom någon som var efterbliven och körde i ca 55 km/h på en spikrak 80-väg men det löste sig ändå.
Det minns jag när jag flyttade till skåne. Min chef var stockholmare och såg till att det fanns två 4wd med vinterdäck på gården så vi alltid tog oss ut, men många blev chockade när jag kom ner med en 4-broddad häst i januari. Men det var också min häst som kunde ridas överallt och rörde sig i hagen. De andra gick på en sandad gång från stallet till ridhuset varje dag... :banghead:
 
Oj då. Då tillhörde jag kanske de efterblivna för jag körde i 50 km/h på en hyfsat rak och snöig 80-väg nu på morgonen...... :crazy:

Det var inte halt alls här och bara slask om det låg nåt alls kvar på vägen. Ingen snö och flera plusgrader (inte varit minus alls inatt här hos mig). Det är som @LadyCovergirl sa, det blir typ kaos bara folk ser en snöflinga.

Självklart ska man ta det lugnt om väglaget är dåligt, men det är bara blött här.
 
Det var inte halt alls här och bara slask om det låg nåt alls kvar på vägen. Ingen snö och flera plusgrader (inte varit minus alls inatt här hos mig). Det är som @LadyCovergirl sa, det blir typ kaos bara folk ser en snöflinga.

Självklart ska man ta det lugnt om väglaget är dåligt, men det är bara blött här.
Jag bor i Småland nära Skåne-gränsen. Det var (och är) snöigt här. Ca 0-gradigt. Det var inga fina vägar alls kl 6:30 i morse. Trots det blev jag omkörd av två stycken i snöyran och mörkret. Det kvittar hur det ser ut - folk tar det inte lugnt ändå.
 
Samlar mod och styrka för att anfalla min säng innan det är dags att lägga sig ikväll.

Jag fick upp madrassen ur sängramen igår kväll och pallade upp på den sidan med klossar. Men sedan är jag skulle läga mig så ramlade den ner på den andra sidan istället. :arghh:

Madrassen är alltså smalare än sängramen. Det är en smal metallkant på bägge sidor som madrassen ska vila på. Något har hänt, så ramen är bredare än madrassen nu och ramlar i golvet.

Just nu svävar ramen i luften, madrassen är plant uppallad men sängramen är på sniskan.

Jag orkar inte :arghh: :arghh: :arghh:
 
Samlar mod och styrka för att anfalla min säng innan det är dags att lägga sig ikväll.

Jag fick upp madrassen ur sängramen igår kväll och pallade upp på den sidan med klossar. Men sedan är jag skulle läga mig så ramlade den ner på den andra sidan istället. :arghh:

Madrassen är alltså smalare än sängramen. Det är en smal metallkant på bägge sidor som madrassen ska vila på. Något har hänt, så ramen är bredare än madrassen nu och ramlar i golvet.

Just nu svävar ramen i luften, madrassen är plant uppallad men sängramen är på sniskan.

Jag orkar inte :arghh: :arghh: :arghh:
Sluta bo så långt bort då, så man inte kan komma och bygga! :cautious: :mad: :love:
 
Oj då. Då tillhörde jag kanske de efterblivna för jag körde i 50 km/h på en hyfsat rak och snöig 80-väg nu på morgonen...... :crazy:

Jag med :rofl: fast låg i nästan 70 men mammas lilla bil hade blåst bort om det gått fortare :rofl:

Inte så mycket snö här men halt. att ta sig ut på stora vägen var ett gissel.
 
Mmmmm... som de elever som kom försent och förklarade med att det var halt och svårt att gå.
Men starta tidigare då :banghead:

Hjälpte inte mig idag. Startade 10 min tidigare men fick slå av så på farten att jag blev 5 min sen. Hade mammas lilla bil och den klarar inte vintern lika bra som min.

Bah skitväder!
 
Jag bor i Småland nära Skåne-gränsen. Det var (och är) snöigt här. Ca 0-gradigt. Det var inga fina vägar alls kl 6:30 i morse. Trots det blev jag omkörd av två stycken i snöyran och mörkret. Det kvittar hur det ser ut - folk tar det inte lugnt ändå.
Håller med. För ett par veckor sen körde jag i dimman tjock så man såg max två såna där vita stolpar med reflex framåt. Ändå blev jag omkörd. Likaså när det är svinhalt och jag anpassar hastighet efter väglag, tex 85 på 100-väg. Även om de flesta kör som jag finns det alltid dom som ska om till varje pris. Dom måste ha supersyn osv. Eller så är de bara korkade :angel:.
 
Ångest och migrän änning = usel kombination. Fått tid på vc, men den krockar med tiden hos psykologen på mvc så jag måste boka om. Vill och orkar inte...
 
Jag tänkte gå till min dansklass ikväll :banana:

Har fått eleven att ge tillbaka nästan all snordyra utrustning :meh: DSLR kameran ville hen ha kvar, för att hen inte hade laddat över bilderna (hen har ju bara haft flera veckor på sig). Så jag bad att få den i morgon för jag måste faktist packa allting och har inte tid med elever som är dryga med att lämna tillbaka saker när de är klara med dem (det är ju multum med grejer att packa och organisera och den specifika kameran måste ner i en fuktighets kontrollerad vattentät låda med en massa annan elektronik och det är svårt att packa den lådan alls utan kameran :banghead: Svårt att packa när man inte får tillbaka utrustningen när man ber om det :meh:).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 387
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 475
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 174
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp