Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe o bulle - du?! :cautious:
OK - VEM HAR STULIT tornblommas INLOGG?????

:D

Hahhaha skyller på snubben på Sleven. Han bara "fan är du vaken nu, du behöver kafffe och bulle. Sen micrade han bullen åt mig. Sen drog jag hem och avnjöt denna underbara frukost :rofl:

Nu har jag kaozat ut och bara VAD SKA JAG TA PÅ MIG?? Tänkte platta skor, men ser liksom ut som en korpulent dvärg då. Men har ont i knät pga ålderdom (?). Kaosss.
 
Kram till er i tråden som vill ha :heart

Lämnade dottern på fsk och träffade en vän som fick sitt andra barn för några veckor sedan, en otroligt söt liten pojk :love: Mamman såg desto mer sliten ut :p Blir väl så när barnet är vaket på natten och sover på dagen när det andra barnet är vaket :crazy: Hon tröstade sig med att det går ju över och det gör det men det känns som en klen tröst ibland.
 
Hemma idag för det kändes inte ok att ha vovvis i hundgården 4 timmar när det är -20 :crazy: Nog för att hon har ett uppvärmt hundhus att ligga i, men jag tror hon är för ung för att vara förståndig, om jag uttrycker mig snällt :angel:
Tack o lov för en förstående chef som också tycker att det är ok att byta jobbdag i veckan så där hux flux :up: (chefen är mjukis djurvän :love:)

Så jag får väl ta tag i hemma-förödelsen istället då, läs städa... :meh:
 
Happ. Nästan så man kan tro att det är måndag... Fått en order, ser att summan på frakten är fel, 106 kr istället för 59. Får lite panik, kollar debitering från betallösningen, rätt summa dragen från kund. Tur, men ändå. Mailar support. Får mail från kund om varför frakten helt plötsligt är 106 kr när det först stod 59! Svarar och ber om ursäkt och försöker förklara. Visar sig sen att det är kund nr 2 för dagen, inte nr 1 som jag trodde. Hade inte sett att ännu en order kom in, inget mail hade gått ut till mig... Ber om ursäkt för missförståndet. Gör en massa provköp, lyckas till slut fp frakten fel åt andra hållet, visar 47 kr istället :banghead: men bättre det än 106 :turd: skriver i woocommerce gruppen i fb och ber om råd. Får svar "varför så dyr frakt?" :banghead: ja det var ju verkligen en åsikt om det jag önskade :rage: får svar av support "om du har fraktinställningar I wc, kan det krocka, ta bort det" ja det är det jag gjort med resultatet att det visar 47 kr istället :banghead: :banghead: nu väntar jag på mer svar från support, och jag ligger efter på jobbet pga allt strul jag måste kolla...
 
Hemma idag för det kändes inte ok att ha vovvis i hundgården 4 timmar när det är -20 :crazy: Nog för att hon har ett uppvärmt hundhus att ligga i, men jag tror hon är för ung för att vara förståndig, om jag uttrycker mig snällt :angel:
Tack o lov för en förstående chef som också tycker att det är ok att byta jobbdag i veckan så där hux flux :up: (chefen är mjukis djurvän :love:)

Så jag får väl ta tag i hemma-förödelsen istället då, läs städa... :meh:
Såna chefer är toppen! :love: (Har två djurvänner som chefer :laugh:)
 
Tänkte platta skor, men ser liksom ut som en korpulent dvärg då. Men har ont i knät pga ålderdom (?). Kaosss.
Var tvungen att googla "korpulent dvärg" och vad kommer upp som bild nr:3 - tadaaaa...
furry1.jpg


DET om något är KAOZZ :nailbiting:

Jag känner mig krängt :mad:
:p
 
Jag måste jobba nu men har fastnat framför ett tragiskt avsnitt av dr Phil (kollar aldrig på det annars, flera år sedan sist).
I detta avsnitt sitter en mamma jättefull och förnekar och förnekar.
Dricker medan hon kör osv, har två döttrar.

Kom på varför jag inte ska kolla på sådana här program, men nu måste jag kolla klart för att se om hon öht tar till sig :(

Jag har förövrigt vaknat på fel sida med nackspärr från :devil: och snoret rinner.

Men men.. man kan inte vara på topp alltid :)
 
Ont i huvudet och ska skriva hemtenta... Nu har jag tagit alvedon, gått en promenad med hundarna, tänt en brasa i kaminen och väntar på kaffet. Ämnet är intressant och jag tror att det blir lätt att skriva när jag väl sätter igång... :cautious:
 
Blir så less, är


Vad är det för ämne? :)
Historiedidaktik och vilka möjligheter och skyldigheter jag kommer att ha som historielärare, mitt största problem kommer att vara att hålla mig till tre sidor... ;) Men jag kommer även att slå ett slag för min mammas forskning, :rofl: vi fick använda annan relevant litteratur och en doktorsavhandling om samverkan mellan forskare och pedagoger och en bok om styrningen i skolan och hur det påverkar pedagogerna känns som bra litteratur. Min mamma har många fel men hennes forskning är intressant och det är synd att den inte används mer inom högskolevärlden, speciellt mot lärarutbildningar, det finns en hel del viktiga punkter. :D
 
Historiedidaktik och vilka möjligheter och skyldigheter jag kommer att ha som historielärare, mitt största problem kommer att vara att hålla mig till tre sidor... ;) Men jag kommer även att slå ett slag för min mammas forskning, :rofl: vi fick använda annan relevant litteratur och en doktorsavhandling om samverkan mellan forskare och pedagoger och en bok om styrningen i skolan och hur det påverkar pedagogerna känns som bra litteratur. Min mamma har många fel men hennes forskning är intressant och det är synd att den inte används mer inom högskolevärlden, speciellt mot lärarutbildningar, det finns en hel del viktiga punkter. :D

Ursäkta att mitt "jag är så less" stod kvar över citatet, inte meningen :D Och det låter intressant, även om jag egentligen är måttligt intresserad av didaktik. Blev nyfiken på din mammas forskning, skicka gärna ett PM med namn och titel om du vill.
 
Varit ute på promenad och lämnat mini på förskolan. Men helt förtvivlad när jag kom hem igen för jag råkade välta min kaffekopp :cry:
Å nu är det slut i kannan och jag är för lat för att sätta på nytt :angel:
Fryser dessutom ihjäl :arghh:
Funderar på en varm dusch ifred nu när huset är tomt och kan stå där hur länge jag vill i lugn och ro :banana:
Ska ringa ett samtal nu innan bara så har jag gjort dagens viktiga ting :D
 
Tror inte att jag mår så bra som jag vill tro :cry: när det känns som att hela världen håller på att gå under när jag inte fick boka klipptid
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 119
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 470
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp