Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ohh! Igår klickade jag och sambo hem två "full face snorkel masks" :rofl:

Såå himla nyfiken på om de är så bra som det sägs!
Jag har alltid problem när vi snorklar.
Goggelsen gör on runt ansiktet för de sitter så tight för annar kommer det in vatten. De immar igen alltid, vatten i munnen, jag har inte utblåstekniken så jag kan inte dyka ner under vattnet med snorkel osv...

Nu är mina problem ur världen med denna nya snorkel masken :banana:
:rofl:
https://www.outsidepursuits.com/product/B00O64T7UK/US/outsidepursuits-20/
 
Svavel gör att att blomflugorna dör.... :idea:så jag kom för en tid sen på den briljanta idén att vattna blommorna med msm :angel:
Vilket resulterade i att blomjorden började lukta unket efter en tid. Läste på att kaffesump skulle rädda det hela.....vattnade med kaffesump :angel: och jorden började mögla :o
Så nu har jag äntligen planterat om alla blommor här hemma i ny blomjord, dom stackarna som fortfarande lever :o resten fick gå hädan. Så nu står nya blommor på inköpslistan.....

Snart dax att dejta JB :p
 
Ohh! Igår klickade jag och sambo hem två "full face snorkel masks" :rofl:

Såå himla nyfiken på om de är så bra som det sägs!
Jag har alltid problem när vi snorklar.
Goggelsen gör on runt ansiktet för de sitter så tight för annar kommer det in vatten. De immar igen alltid, vatten i munnen, jag har inte utblåstekniken så jag kan inte dyka ner under vattnet med snorkel osv...

Nu är mina problem ur världen med denna nya snorkel masken :banana:
:rofl:
https://www.outsidepursuits.com/product/B00O64T7UK/US/outsidepursuits-20/
Min mun är inte heller gjord för snorkel. Kommer in vatten hela tiden. Vi såg en människa med sån där näst sista dagen på semestern, så till nästa semester med sol och bad blir det till att beställa sån.
 
Idag har jag varit på en introduktionsträff med Trygghetsrådet. Kändes helt OK. Kände mig inte helt som en looser.

Bland alla käcka tips så sa föreläsaren att CV bör ha foto. Gah. Jag har inga foton och tänker nånstans innerst inne att om nån får se ett foto på mig så slängs ansökan direkt.
Hade jag råd skulle jag försöka göra något åt min fotofobi.
Jag är en sån tönt!

Se det så här... du behöver ju iaf inte stå och hålla i en bit borrkärna och anstränga dig som f-n för att det inte ska se snuskigt ut ;) :D
 
Tog en tur till Hearst Castle sist jag var där o höll på att blåsa bort :D, dom stängde tidigare för dom var osäkra på säkerheten. Gud va det blåste :crazy:
Men vi hoppas ni får sol o 20 grader som det brukar vara. Sen finns ju alltid fördelen där jämfört med FL, no bugs. ;)

Naja, har i Norra CA brukar det inte var 20*C pa vintern ... snarare 15*C med sol som gor att det ar superharligt nar man sitter i la i solen. ;)
 
Min mun är inte heller gjord för snorkel. Kommer in vatten hela tiden. Vi såg en människa med sån där näst sista dagen på semestern, så till nästa semester med sol och bad blir det till att beställa sån.

Om en vecka kan jag utvärdera och ta bilder åt dig :D
Inte så dyra heller.. runt 400kr/st

Jag är värdelös på att snorkla med vanlig mask och har försökt olika märken under åren här.
Känns ju som att jag vill kunna snorkla när jag bor på en ö i kanten på stora barriärrevet liksom :up:
 
Nu har vi tagit oss over Siskiyou Bergskedja dar hundarna fick pulsa i sno, men ingen av dem var ett dugg imponerad.:cautious: Det var ar en sa vacker stracka over bergen, men desto trakigare over slatten's "farm" landskap genom ett mulet Norra California. Vi har stannat for natten straxt utanfor Sacramento och fortsatter bara ett par timmar till i morgon, for att stanna i Merced CA for nagra dagar.

Jag forsokte ta en bild av Shasta Lake som ar sa jatte vacker ... men da jag kor ar det inte latt att fotografera samtidigt. Shasta Lake maste man ta at sidan, vilket inte gick sa bra, och Maken's foton ar ... interessanta:rofl:, sa ni far halla till godo med Siskiyou pass 1,310 meter over havet.:)
IMG_3476.jpg
 
Utemätaren strejkar så jag vet inte hur kallt det är ute, men inne är det 15,9 grader trots att värmepumpen har varit igång i över en timme nu (vi har ju den på timer). Måste mao ha varit rätt kallt i natt... Och i morgon ska det bli 8 plusgrader... :yuck:
 
Ohh! Igår klickade jag och sambo hem två "full face snorkel masks" :rofl:

Såå himla nyfiken på om de är så bra som det sägs!
Jag har alltid problem när vi snorklar.
Goggelsen gör on runt ansiktet för de sitter så tight för annar kommer det in vatten. De immar igen alltid, vatten i munnen, jag har inte utblåstekniken så jag kan inte dyka ner under vattnet med snorkel osv...

Nu är mina problem ur världen med denna nya snorkel masken :banana:
:rofl:
https://www.outsidepursuits.com/product/B00O64T7UK/US/outsidepursuits-20/
Jag har en sån. Helt suverän! Bara testad i pool hittills men jag kommer aldrig gå tillbaka till cyklop och snorkel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 403
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 439
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp