Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så nu är frågan Atarax eller inte Atarax? Nå väl jag har lite mycket att göra och mår så dåligt att inget faller på plats för mig. Detta är en dålig situation och ike hållbart i längden.
 
Som om det inte räckte med stressen över provet i sig, så är tåget mamma kommer med försenat :banghead:. Hon kommer få ta taxi, jag hinner inte möta upp henne. Jäkla skit. Vet inte hur lätt det är att få taxi i denna håla.
 
Så nu är frågan Atarax eller inte Atarax? Nå väl jag har lite mycket att göra och mår så dåligt att inget faller på plats för mig. Detta är en dålig situation och ike hållbart i längden.

Beror på hur du blir av atarax, men om du funkar okej på det så absolut atarax. Finns ingen anledning att må (extra) dåligt om man har tillgång till nåt som hjälper och fungerar.
 
Sitter i stallet och väntar på att affären ska öppna, så jag kan svänga in där och köpa frukost innan jag fortsätter till nästa stall. Smart som jag är glömde jag förstås den förberedda frukosten hemma :cautious:
 
Woho! Vår förra hyresvärd har refundat $330 till mig och sambo :banana:
Han ville inte att vi skulle betala dubbelt eftersom vi flyttade ut 2 veckor innan till vårt nya hus!

(Svenska kronan står någonstans runt 6.5-6.7 mot Aussie dollarn)

Samtidigt satt jag och sambon och letade flyg till Melbourne för vår långweekend där i mars. Kommer in på ett flygbolags hemsida och upptäcker "cheap tuesday sale" och vi har varit berädda att betala mellan $700-800 för oss båda, tur o retur, 1 incheckad väska!

BOOM!!
$460 :eek: vilket betyder med hyresvärdens återbetalning så behövde vi bara lägga till $130 :rofl:

Wohoo, vi ska på F1 i Melbourne :bump:
 
Morgon med skallebang så jag glömde matlådan hemma.

Innan jobbet skulle ajg även tanka men tji fick jag. Hittade inte hur i h*lvete man får upp tanklocket. Så efter frukost ska mina kollegor gå ut och ta en kik och se om vi blir klokare :D

Köra andras bilar är inte min grej :D

Men hundarna är med, de har fått varsitt ben och njuter i fulla drag av att vara med så blir nog en bra dag :)
 
Innan jobbet skulle ajg även tanka men tji fick jag. Hittade inte hur i h*lvete man får upp tanklocket. Så efter frukost ska mina kollegor gå ut och ta en kik och se om vi blir klokare :D

Köra andras bilar är inte min grej :D

Samma som när jag skulle tanka v40 första gången, fick faan inte upp luckan över tanklocket. Lyckades pilla upp luckan med nyckeln tillslut (utan att repa lacken :p ). Berättade det för sambon när jag ringde lite senare på dagen och han bara " ja eller så trycker man på ena sidan av luckan så öppnas den"
:o:rofl:
 
Jag fick ett samtal med beskedet att psykologen har blivit sjuk så det blir inget besök där i morgon. Fan, jag hade behövt det.
 
Grannen på hundpromenad kom förbi och berättade att det ligger ett dött rådjur i diket ett par meter från min postlåda.
Inga spår dit, så den har antgligen blivit påkörd av en större bil och flugit ner i diket. Dt går en hel del tung trafik här.
När jag mornat mig och tänt i pannan ska jag släpa in det i skogen så räv och lo får äta ifred.
 
Samma som när jag skulle tanka v40 första gången, fick faan inte upp luckan över tanklocket. Lyckades pilla upp luckan med nyckeln tillslut (utan att repa lacken :p ). Berättade det för sambon när jag ringde lite senare på dagen och han bara " ja eller så trycker man på ena sidan av luckan så öppnas den"
:o:rofl:
Det var det första försäljaren visade när jag fick företagsbilen :rofl:

Letat efter knappar, varit ute och tryckt (och ja försökt pilla med nyckeln :rofl: ) inget

Tanken slog mig aldrig att kika i instruktionsboken utan jag försökte först googla vilket inte gick sådär lysande. Stressad så gav upp.

Bilar... mycket lättare med ponnisar :D
 
Har kommit till jobbet efter att ha hämtat kollegan och åkt runt till två olika affärer på vägen :D Har också krupit till korset och bokat tid hos kiro på torsdag. Något hände i rygg/bäcken i söndags och det är inte jätteskönt alls... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 119
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 470
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp