Bukefalos 28 år!

Vad krävs för att bli avständ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cronis

Egentligen?
Får personer skriva personliga påhopp? Och få medhåll, ingen reagerar?
Är det schysst?
Hur länge är det tillåtet att en/flera användare får göra så mot varandra?

Jag tycker faktiskt att buke mer eller mindre kan liknas vid en arbetsplats, där folk blir moddade.

Och nu vill inte jag ha nått paj-kastande i denna tråd, som det har en tendens till att bli... :mad: :bow:
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Jag vet inte exakt var gränserna går, men jag vet att om inte folk anmäler elaka inlägg så kommer det aldrig att bli nån förändring. För det är det intrycket jag fått, att folk skriker om elakheter och mobbing när det blivit väldigt allvarligt, och moderatorerna har inte haft en aning om det för ingen har anmält det.

För som det brukas sägas, det är inte närheten av ondska som utgör faran, utan frånvaro av godhet. Så bara folk tar sitt ansvar och anmäler så tror jag problemet skulle minskas - men det är så himla mycket gnäll i efterhand, när skadan redan är gjord...
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Nu är här väl absolut inget gnäll.
Var får du allt ifrån?
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Narcissa__Malfoy skrev:
Nu är här väl absolut inget gnäll.
Var får du allt ifrån?

Detta va inte min fråga...
Men tack för upplysningen
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Är du inne i alla trådar så du kan svara på det? För då lär du ha att göra för att hinna med det. Men du kan ju svara till var gränsen går. ;)
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Enligt mitt tycke är gränsen passerad så fort man attakerar någon, vem det vara månde, så länge man inte specificerar vem det gäller är det ok. Stor skillnad på "en användare är okunnig o tycker så" och "Rude är dum o tycker så". Man skall alltid komma ihåg att det sitter någon vid en dator som man kan såra.
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Rude skrev:
Enligt mitt tycke är gränsen passerad så fort man attakerar någon, vem det vara månde, så länge man inte specificerar vem det gäller är det ok. Stor skillnad på "en användare är okunnig o tycker så" och "Rude är dum o tycker så". Man skall alltid komma ihåg att det sitter någon vid en dator som man kan såra.

:bow::bow:
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Det kan hända att aktuell moderator inte uppmärksammar detta, man hinner inte alltid läsa allt på sidorna. Då finns den lilla trekanten på vänster sida, den skickar synpunkter till moderator och Gunnar så den är inte bara till för att trådar skall flyttas eller plockas bort.
Via den kanalen kan man göra moderator och Gunnar uppmärksam på användare som konstant gör övertramp genom påhopp osv.
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Men moderatorer som själva klampar i klaveret då?
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Eftersom det är mig du menar så kan jag ju svar själv då!

Skriv till Gunnar så får han avgöra.

Men du får faktiskt tåla att man påpekar för dig att du blir behandlad som du behandlar andra.
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Jag beteer mig nu lika som förut, lika kort stubin, tror ja blivit avstängd 2 gånger, men efter 3e gången (samma användare som tyckt ihop) och de andra användarna blev avstängda blev det tyst :smirk: så ibland undrar man hur moderatorerna tänker..
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Nej det gör du inte!

Du har plockat bort den biten av ditt beteende som de flesta retade sig på. Kanske beror det på att du blivit lite vuxnare ;)
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

A_K_N skrev:
Nej det gör du inte!

Du har plockat bort den biten av ditt beteende som de flesta retade sig på. Kanske beror det på att du blivit lite vuxnare ;)

Absolut inte, därimot får jag inte längre pm från dom personer som jag tror anmälde mig, och eftersom jag inte kommer åt mina gamla pm kan ja inte skicka en massa snaskig läsning till er :smirk:

Och nu vill inte jag ha nått paj-kastande i denna tråd, som det har en tendens till att bli...
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

A_K_N skrev:
Eftersom det är mig du menar så kan jag ju svar själv då!

Skriv till Gunnar så får han avgöra.

Men du får faktiskt tåla att man påpekar för dig att du blir behandlad som du behandlar andra.

Men det är ok för DIG att öppet sitta å göra personangrepp...(syftar på den stängda tråden)
Samt "elaka klubben" (tur att inläggs togs bort du!)
Självklart så får man var berädd på att få skit tillbaka. Men är användare på denna sajt så långsinta så att dom bara kan vara otrevliga å inte använda en trevlig ton, NÅGON gång? Det tycker jag är lite tråkigt.
Det finns sånna, mer än mig, som tar åt sig av det som skrivs, å det ska väl ändå inte vara meningen?
Ibland är det befogat att ryta till, och att bli arg. Men inte alltid!
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Boj skrev:
Det kan hända att aktuell moderator inte uppmärksammar detta, man hinner inte alltid läsa allt på sidorna. Då finns den lilla trekanten på vänster sida, den skickar synpunkter till moderator och Gunnar så den är inte bara till för att trådar skall flyttas eller plockas bort.
Via den kanalen kan man göra moderator och Gunnar uppmärksam på användare som konstant gör övertramp genom påhopp osv.

Och om det gäller en moderator på det aktuella forumet då?
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Mycket avancerat!

Inlägget finns kvar i papperskorgen så Gunnar kan läsa det oxå.

Som sagt.

Varsågod och skriv till Gunnar.

Jag är alltid beredd att stå för det jag säger och gör. Men det är uppenbarligen inte du.

Du svarar inte på frågor ställda till dig och sen anklagar du andra för att mobba dig :confused:
Jag kräver inte att få trevliga svar, vilket du gör, men jag tycker nog att du kan svara på varför du anser dig ha rätten att häva ur dig svordomar och fula ord och dessutom vara otrevlig mot folk som försöker hjälpa dig!!!
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Jag tar inte emot hjälp från någon som kastar paj, ÖPPET i TVÅ trådar.
Nej tack.

Nej jag skriver inte till Gunnar, jag har inte rapporterat några inlägg, om inte det är så att trådar är felplacerade! (jag fick nys om funktionen nyligen)

Jag kräver inte trevliga svar, inte alls! Förstå det, men det jag menar vore bara det att det skulle vara kul om folk kunde vara mindre långsynta.
Men tyvärr är det inte så.
Bara för att man är arg en gång (gällande en tråd) så blir man klassad som jävel sen. Trist.

Det är tråkigt att inte folk vill förstå det man skriver, förstår itne folk, nej men läs inte då då!
Anledningen att jag skrev denna tråd är att det itne gäller BARA mig. Utan andra användare på buke som känner sig "mobbade".
Och jag menar inte att det bara är du, men tack för att du tar åt dig!
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Kan någon förklara hur en tråd med 15 inlägg redan har urartat till anklagelser och motangrepp samt att någon känner sig utpekad från början utan att blivit nämnd på något vis???
Sen får man väl faktiskt acceptera att moderatorn på det aktuella forumet sover en viss del av dygnet o inte kan barnvakta hela tiden!!
HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Hur många moderatorer finns det här på Buke???
Apropå inlägg nr 9 i denna tråd

Och hur många av oss har du anklagat för personangrepp???

Mig veterligen är jag den enda som bett dig om ett svar på varför du anser dig få ha en otrevlig attityd när du vill ha trevliga svar själv.

Jag tycker du ska ta och läsa vad du själv skrivit i den låsta tråden du hänvisar till.
LÄS ORDENTLIGT!
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Borde inte sånt här tas via pm?
Ger ju inte särskilt gott intryck om moderatorerna håller på och tjaffsar med andra användare...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 972
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp