Bukefalos 28 år!

Vad krävs för att bli avständ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Jag tycker nog att det finns fler som kan läsa, ordentligt...

Men som sagt tråden va INTE skapad för att kasta paj, den har du redan skapat...

Jag vill bara ha ett vettigt svar på vad som krävs för att bli avstängd.
Är det olika regler för olika användare?
Vad går man på?
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

fredde skrev:
Borde inte sånt här tas via pm?
Ger ju inte särskilt gott intryck om moderatorerna håller på och tjaffsar med andra användare...

Jag tycker det är bra att visa hur vissa användare egentligen är...
Vilket dock visar fel sida av mig åxå. Men tyvärr...
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Cronis skrev:
Är det olika regler för olika användare?
Vad går man på?

Forumets regler

Att registrera sig på detta forum är gratis! Vi insisterar att du följer forumets anvisningar och regler angivna nedan. Om du accepterar att följa forumets regler, bocka i rutan att du har läst och accepterar att följa reglerna samt tryck på knappen 'Registrera' nedan. Om du vill avbryta registreringen, klicka här för att återvända till forumets index.

Trots att administratörer och moderatorer på Bukefalos.com kommer att försöka hålla alla oacceptabla inlägg borta från forumet är det omöjligt att granska alla inlägg. Alla inlägg uttrycker den enskilde författarens åsikter. Varken Bukefalos, de som administrerar Bukefalos.com eller Jelsoft Enterprises Limited (utvecklare av vBulletin) kan hållas ansvariga för innehållet i något inlägg.

Detta är de regler man går med på att följa i och med att man registrerat sig som användare och skriver på forumet.

Följ alltid svensk lag. Inlägg får inte innehålla uppmaningar till brott eller beskriva olagliga aktiviteter. Undvik material som kan anses vara stötande. Detta gäller för all typ av text du skriver in samt för länkar och bilder.

Lägg inte in copyrightskyddat material, varken text, bilder eller annat, om du inte fått tillåtelse att använda dem av den som har upphovsrätten.

För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna.

För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Om du ser trådar eller inlägg på forumet som du anser bryter mot dessa regler eller på annat sätt är olämpliga skall du tipsa moderatorn för forumet genom att klicka på Rapportera-ikonen i det berörda inlägget. Gör gärna detta även om du är osäker på om inlägget bryter mot reglerna, du hjälper moderatorerna att hitta inlägget och de kan sedan ta ställning till om det behöver åtgärdas.

Administratären och moderatorerna på Bukefalos.com reserverar sig rätten att radera, redigera, flytta eller stänga en tråd av vilken anledning som helst.

Bukefalos har även rätt att stänga av användare som bryter mot dessa regler. Användarens IP-nummer lagras i samband med att inlägg skrivs för att säkerställa detta.
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

fredde skrev:
Ger ju inte särskilt gott intryck om moderatorerna håller på och tjaffsar med andra användare...

Nu är det så här att vi moderatorer precis som ni andra, är vanliga användare. Dessutom är vi inte moderatorer över samtliga forum, det är bara Gunnar.
Jag t.ex. är moderator på Avel, NH och Western. På de andra forumen har jag inte mer att säga till om än ni andra. Vi har oxå rätt till våra egna åsikter precis som ni andra användare.
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Jag det är synd att det utvecklas till att folk känner sig mobbade här på buke. Men tyvärr är det är ju en spegling av verkliga livet, alla människor tycker ju inte om varrandra och iom att buke har en ganska dålig moderering så går det ju lätt för långt. Hade moderatorerna varit mer aktiva så kunde offentliga bråk förhindras tidigare, men samtidigt skrivs det ju mycket på buke så det skulle det behövas många moderatorer.


Cronis skrev:
Men är användare på denna sajt så långsinta så att dom bara kan vara otrevliga å inte använda en trevlig ton, NÅGON gång? Det tycker jag är lite tråkigt.

Nu har det här ju utvecklats till mer att handla om dig. Jag tror inte du är mer ogillad här på buke än andra användare från början. Men jag kom just ihåg (jag har lite udda minne), att när du skrev din kuk-tråd i augusti eller vad det var så hade du runt 800 inlägg, du har alltså sedan augusti skrivit nästa 9000 inlägg!. Iom att du syns så mycket så är det väll klart att du har skrivit inlägg som folk retar sig på? Ta inte allt så personligt eller se buke som nått verkligt, det är bara ett internetforum med en massa konstiga användare på :).
Jag tycker man ska alltid tänka på sin egen attityd först och fundera på vad det beror på att folk reagerar på och se om man kan ändra sig innan man anklagar andra. Ödmjukhet kommer man långt med :)
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Ja, jag har inte sagt att ni inte får göra vad ni vill...
Påpekade bara att det iaf inte ger mig något bra intryck.
Jag har sedan jag börjat vara här inte fått något särskilt bra intryck av moderatorerna, det är alldelles för få, och dom gör inte riktigt vad som borde göras. Att sen sånna här trådar drar ner medelbetyget kan du säkert räkna ut själv (eller?).
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

A_K_N skrev:
Trots att administratörer och moderatorer på Bukefalos.com kommer att försöka hålla alla oacceptabla inlägg borta från forumet är det omöjligt att granska alla inlägg. Alla inlägg uttrycker den enskilde författarens åsikter. Varken Bukefalos, de som administrerar Bukefalos.com eller Jelsoft Enterprises Limited (utvecklare av vBulletin) kan hållas ansvariga för innehållet i något inlägg.



För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.
.

Detta gäller även DIG och mig!
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

fredde skrev:
Ja, jag har inte sagt att ni inte får göra vad ni vill...
Påpekade bara att det iaf inte ger mig något bra intryck.
Jag har sedan jag börjat vara här inte fått något särskilt bra intryck av moderatorerna, det är alldelles för få, och dom gör inte riktigt vad som borde göras. Att sen sånna här trådar drar ner medelbetyget kan du säkert räkna ut själv (eller?).

:bow: :bow:
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Vore det inte bra om moderatorena hade andra "nick" att använda då de skriver i trådar och gör det som vanliga användare?
Att skicka in inlägg som moderator är olämpligt om man inte är det i forumet som det handlar om.
Dessutom bör man som moderator vara extra noga med nät-etiket och INTE syssla med s.k. pajkastning.
Som utomstående betraktare i denna tråd kan jag inte göra annat än tolka det som sådan.
Om det inte är syftet med dina inlägg att gå till angrepp mot trådskaparen ber jag om ursäkt och skäms!!!
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Varför gör vissa en så stor grej av det? Det är ett forum på internet, ord på en skärm! Varför bryr ni er så hårt..?
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Tassetass skrev:
Varför gör vissa en så stor grej av det? Det är ett forum på internet, ord på en skärm! Varför bryr ni er så hårt..?

Vissa personer är känsligare än andra, så är det. Enkelt.
Sen handlar det om vad som står på skärmen åxå!
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

A_K_N skrev:
Det är ju det jag har försökt förklara för DIG hela tiden.

Nettiketten gäller även DIG.

Du det har jag förstått! Hela tiden.
Men är det konstigt om man blir lack när folk är långsynta och ser bara svart omkring en användare?
Har folk en taskig inställning/attityd mot mig så får de ju samma tillbaka, enkelt. Eller hur.
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

Det är inte mitt syfte att angripa någon, det jag har försökt förklara är att det man kräver av andra det får man ge själv. Är man otrevlig i sin attityd, blir man oftast otrevligt bemött.

DÅ kan man inte komma och skrika om mobbing.

Varför skulle vi ha andra nick?
Detta nicket har jag haft sedan 1996 då jag blev användare på Stallet.com som detta forum då hette. Moderator har jag bara varit sedan i höstas.
 
Sv: Vad krävs för att bli avständ?

De flesta moderatorer skriver under med ****, moderator när de agerar i den funktionen.

Skriver de inte det så är de som vanliga användare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 971
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp