Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Har haft en intensiv läsperiod i solstolen och avverkat:

Tegenfalk vad den nu hette - och kommer inte ens ihåg vad den handlar om....:o

Ian McEwan Solar, lite för svåra termer på engelska. Rätt kul bok, men slutet lämnar läsaren verkligen nyfiken på hur huvudpersonen ska klara sig ur knipan.

Terese Söderlind Norrlands Svårmod rätt OK men inte helgjuten

Hjort/Rosenfelt Det fördolda rätt OK, faktiskt

Roslund/Hellström Tre sekunder Rekommenderas!

Austen Mansfield Park En Austen jag inte läst förut. Betydligt mesigare hjältinna än i de andra

Maria Ernestam Busters Öron Äntligen läste jag denna fantastiska bok! :love:

Just nu läser jag Johan Hakelius Döda Vita Män, och den är
riktigt intressant. Inget för sträckläsning dock.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Nu är femte delen av Min kamp utläst och det blir en lång väntan på den sjätte delen som kommer i oktober.

Har inte riktigt bestämt mig för vad det blir nästa gång. Beatles av Saabye Christensen och Vidunderbarn av Roy Jacobsen på kö, men jag tänkte nog läsa nåt på svenska nu. Så jag inte glömmer mitt modersmål :p Kan ju börja med att läsa ut Hon älskade och Båten, som jag ju har påbörjat.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*


Jag kan inte läsa... Jag har inte ro nog att sätta mig med någon bok. Jag sörjer. Fast jag skyller det på semestern som varit fullt ös medvetslös hela tiden. Blir bättre när jag börjar jobba igen.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har precis påbörjat Lilla Himlafågel av Joyce Carol Oates. På något vis påminner den mig både om Sara Stridsbergs och Tawny O'Dells historier!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*
Jag läser Bibliotekskatten Dewey - En småstadskatt som älskades av hela världen av Vicky Myron med Brett Witter. Äkta kattkvinnelitteratur :D.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*
Det har gått lite trögt med läsningen ett tag men nu försöker jag komma igång igen. Läser just nu "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. Den är ganska fin tycker jag.

Idag var jag på Akademibokhandeln och fyllde på bokhögen med följande titlar:
"Niceville" - Kathryn Stockett
"Hjärtblad" - Aino Trosell
"Norrlands svårmod" - Therése Söderlind
"Bockfesten" - Mario Vargas Llosa
"Vindens skugga" - Carlos Ruiz Zafón
Samtliga valdes utifrån texten på baksidan så det kan bli jättefloppar men jag ser ändå fram emot att plöja igenom dem :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

För andra gången - 'the passage' av justin cronin. Förra gången läste jag den på läsplatta online, nu har jag boken i handen.
Det är berättelsen om en värld som går under, och en annan födas. En apokalyps.

Det är en otroligt välskriven bok, den är svår att släppa ifrån sig. Det är mycket bok!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL


Terese Söderlind Norrlands Svårmod rätt OK men inte helgjuten

En bok jag kommer att minnas, men bra var den inte:crazy:

Jag har läst böckerna om Irene Huss i sommar, filmerna har jag inte sett, men böckerna är helt okey sommarläsning.

* Jenny *
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Japp, du skrev om den i förra boktråden så sen dess ligger den i att-läsa-högen hemma hos mig:D.

Köpte den tillsammans med Sarahs nyckel som en kollega rekommenderade med orden "den är faktiskt bra". Möjligen hade hon haft samma dubier som jag mot en författare med namnet Tatiana de Rosnay. Helt seriöst, när den boken började poppa upp här och var valde jag bort den för min del, ENBART pga författarens namn. Jag är väldigt vidsynt:angel:...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Även jag gillade Niceville, titeln är dålig men boken bra.

Igår läste jag Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld och Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av Emmy Abrahamson. Båda är bra ungdomsböcker som jag tycker att även vuxna kan ha behållning av.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Just nu läser jag De som inte vann av Gabriella Ekström och jag gillar den skarpt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Den boken har jag blivit lovad att få ett ex av, från författarinnan själv! :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag läser "Bröllopsfixaren" av Marita Conlon-McKenna. Chicklit á la Marian Keyes, fast lite mera Harlekin-stuk. Tramsig. Jag gjorde misstaget att välja den som första bok i Låna och läs 2011/2012 för jag ville ha något lättsmält att läsa i solstolen. Vet inte om jag ska bry mig om att läsa ut slisket eller om jag ska byta in den mot något med mera substans i.

Jag gav upp hoppet om Bröllopsfixaren och lämnade tillbaka den. Istället fick en tant-lit-bok följa med hem, Endera dan av Birgitta Stribe. Även denna en icke krävande solstolsbok, men inte lika tramsig som bröllopseländet och ganska rolig bitvis.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Läser just nu The return - Midnight skriven av L. J. Smith. Blev så glad när jag hittade den i London trodde den inte skulle komma ut föräns i november.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag såg ett ex av den inne på Pedalogerna när jag var där sist, men jag köpte den tyvärr inte. Hoppas du förlåter ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Just nu läser jag De som inte vann av Gabriella Ekström och jag gillar den skarpt.
Vad är det för genre och vad handlar den om? :)

:o :o Såg nu att Författarinnan är bukare, coolt! Då blir man ju ännu mer nyfiken :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag gissar att den handlar om cykling på ett eller annat sätt ;)

Själv har jag inte läst så mycket de senaste dagarna. Håller på med Hon älskade av Helena Henschen men är inte så jättefast. Tänker läsa ut den i alla fall, för det är ett intressant tidsdokument. Jag irriterar mig dock på hur den är skriven.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 563
Senast: Badger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 711
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Lady_S
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 616
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • Påminnelse - Gå och rösta!
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp