Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, kotletterna igen! Jag som trodde att Jan Guillou var först med dem, i Tjuvarnas marknad. Fast han menade inte just polisongerna när han pratade om kotlettfrilla.

http://www.di.se/artiklar/2007/9/7/darfor-regerar-kotlettfrisyren-i-finansvarlden/

Nejdå! I engelskspråkiga länder kallas sådana här polisonger:

photodune-5899381-man-with-mutton-chops-xs-198x300.jpg


för mutton chops, jag tror att det är ett ganska gammalt uttryck. Ännu äldre än Guillou ;)
 
Då är det @Anna och jag. Helt otippat gillade jag Brott och straff jättemycket när jag läste den (för en himla massa år sen). Däremot klarade jag bara 200 sidor av Bröderna Karamasov; efter alla dessa sidor hade det gått ungefär två timmar av historien. Så fort någon skulle göra något liksom växlade historien in på ett sidospår. :crazy:
 
SÅ gammalt! :eek::D

Sideburns ringer i mitt bakhuvud men jag vet inte om det är rätt?

Jo absolut, det är ett generellt uttryck för alla polisonger, även små korta så att säga. Mutton chops är nog bara dessa fläskiga kindtäckande saker som inte har någon skägg- eller mustaschanknytning.
 
Sträckläste sista halvan av En väktares bekännelser. Den tog sig verkligen på slutet och jag kan bara beklaga att den inte fanns tillgänglig för mig när jag var i rätt ålder sett till kolens målgrupp, för jag hade älskat den! Nu var den bra men lite banal ibland precis som en kanske kan förvänta sig av en "unga tonåren"-bok :)
 
Klar med Divergent-serien. Lite otippat slut i sista boken faktiskt. Gav nog betyget 4/5 på alla tre böckerna. Sista boken hade ju två uppläsare och jag störde mig på att den kvinnliga var utbytt och inte var samma som i de två första böckerna. Dock gick det bättre att lyssna i hörlurar än i bilen, för i bilen blev det alldeles för stora skillnader i tonläge på de två uppläsarna för att det skulle bli bra.

Nu har jag börjat på Rött uppror av Pierce Brown. Intressant än så länge :)
 
Har precis avslutat Lars keplers Stalker och jag är lite besviken.

Kändes som 2 helt olika böcker. Första halvan som jag knappt fick grepp om och sen andra halvan som hängde samman.

Sträckläste och Bridget Jones Baby i söndags och den vart helt ok. Gillade den inte lika mycket som de tidigare men helt ok bok. :)

Har ingen aning om vad jag ska ta tag i härnäst
 
Har precis avslutat Lars keplers Stalker och jag är lite besviken.

Kändes som 2 helt olika böcker. Första halvan som jag knappt fick grepp om och sen andra halvan som hängde samman.

Sträckläste och Bridget Jones Baby i söndags och den vart helt ok. Gillade den inte lika mycket som de tidigare men helt ok bok. :)

Har ingen aning om vad jag ska ta tag i härnäst

Jag har inte förstått hypen kring Kepler, det finns många deckare som är så mycket bättre! Läs gärna Tana French och Ann Cleeves, de är av toppkvalitet om du frågar mig.
 
Jag började på När livet börjar om av Lucy Dillon igår, bokcirkelbok. Har höga betyg på Goodreads så jag är ganska positiv :) Har bara läst en 10% någonting men det verkar intressant.
 
Någon som lyssnat på Terry Pratchetts böcker på Storytel och kan tala om vilken inläsare man ska satsa på? Vid en snabb koll verkar de flesta finnas med två olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 074
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
780
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 876
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp