Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så himla ledsen och besviken. Ponnyn som kom hem har inte mått bra sen dess och är nu utredd på klinik.
Inte nog med att hon kom hem med 30 kg övervikt vilket var mitt krav att hon inte fick gå upp i vikt, hon hade dessutom en tappsko och veterinären har konstaterat att hon haft en obehandlad fångkänning under tiden hon varit iväg och att hon är dubbelsidigt halt på båda fram. :(

Jag lämnade henne till någon som kallade sig min vän , som jag trodde var pålitlig och dessutom arbetar som djurskyddsinspektör och har egen häst.
Jag lämnade en frisk ponny och fick hem en brutalt fet, sjuk och skadad ponny i stället. Som människan dessutom ridit på :cry:
Och människan vägrar svara på mer än nåt enstaka sms och verkar inte vilja ta något som helst ansvar.

Så nu rasar ekonomin igen. Det här kommer kosta många tusenlappar och ponnyn har dessutom en livslång sjukdom nu. Tack för det lixom.

Schysst vän man har :rage:

Skit!
:(

:heart

Ponny ska äta metacam i 14 dagar. Återbesök om 3 veckor.
Hon kommer bli bra som det ser ut nu men det kommer ta tid och kosta massor. Dessutom kommer hon alltid dras med fångrisken igen :(

Människan hänvisar till att hon lämnade tillbaka en frisk ponny.
Jag har bevis på motsatsen så måste jag gå en jobbiga vägen så gör jag det eftersom jag kan bevisa det. Men helat av allt önskade jag att människa bara faktiskt kunde ta sitt ansvar.

Ja, hon har varit halt sen hon kom tillbaka. fångkänningen var sen några månader tillbaka. Det syns väl på hovarna och röntgen.

Ja jag känner igen det där. Jag har ganska stort kontrollbehov och valde att lita på henne, när jag frågade sa hon att det gick bra, att ponnyn inte gått upp i vikt osv.
30 kg på en b-ponny på 112cm är i inget som går obemärkt förbi. Man kan inte känna revbenen med våld ens en gång :(
Och jag har så dåligt samvete för att jag litade på henne och kontrollerade bättre men jag trodde jag kunde lita på en av mina närmaste vänner. Inte fasen trodde jag att hon skulle ljuga mig rakt upp i ansiktet.hon visste dessutom att det var sånt här som jag var så rädd för att det skulle hända.

Men varför?? Är hon så totalt okunnig att hon inte märkt att hästen haft en fångkänning och är halt??

Eller ännu värre! Vet om det men skiter i det. Ljuger, låter en häst lida MEDVETET.
Alltså vad fan har denna person valt detta yrkesvalet? En djurskyddsinspektör av alla människor!

Fy fan! Vissa grejer förlåter man bara inte. Säg upp bekantskapen :mad:.

Lycka till, kram :heart
 
Jag är så himla ledsen och besviken. Ponnyn som kom hem har inte mått bra sen dess och är nu utredd på klinik.
Inte nog med att hon kom hem med 30 kg övervikt vilket var mitt krav att hon inte fick gå upp i vikt, hon hade dessutom en tappsko och veterinären har konstaterat att hon haft en obehandlad fångkänning under tiden hon varit iväg och att hon är dubbelsidigt halt på båda fram. :(

Jag lämnade henne till någon som kallade sig min vän , som jag trodde var pålitlig och dessutom arbetar som djurskyddsinspektör och har egen häst.
Jag lämnade en frisk ponny och fick hem en brutalt fet, sjuk och skadad ponny i stället. Som människan dessutom ridit på :cry:
Och människan vägrar svara på mer än nåt enstaka sms och verkar inte vilja ta något som helst ansvar.

Så nu rasar ekonomin igen. Det här kommer kosta många tusenlappar och ponnyn har dessutom en livslång sjukdom nu. Tack för det lixom.

Schysst vän man har :rage:

Skit!
:(

Men nej! Fy så tråkigt :( en vän till min syrra lånade ut sin häst, var tydlig med att det är en häst med spatt och eksem och med lite fysiologiska problem. Den som lånade ponnyn tog emot alla typer av hästar och rehabiliterade också. Det slutade med att människan var med i TV4s program med djurskyddsinspektörer. Och hästen var i uruselt skick.
 
Trots de få timmarna sömn i natt så har jag haft en riktigt produktiv dag på jobbet vilket känns skönt. Hade tillräckligt mycket energi över att jag även lagade "riktig" mat till middag och ska snart plocka upp all smutstvätt ur mina resväskor och lägga ut dem i förrådet. Har som mål att jag varje dag efter jobbet måste göra något, även om det inte är så mycket. Antingen diska lite, laga mat, tvätta.. Behöver absolut inte bli klar, men lite ska det pysslas med. Förhoppningsvis orkar jag på så sätt hålla hyfsad ordning i lägenheten när den mentala hälsan sviktar (pms-besvär + höstdepressioner).
 
Jag har varit och tagit in hästarna och passat på att mysa lite. Herr Häst hade inget emot att stå med mulen i mitt ansikte en stund. Tänk om jag skulle orka rida någon dag också?
 
Jag nös. Det var som att möta liemannen, som satte lien i bäckenet på mig istället för att ta mig till dödsriket. Och jag kan inte nysa en enda gång, utan det blir 3-6 gånger. Dvs massor med hugg.

Så blir det när hästen knuffat på mig. Trots att jag viftat och hojtat till typ tio gånger (hon var ofokuserad och hade mest span på hästar). Sista gången blev jag riktigt förbannad (för att det gjorde så vidrigt ont), då blev hon skrämd och for iväg. Inte mitt stoltaste ögonblick direkt, men hon hade fått massor med chanser innan. På slutet var det i alla fall inga problem att kliva över vagnens skaklar. Hon brydde sig inte heller när sambon lyfte upp dom och rullade fram så vagnen hamnade i rätt läge. Nu behöver jag bara en till medhjälpare för att kunna få rull på vagnen utan att spänna fast den, så hon får känna på lite svängar innan den får sitta i selen
 
En kollega la upp en rejäl mängd med bröllopsbilder. Hon skiner som en sol på varenda bild. Brudgummen ler inte på ett enda kort O_o

Han kanske ar obekvam framfor kameran?

Pa mina brollops bilder ser jag ut som en vansinnes kvinna, :eek: kniper med ogonen och grimaserar med munnen:cautious: :grin:. Jag gillar INTE att bli fotograferad.:p
For mig hade det klart blivit battre om jag inte forsokt "le". :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 741
Senast: Gunnar
·
Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 503
Senast: Milosari
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp