Vad pysslar vi med, del LXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läst ikapp lite om Cissi Wallin och Virtanen, förvånar mig inte om man kommer hålla honom bakom ryggen. Brukar ju fungera så när det är män nära en, till skillnad från när det är en regissör på andra sidan pölen.
Men jag hoppas jag blir överraskad.
 
Men nej! Fy så tråkigt :( en vän till min syrra lånade ut sin häst, var tydlig med att det är en häst med spatt och eksem och med lite fysiologiska problem. Den som lånade ponnyn tog emot alla typer av hästar och rehabiliterade också. Det slutade med att människan var med i TV4s program med djurskyddsinspektörer. Och hästen var i uruselt skick.
Usch! Hoppas hästen blev bra sen. :crazy:
 
Men varför?? Är hon så totalt okunnig att hon inte märkt att hästen haft en fångkänning och är halt??

Eller ännu värre! Vet om det men skiter i det. Ljuger, låter en häst lida MEDVETET.
Alltså vad fan har denna person valt detta yrkesvalet? En djurskyddsinspektör av alla människor!

Fy fan! Vissa grejer förlåter man bara inte. Säg upp bekantskapen :mad:.

Lycka till, kram :heart
:heart

Hon säger att ponnyn inte gått upp i vikt, inte varit halt och inte haft fång.
Så ja nog har hon varit blind men hon måste ha märkt, ponnyn har fettdepåer och hamnar vatten på ryggen ligger det kvar en pöl pga allt fett. Som veterinären sa, ponnyn är regält överviktig och ligger i absolut riskzon för ytterligare fånganfall pga av vikten. Därav att dom inte vill spruta lederna med kortison. Dom vågar inte i dagsläget för risken att trigga ett nytt fånganfall är stort.

Jag vet inte vad jag ska känna riktigt, jag trodde hon var min vän men det här är över gränsen för vad som är okej. Och ja man kan tro hon borde veta bättre speciellt med tanke på hennes jobb....
 
Jag har just hamtat min andra kopp kaffe for morgonen och contemplerar att det ar dags att starta dagen medan jag tittar pa colibries som haller pa i tradet utanfor fonstret.:love:
I South Carolina hade vi massor av colibries, eller hummingbirds som de heter pa Engelska, men pa ostkusten finns bara en art (ruby throated) och de ar migratory sa dar hade vi dem bara fran april tills Oktober. Har finns 5-6 olika arter under sommaren och sedan har vi en art som overvintrar, Anna's, och som nu harjar i var bakgard.
Nar jag ar ute pa baksidan med hundarna surrar de fram och tillbaka over huvudet pa oss och nu nar jag sitter har dricker de fran droppar pa tradets blad (hummingbirds dricker ofta i dropparna fran regn eller en vattenspridare) och ater sockerlosningen jag har i deras "feeder".
Det ar en "naken kvist" utan blad mitt framfor fonstret dar de ofta satter sig mellan turerna till "feedern" ... de forgyller verkligen dagen for mig trots att de inte ar sa territorial som Ruby Throated pa ostkusten som bjod pa super flygningar hela tiden for att halla borta alla andra fran feedern. :p

Åh, de är så underbara tycker jag! :heart
 
Läst ikapp lite om Cissi Wallin och Virtanen, förvånar mig inte om man kommer hålla honom bakom ryggen. Brukar ju fungera så när det är män nära en, till skillnad från när det är en regissör på andra sidan pölen.
Men jag hoppas jag blir överraskad.

Jag tänkte också på det. Har inte lyckats utröna när han gifte sig med Ramqvist - det spelar naturligtvis ingen roll men känns som något hans om-ryggen-hållare skulle kunna använda som argument. Näää han var ju gift då!

Samtidigt gillar jag Karolina skarpt och hoppas därför... ja, jag vet inte vad jag hoppas.
 
Jag nös. Det var som att möta liemannen, som satte lien i bäckenet på mig istället för att ta mig till dödsriket. Och jag kan inte nysa en enda gång, utan det blir 3-6 gånger. Dvs massor med hugg.
Välkommen till min värld dom senaste 3 åren
 
Jag tänkte också på det. Har inte lyckats utröna när han gifte sig med Ramqvist - det spelar naturligtvis ingen roll men känns som något hans om-ryggen-hållare skulle kunna använda som argument. Näää han var ju gift då!

Samtidigt gillar jag Karolina skarpt och hoppas därför... ja, jag vet inte vad jag hoppas.
Ja absolut. Men det hände för typ 10 år sedan och då var inte de ihop.
Det finns ju tydligen hur mycket storys som helst från andra kvinnor med som blivit drabbad av liknande övergrepp av honom..
 
Ja absolut. Men det hände för typ 10 år sedan och då var inte de ihop.
Det finns ju tydligen hur mycket storys som helst från andra kvinnor med som blivit drabbad av liknande övergrepp av honom..

Nej, jag googlade lite och typ 2012 hade de redan tre barn. Men det behöver ju inte ta så lång tid, så att säga.
 
Varit hos hästen och linat honom lite i mörkret på utebanan. Sen kvällsfodrat och myst.
Nu har jag skickat sista jobbmailen och ska varva ner.
Kommer nog sova som en sten inatt efter sån lång dag med så mkt info, kirobehandling och bus med hästen.

Först lite oliver - min nya drog.
 
Han kanske ar obekvam framfor kameran?

Pa mina brollops bilder ser jag ut som en vansinnes kvinna, :eek: kniper med ogonen och grimaserar med munnen:cautious: :grin:. Jag gillar INTE att bli fotograferad.:p
For mig hade det klart blivit battre om jag inte forsokt "le". :crazy:

Jag ser sällan ut att ha kul på bild bara för att jag känner mig så obekväm framför kameran. Folk brukar skratta åt hur jag stelnar till så fort någon ska ta kort. Men är så himla glad över att vår bröllopsfotograf på något sätt lyckades få mig att slappna av och han tog en del helt fantastiska bilder. Kul att ha några foton på mig själv där jag ser glad ut ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 741
Senast: Gunnar
·
Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 503
Senast: Milosari
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp