Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
I en hall? I en garderob? I källaren?

Den brukar sitta på samma ställe där huvudströmbrytaren till elen sitter, och det kan vara bra att ha koll på var den är!

@sthu - vet du om ni har en egen elmätare eller om hyresvärden har en som går till hela fastigheten och även sådant som ni inte hyr? (ifall det finns fler byggnader på tomten)

Debiterar hyresvärden elen, eller får ni räkning direkt från elbolag?
 
I dag blir det mycket business ... papper och mer papper att fixa, telefonsamtal som maste tas om hand ... och en djupdykning till matvaruaffären.
MEN solen lyser, det ar kallt, men SOL och har varit det i tva veckor nu. :confused: De ovriga tre December manader vi har varit har i Oregon har vi inte sett solen mer an 10 minuter ett par ganger mellan osregnet, sa det galler att forsoka ta till vara varje solgnutta. Vissa stallen i staten har dock "Hurricane force" vind av 85 mph. (137 km/timman eller 40 secund meter) Da vi ar begavade med flera bergskedjor i Oregon och just vi har tur sa ar det nastan vindstilla har och det blir rejalt varmt (folk, alltsa inte jag, ar ute i shorts och t-skjorta) i solen.
Jag maste alltsa klamma in lite utetid ocksa ...
 
Så vad har jag lärt av denna dag, att mitt självförtondede är unnare än silkespapper och minsta sak försör det tunna menbranet som som det utgör. Man föröker vara glad, men bussen förare tyker att jag är en skit, Går för att handla och en rekyterare för ett gymm kallar mig för fet och tyker att jag ska jobba bort det på deras gymm. Allt jag orkade ge var en trött och nerstämd blick. Blä.
 
Så vad har jag lärt av denna dag, att mitt självförtondede är unnare än silkespapper och minsta sak försör det tunna menbranet som som det utgör. Man föröker vara glad, men bussen förare tyker att jag är en skit, Går för att handla och en rekyterare för ett gymm kallar mig för fet och tyker att jag ska jobba bort det på deras gymm. Allt jag orkade ge var en trött och nerstämd blick. Blä.
Kram. Det kommer bättre dagar :heart.

(Jävla kass rekryterare f.ö. Och bussföraren var inte heller mycket bättre.)
 
@sthu - vet du om ni har en egen elmätare eller om hyresvärden har en som går till hela fastigheten och även sådant som ni inte hyr? (ifall det finns fler byggnader på tomten)

Debiterar hyresvärden elen, eller får ni räkning direkt från elbolag?

Direkt från elbolag.

Mätaren sitter inte vid huvudströmbrytaren (i hallen). @bettysmatte
Har kollat på brytaren på ladan med, ingen mätare. @dobbis

Den är väl dold helt enkelt ;)

Vi ringer sotaren igen imorgon så det ska lösa sig. Håll tummarna att det går fort och att det inte är några fel!
 
:arghh::arghh::arghh::arghh: Fick precis veta att tvättstugan i huset ska tas bort. Istället ska de ha en bastu där. Herregud vad jag måste flytta. Det är inte direkt så att det finns vettig plats för tvättmaskin och någon form av tork-grej i lägenheten :banghead: Hur f*n tänker människorna som bestämmer där egentligen!?
Men det är klart att en bastu är viktigare än en tvättstuga det fattar väl vem som helst :p
 
Direkt från elbolag.

Mätaren sitter inte vid huvudströmbrytaren (i hallen). @bettysmatte
Har kollat på brytaren på ladan med, ingen mätare. @dobbis

Den är väl dold helt enkelt ;)

Vi ringer sotaren igen imorgon så det ska lösa sig. Håll tummarna att det går fort och att det inte är några fel!
Spännande! Du får helt enkelt leka detektiv och leta upp mätaren ;) . I mitt fd hus satt den i en avsats när man kom upp för trappan på ovanvåningen. I mitt nuvarande hus sitter den inne i en garderob i ena hallen. Hos mina föräldrar sitter den på väggen i ena hallen. Om du inte ser den direkt skulle jag också tippa på som @Tranan säger att den sitter i ett skåp/en garderob någonstans.
 
Spännande! Du får helt enkelt leka detektiv och leta upp mätaren ;) . I mitt fd hus satt den i en avsats när man kom upp för trappan på ovanvåningen. I mitt nuvarande hus sitter den inne i en garderob i ena hallen. Hos mina föräldrar sitter den på väggen i ena hallen. Om du inte ser den direkt skulle jag också tippa på som @Tranan säger att den sitter i ett skåp/en garderob någonstans.

De enda skåp som finns är de i köket. Inga inbyggda garderober eller annat.
Ska kolla på vinden imorgon när det är ljust.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 023
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 952
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 507
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp