Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var oxå 4 men det var bara jag som hade sele och lina :D
När jag var knappt två lyckades jag klättra på taket..... mamma lyckades locka in mig med godis :o:angel:
Jag var..... Ehm lätt äventyrlig när jag var liten :angel:
Haha vi kom på rätt snart att man kunde klättra på vedboden upp på garagetaket och sen hustaket
Vi hoppade från garagetaket när de var snö
Men vi klarade oss utan arm och benbrott
Storasyrran lyckades få en spricka i foten men det var inomhus på en platt list man lägger i golvskarvar. Slog tån i och fick en spricka i foten hahahaha
 
Ligger under elfilten efter en mycket avkopplande dag.
Mindre kul att slyngelhästen kom in halt... låg vrickning eller hovböld på gång tror jag :(
Finns fö ingen som är så ynklig som han om han har ont någonstans. Varför tiga och lida, bättre att tydligt tala om för matte att man har ont och var, så han haltade och när jag vände mig om för att titta höll han upp benet mot mig :heart
 
Vi var oxå 4 men det var bara jag som hade sele och lina :D
När jag var knappt två lyckades jag klättra på taket..... mamma lyckades locka in mig med godis :o:angel:
Jag var..... Ehm lätt äventyrlig när jag var liten :angel:
Vi har alla vårt förflutna
17883687_10155348473609391_2032886548381235937_n.jpg

Jag menar blå byxor till gröna stövlar!
Inte undra på att jag inte fick ha bössan.
Jag var 5 här.
 
Ligger under elfilten efter en mycket avkopplande dag.
Mindre kul att slyngelhästen kom in halt... låg vrickning eller hovböld på gång tror jag :(
Finns fö ingen som är så ynklig som han om han har ont någonstans. Varför tiga och lida, bättre att tydligt tala om för matte att man har ont och var, så han haltade och när jag vände mig om för att titta höll han upp benet mot mig :heart
Haha

När Blomma var på inridning och utbildning ringde de och var förtvivlade för hon hade kommit in jättehalt och de enda de hittade var ett pyttigt broddtramp i kronan.

Jag sa åt dem att det sannolikt inte var nån fara och att hon hoppar på tre ben om hon får två hårstån i kors. De behövde inte ens ta ut veterinär.

Nästa dag ringde de igenoch sa att de hade trott jag var knäpp men att detnog stämde för hon var helt obekymrad efter en natt i boxen. :D
 
Haha

När Blomma var på inridning och utbildning ringde de och var förtvivlade för hon hade kommit in jättehalt och de enda de hittade var ett pyttigt broddtramp i kronan.

Jag sa åt dem att det sannolikt inte var nån fara och att hon hoppar på tre ben om hon får två hårstån i kors. De behövde inte ens ta ut veterinär.

Nästa dag ringde de igenoch sa att de hade trott jag var knäpp men att detnog stämde för hon var helt obekymrad efter en natt i boxen. :D
En av skolhästarna när jag gick gymnasiet var övertygad om att han var illa skadad när vi övade bandagering på balltramp, han hoppade på tre ben och tyckte hemskt synd om sig själv. Vi blev oroliga att vi hade lindat för hårt, men lärare konstatera att det var lagom och när vi hade tagit av bandagen gick han fint igen. :rofl:
 
En av skolhästarna när jag gick gymnasiet var övertygad om att han var illa skadad när vi övade bandagering på balltramp, han hoppade på tre ben och tyckte hemskt synd om sig själv. Vi blev oroliga att vi hade lindat för hårt, men lärare konstatera att det var lagom och när vi hade tagit av bandagen gick han fint igen. :rofl:
Inte Pippi då? Fast hon kanske inte fanns där då.
 
Att gå upp idag var svårt...
Jag somnade ovaggad 21.30 på soffan igår, vaknade runt 23 och släpade mig till sängen... nu är kl 07... kroppen är så mör...
2 dagar på ranchen, en dag på biluthyrningen igår. Ytterligare en dag där idag... sen funderar jag på om jag ska jobba halvdag på söndag eller inte. För pengarnas skull... missade ju 2 dagar i början på veckan pga allt regn...

Bilfirman betalar ut veckovis, ranchen varannan vecka...
Sambon får pengar från "försäkringskassan" veckovis...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Så. -30 ute. Mitt vatten i köket klarar runt -20, alltså så kommer det frysa i natt. Det är bara vattnet i köket som fryser då det...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 126
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
782
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 478
Senast: Hazel
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
752
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp