Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska strax åka och lämna mini på förskolan och efter det ska vovven vaccineras :)
Brukar göra det i månadsskiftet juni/juli men flyttade fram det en månad. Orka ha det mitt i semesterperioden :meh:

Efter det så blir det en tur till stan, hoppas på en snabb visit, och hinna simma efter det innan barnen ska hem :p
Men jag brukar vara effektiv så det ska nog gå :up:
 
A är på karuselldag i skolan :up: jag är visst superallergisk mot något idag :down: så fort jag andas lite djupare så är det som att det sticker till i halsen och jag börjar hosta :down:
 
Mer överkomligt. Ska man köpa en vanlig villa med typ 300 kvm tomt här får man punga ut 3-4 mille och oftast är de original 70- tal. Och då bor vi i en liten håla. Ska man in i städerna (Malmö-Hbg-Lund) kostar det mer...

Här får man i bästa fall en 25 kvm etta för 3 mille. Och då har marknaden ändå gått ner på sista tiden :p
 
Är på jobbet... detta med kontorstider alltså :meh: Värst är ändå kollektivtrafiken. Folk springer omkring med stirriga blickar, trängs och knuffas. De måste ju vara lurade av systemet. Känns inte som att de någonsin stannat upp och reflekterat över livet
 
Ja Jag kan tycka att det är lite tufft med lite oväntade figurer som det gärna blir när barnen får välja.

En i min by eller vad man ska säga annonserade på FB att hon ledsnat på ogräs och sökte en massa blommor som kunde växa tätt och trots ogräs. Det kanske är en idé?

Det ska finnas växter som gillar att bo bland stenar så ska kika på det :)
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20180522-093639.png
    Screenshot_20180522-093639.png
    500,8 KB · Visningar: 40
Är det dina egna naglar?
Mina går sönder efter ett tag om de blir för långa. Nagellacket slits fort.
Tänker att de som har så fina naglar jämt troligen inte gräver i jorden så ofta, gör hagar och annat som är pilligt. Alternativt gör om flera gånger i veckan?
Det är mina egna, men de är påbyggda med gelé (för form och färg) :) De håller sig ganska bra, tror längsta tiden jag gått är tre månader, då har jag bara filat ner dem på jobbet, jag har lite svårt att slipa mina jobb annars. Ibland slipar jag mig själv på naglarna av misstag men det gör jag oavsett längd :D Bygger hagar gör jag inte längre (står inackorderad) men min syster jobbade länge med att mjölka kor och hon hade längre naglar då än vad jag har på bilden :p nagellack håller typ en dag på mig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 599
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 254
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp