Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nejdå det behövs inte då jag ska elda då det blir regn

Mitt ris har varit utspritt över halva gården så det hade varit ungefär lika mycket jobb att få ihop det till en hög, plus att jag som sagt inte riktigt har något bra ställe att elda på. Återvinningen är enklast (förutom när idiot:devil: försöker backa på mig då :cautious:).
 
Mitt ris har varit utspritt över halva gården så det hade varit ungefär lika mycket jobb att få ihop det till en hög, plus att jag som sagt inte riktigt har något bra ställe att elda på. Återvinningen är enklast (förutom när idiot:devil: försöker backa på mig då :cautious:).
Det är lika här då jag röjt av vid uthuset där det växt igen helt och hållet men gallrat och sparat en del träd .Det var så tätt att jag var tvungen att hugga ur dom små träden först för att ha någonstans att fälla dom större och problemet var att i princip alla kronorna var ihopväxta så det var ett elände att få omkull skiten .Så jag fällde 5-6 träd ,Kapade och kvistade dom och drog ut virket sedan samla alla kvistar så det blev ett jäkla släpande innan jag kunde fälle flera .Så höll jag på i 5 kvällar så rishögen är rejält stor .Så nu har jag veden för vintern .Ska släpa ut kapen och klyven i morgon och börja ta hand om det
 
VARFÖR ska det vara så svårt att hålla tiden i tvättstugan?? Nej, jag vill inte umgås med folk i porten bredvid och antingen låta tvättstugan vara olåst när de torkar klart i tumlaren eller bestämma tid ”när jag ska ner nästa gång”. Jag vill tvätta ifred och framförallt vill jag tvätta själv på min tid :arghh:

Mvh / typiskt svenskt grannskygg fröken som sitter och häckar med örat mot dörren för att höra när människan går :cautious::rofl::rofl:
Fast man har väl alltid längre tid på sig änsjälva tvättider? Själva torktiden brukar va ca 45 min efter.
 
Förresten FB har spårat ur totalt .Fick 4 vän förfrågningar .En av dom känner jag men resten var nakna tjejer som visade upp hela härligheten och hade massor med filmer på deras sidor
 
Om man har en bestämd inköpslista och är prismedveten kan man spara resan flera gånger om.

Jag är ingen frekvent besökare men har gjort bra fynd. Märkesväskor till bråkdel av ordinarie pris. Ytterkläder i god kvalitet etc.
Däremot fattar jag inte att man åker dit och handlar på måfå
Jag har en som jag känner som åker dit ibland på semester (:crazy: :rofl: :up:) och då köper hon alltid mineraler till mig :D
 
Antar att det finns en anledning till skuldsanering, att du ska komma på fötter igen. Gissar att de vill att du betalar av kortfristiga skulder/krediter först. Räntan på dessa är garanterat mkt högre. CSN är ju ett förhållandevis mkt förmånligt lån
Det är nog så.
Får se vad min handläggare säger imorgon med :)
 
Min postar jag hundra inlägg efter varandra igen känns det som.
Men är så nöjd med trädgården just nu ! Har hållt på några timmar. Först klippt gräset sen trimmat. Sen rensat grönsakslandet bland lökarna och resten av landet (som jag inte hunnit sätta något i än dock).
Även rensat runt några träd och buskar. Planterat ut två pelargonier och wala — > så nöjd :bow:


Edit: och innan alla tror att det har blivit tipp topp så tar ni fel! Finns HUR mycket som helst att göra men tycker att det även är lite grann tjusningen. Det är ett pågående projekt. Ett levande projekt. Som får ta den tid det tar
 
Senast ändrad:
Dottern var himla duktig och efter en ordentlig spurt kom hon sjua :banana: (Det är hon i röd keps.)

Visa bifogad fil 15332

Shit vad hon kämpar :up: Men den stora frågan är, fick funktionärerna äta kött? :angel:

Förövrigt gick jag och la mig vid halv sex tiden för att jag mådde illa, tänkte bara vila i några minuter, vaknade just och ville helst somna om. Jag har ett vagt minne av att katten försökte väcka mig, men inte lyckades. :crazy: Drömde världens underligaste dröm där jag ömsom satt och tittade på tv rapporten och ömsom var där när Trump hade fest i vita huset och dansade och någon känd spelade trummor (ingen aning om vem dock) och Obama var där. Samt att jag var deppad över att alla verkade acceptera Trump och hans politik eftersom den blivit normen. Samt att han jitterbuggade loss i all sin oranghet på dansgolvet.

Sedan att det fanns en ny president och någon rapporterade från ett tal han höll och jag var både där och tittade på det på tv. Extremt bisarrt men förutom Trump och att han var orange och dansade och det var en svart motorcykel inblandad när gästerna gick så ingen mardröm. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 153
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 369
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Åkerfräken
  • Linjeavel PRE

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp