Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst ja ... jag tankte gora en broccoli slaw med halstrad lax till ikvall ... Det ar nog bast jag snor ihop en slaw innan jag drar ut pa aventyr i dag da det annars inte lar bli nagon gjord forran frammemot 8 snaret i kvall.:cautious:
 
Tycker fenomenet Ullared är fascinerande. Folk åker dit på sin lediga tid och ofta långt får de åka för att handla prylar :crazy:
Om man har en bestämd inköpslista och är prismedveten kan man spara resan flera gånger om.

Jag är ingen frekvent besökare men har gjort bra fynd. Märkesväskor till bråkdel av ordinarie pris. Ytterkläder i god kvalitet etc.
Däremot fattar jag inte att man åker dit och handlar på måfå
 
Uffe utforskar sina nya blad nu. Som jag har hämtat i skogen
20180523_192933.jpg
 
Haha, nog för att jag är medveten om att jag reagerar ganska starkt på värme, men jag var inte alls med på den lilla incidenten nyss. Skulle bara ut och ta lite frisk luft på altanen, men i kontakten med "väggen" av värme och sol så bar inte benen alls. Lyckades som tur var ta ett steg och sen ta emot mig mot trädgårdsmöblerna lite snyggt istället för backen. :D
 
Min rapport är helt klar! Inskick imorgon efter en sista koll. Imorgon blir det ett besök på favoritfiket med deras fantastiska praliner om belöning :d Just nu försöker jag ta in att den faktiskt är klar, det är som... vad ska jag göra nu? Fast egentligen finns det ju grejer att göra O_o
 
Notering från joggingspåret. Killar har turkosfärgade t-shirts, tjejer har linne, modell brottare. Mode?
 
Pysslat vid datorn hela kvällen. Laddat ner några program (brorsan ominstallerade windows i helgen åt mig) och sen jobbat lite med företaget: ut med en produkt på hemsidan, göra nya "banners" och ny kategori, lite nytt på startsidan, skriva nyhetsbrev samt skicka det, posta inlägg på fb och Instagram.
Nu ska jag duscha. Förhoppningsvis hinna prata lite med I ikväll också, men det lär väl dröja en timme till åtminstone :cool: strax före åtta skulle han "take a shower and shave" = typ 2 timmar... Karlar :cautious: *muttrar hon som duschar och tvättar håret på 5 minuter, ta en lång dusch är 15 minuter*
 
Nyss hemkommen från två lass till återvinningen och var förbi svägerskan som just kom hem från Bangkok och hade med sig korianderplantor som jag satt på en ledig plats i pallkragen Ska bli kul att se om dom kommer att överleva .Morötterna har börjat komma åxo trodde nästan att dom dött men nu är det små korta strån som sticker upp .Håller på att vattna den nylagda gräsmattan och hoppas det blir över i morgon så jag får lägga hela sträckan klart
 
Jo men jag tänker fem år är rätt länge om det ska stå och ticka ränta även om den inte är så hög.

Antar att det finns en anledning till skuldsanering, att du ska komma på fötter igen. Gissar att de vill att du betalar av kortfristiga skulder/krediter först. Räntan på dessa är garanterat mkt högre. CSN är ju ett förhållandevis mkt förmånligt lån
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 546
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 162
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp