Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lämnat in tre par skor till skomakare, 1000 spänn, iofs inte bara klackande utan sulande och fixande med ett par som gått sönder. Visst skulle antagligen kunnat köpa nya billigare men inte här i Bollnäs och när man har skor man faktiskt trivs med och man vet passar så varför inte ta den kostnaden? Plus att man känner sig trevligt miljövänlig :up: Skickat iväg hdd till brorson som får den imorgon och sedan vidtar stora, få allt att fungera jobbet vilket jag fasar för :nailbiting: Ska nu ringa runt och försöka hitta bästa dealen för bredband.
Herregud vad varmt det är, tack och lov fläktar det lite annars skulle jag dö.
 
Telenor aviserar att de har en ny app.

För att slutföra installation och inlogg vill de ha födelsedatum.

Förvalt födelseår är 1983?! Varför just då?
Så för att få rätt år är man tvungen att bläddra i en kalender, månad för månad.... Mycket bläddrande blir det

/tanten - född på 50-talet
 
Har varit ute i trädgården hela förmiddagen. Håller på att anlägga ett "land" där vi ska ha dekorsten och ställa dit lite trädgårdsprydnader. Omöjligt att plantera något där då vi bara har grus under översta jordlagret sen vi byggde våran infart. Det har varit ett tillhåll för maskrosor men nu är dom väck :devil:
Ska se om jag inte kan få hem lite mer mursten så jag kan mura klart sen går det sista rätt snabbt ju :up:

Får se vad för prydnader som ska stå där då, flamingos verkar ju rätt populärt nu för tiden :laugh:
Jag hade dragit med kidsen till affären och bett dem plocka fram en var eller nåt :p
 
Lämnat in tre par skor till skomakare, 1000 spänn, iofs inte bara klackande utan sulande och fixande med ett par som gått sönder. Visst skulle antagligen kunnat köpa nya billigare men inte här i Bollnäs och när man har skor man faktiskt trivs med och man vet passar så varför inte ta den kostnaden? Plus att man känner sig trevligt miljövänlig :up: Skickat iväg hdd till brorson som får den imorgon och sedan vidtar stora, få allt att fungera jobbet vilket jag fasar för :nailbiting: Ska nu ringa runt och försöka hitta bästa dealen för bredband.
Herregud vad varmt det är, tack och lov fläktar det lite annars skulle jag dö.

Mina Prada-skor kostade typ 700 kr per PAR att sula om! Men han fick göra nån slags specialsula då de nöttes framtill på ngt wierd sätt. Man ba hejdå det ekonomiska livet (som iofs typ hade försvunnit redan vid inköpet av skojävlarna :p )
 
Telenor aviserar att de har en ny app.

För att slutföra installation och inlogg vill de ha födelsedatum.

Förvalt födelseår är 1983?! Varför just då?
Så för att få rätt år är man tvungen att bläddra i en kalender, månad för månad.... Mycket bläddrande blir det

/tanten - född på 50-talet

Smidigt för mig dock! Hähä :p
Fattar dock inte om jag måste göra om skiten, skaffade appen för ngn dag sedan..
 
Sitter och jobbar på Franska Cafet i vanligt ordning. Har undvikit cheezecaken hela dagen. Råkade väga mig imorse och har gått upp 10 kilo sen min lägsta vikt i vuxen ålder. Dvs skärpning inledd. Men höll på att dregla på datorn när jag såg nån jävel som högg in på en cheezecake för en stund sedan :crazy:

Har sånna enorma skavsår att jag inte kan gå utan att halta fram som en döende gnu typ. Av ngn anledning valde jag även att i morse ta på mig ett par OANVÄNDA högklackade sandaler. Ovanpå mina köttsår. Orkar inte med mig själv just nu :banghead:

Kände mig även ungdomlig ”” och tog på mig en jeansjacka. Älskar dock min martini-brosch!

E21195D2-6ABD-4789-8804-57EE43291D3F.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
Har i alla fall varit duktig och tagit med vatten hemifrån som jag kan ställa i kylskåpet här. Jag klarar inte av vattnet här på kontoret är riktigt vidrigt!
 
Försöker ta mig igenom arbetsdagen. Har slarvat med medicinerna över helgen och försökte kompensera för den ångestrelaterade sömnbristen med energidryck. Inte ett dugg smart tydligen :banghead:
 
Jag hade dragit med kidsen till affären och bett dem plocka fram en var eller nåt :p

Det skulle de kunna få göra :)
Det blir längst kortsidan på infarten så kanske ca 6 meter långt och 1-1½ meter brett så har utrymme för att sätta dit belysning, nån större sten eller något annat kul också :)
Skulle gärna haft någon blomma också men vill inte rensa ogräs :p
Finns ju annars stenplattor man kan ställa krukor på ifs.
 
Sitter och jobbar på Franska Cafet i vanligt ordning. Har undvikit cheezecaken hela dagen. Råkade väga mig imorse och har gått upp 10 kilo sen min lägsta vikt i vuxen ålder. Dvs skärpning inledd. Men höll på att dregla på datorn när jag såg nån jävel som högg in på en cheezecake för en stund sedan :crazy:

Har sånna enorma skavsår att jag inte kan gå utan att halta fram som en döende gnu typ. Av ngn anledning valde jag även att i morse ta på mig ett par OANVÄNDA högklackade sandaler. Ovanpå mina köttsår. Orkar inte med mig själv just nu :banghead:

Kände mig även ungdomlig ”” och tog på mig en jeansjacka. Älskar dock min martini-brosch!

Visa bifogad fil 15222

Visst är det kul när man får köttiga skavsår och går långsammare och långsammare och försöker att inte halta som en halt höna. Och sedan måste smälla på skavsårsplåster och inte gå i högklackade sandaletter tills det läkt om man inte vill visa sig med en massa plåster på fötterna. :meh: Jag har ett par jättesnygga Helmut Lang sandaletter men de ger mig skavsår. Ett bröllop slutade med att jag gick hem barfota :meh:
 
Det skulle de kunna få göra :)
Det blir längst kortsidan på infarten så kanske ca 6 meter långt och 1-1½ meter brett så har utrymme för att sätta dit belysning, nån större sten eller något annat kul också :)
Skulle gärna haft någon blomma också men vill inte rensa ogräs :p
Finns ju annars stenplattor man kan ställa krukor på ifs.
Ja Jag kan tycka att det är lite tufft med lite oväntade figurer som det gärna blir när barnen får välja.

En i min by eller vad man ska säga annonserade på FB att hon ledsnat på ogräs och sökte en massa blommor som kunde växa tätt och trots ogräs. Det kanske är en idé?
 
  • Gilla
Reactions: MM
Har haft molande mensvärk under dagen men nu är det äntligen snart dags att sluta (unnar mig 20 minuter tidigare) - är stolt över mig själv som faktiskt arbetat idag trots det :banana:
 
Kompressorn har dragit på ACn så det skulle kosta ca 9000 kr att fixa. Det lägger jag inte på den bilen. Verkstadskillen (ny verkstad) tyckte synd om mig så jag fick halva priset på felsökningen.

M blev upprörd och letar nu begagnad så att han kan byta den åt mig ❤️
 
Kånkat vedklabbar, hängt tvätt, slappat i solen med bok och iskall lingonsaft, vattnat delar av odlingarna och nu slappar jag inne i svalkan en stund, ty till och med värmedyrkande jag tycker att det är lite varmt ute :D

Och innan nån förfasar sig över att jag tillbringar dylika dagar utomhus, så nej jag är inte en rödbränd kräfta i hudtonen. Blir aldrig någonsin röd eller bränd, bara brun på en gång. Tack för det farfars vallongener som slagit igenom starkt på just det :bow: :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 218
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Bonita4
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 699
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 718
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp