Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Burnt - Om en kock som slutat knarka och nu ska försöka få sin tredje michelinstjärna. Riktigt bra, mycket bättre än vi hade trott. 4/5.

Spotlight - En tidningsredaktion börjar gräva i sexuella utnyttjanden av minderåriga inom kyrkan, baserad på händelserna i början av 2000-talet. Också mycket bra, utan att kännas allt för tung med tanke på ämnet. Mer om journalistisken än utnyttjandena, sas. 4/5.
 
Spotlight - En tidningsredaktion börjar gräva i sexuella utnyttjanden av minderåriga inom kyrkan, baserad på händelserna i början av 2000-talet. Också mycket bra, utan att kännas allt för tung med tanke på ämnet. Mer om journalistisken än utnyttjandena, sas. 4/5.

Jag somnade när vi såg den :D
Senast såg jag Danish Girl 4/5. Mycket bra!
 
Någon som har sett Zootropolis?(ska se den nästa vecka)

Deadpool: Såg på bio med killkompisar. Gav den 8/10 då jag gillade den! Det var inte den bästa filmen och inget utöver det vanliga heller. Men på något sätt så var den väldigt bra endå! :D
 
Get The Gringo - 2/5 Mel Gibson hamnar mexikanskt fängelse som han givetvis måste ta sig ut från... Den var väl ungefär som jag förväntade mig. Ganska hjärndöd action, underhållande men inte mycket mer än så.
 
Oh, intressant. Gillade verkligen Förr eller senare exploderar jag (om än så extremt sorglig film...).

Har nu sett The Martian och gillade den jättemycket! Blev lite sugen på att läsa boken men det kanske är för mycket tekniskt snack. Tror filmen var ett bra val för mig. :) Gillade verkligen den humor som följer genom filmen, att det inte bara är smärta och helvetes kval. Skrattade mycket!
Boken är precis som filmen, oerhört värd att läsa!
 
Boken är precis som filmen, oerhört värd att läsa!
Åh, jag tyckte filmen var så kass. Mitt sällskap, rymdnörd och kunnig, reagerade precis lika illa. Han tyckte boken var långt bättre, allt som de ändrade var ju i princip total skit.

Fattar inte att filmen är så populär.
 
Jag har sökt till en sommarkurs om Ingmar Bergman så jag måste försöka ta mig tid att utforska dennes filmskatt mer´- om jag kommer in, det vill säga. Om det är någon som har ett tips på någon av hans filmer de själv gillat är det väldigt välkommet! Jag har just nu sett 'Det Sjunde Inseglet' (1957), 'Smultronstället' (1957), 'Nattvardsgästerna' (1963), 'Persona' (1966) och 'Hets' (1944)

Den senaste filmen jag såg var Nattvardsgästerna (1963).
Filmen handlar om en präst som mer och mer tappat sin tro på Gud samt om hans omgivning och kyrkobesökare. Otroligt vackert foto och jag gillar filmer som handlar om religion och människans ibland problematiska förhållande till sin Gud, så den passade mig bra. Gunnar Björnstrand gjorde en god insats som präst. Däremot tyckte jag att slutet lämnade ganska mycket frågor och man går inte in så mycket på djupet hos någon av karaktärerna - kanske för att de pressat in en del av dem i en relativt kort (81 minuter) film. Den hade gärna fått vara en halvtimme längre. 3,5/5.
 
Åh, jag tyckte filmen var så kass. Mitt sällskap, rymdnörd och kunnig, reagerade precis lika illa. Han tyckte boken var långt bättre, allt som de ändrade var ju i princip total skit.

Fattar inte att filmen är så populär.

Både jag och sambon ogillade den starkt! Höll t.o.m på somna = dåligt betyg.
 
Star wars the force awakens - Får nog 3 av 5 utav mig, jag är inte ett fan av Sci-fi. :o

Room - En film helt i min smak och oj, vilken film. Lämnade mig inte oberörd. 5 av 5.
 
Batman V Superman 2/5.
Älskar allt som har med superhjältar och serietidningar att göra. Såg fram emot denna film, men än en gång har en DC film blivit sågad och förstörd i mina ögon. Arvet från Nolan är dock svårt att mäta upp sig till, men kom igen - en till DC film i stil med fiaskot Green Lantern? Tyvärr ska ju Zack Snyder regissera Justice League också och det enda bra han gjort är ju Watchmen. Må dom nu inte klanta till Suicide Squad för då blir jag förbannad!

Ben Affleck var bra.
 
Playing with dolls: En seriemördare går lös i en skog. En sadistisk man med någon chefsroll tar dit unga kvinnor som tror att dem ska få jobba med att passa ett hus åt en rik man som bara kommer dit på somrarna.
En bra skräckis för mig som är ganska feg för såna filmer egentligen. Jag tycker den var bra men är kanske fel person att döma skräckfilmer eftersom jag typ aldrig ser den genren. Men den får 3/5

The diary of a teenagegirl:
En 15 årig tjej inleder en kärleksaffär med sin styvpappa. Handlar inte om så mycket mer än sex och känslor egentligen. Jag kunde sätta mig in i tjejens situation och jag blev berörd av filmen. 4/5

The visit:
Två syskon hälsar på sina okända morföräldrar över ett lov. Mamman och morföräldrarna har ingen kontakt av någon anledning. Barnen får kontakt med morföräldrarna på internet. Men när dem väl är där börjar mormor och morfar bete sig väldigt underligt.
Jag satt och blundade halva filmen. Jätteobehaglig och oförutsägbar, hoppade till ett antal gånger. Gillar man adrenalinkickar så se på denna! Jag tycker den är en perfekt thriller/skräckis eftersom den verkligen skrämde mig. 5/5
 
Senast ändrad:
Mr Right - inte alls så töntig som titeln antyder. En kvinna (Anna Kendrick :love:) som precis blivit dumpad träffar en kille som visar sig vara yrkesmördare. Typ. Helt fantastisk dialog, rapp och rolig. Även en del av birollerna är skitbra, bla Steve. 5/5
 
Jag såg The imitation game för ett tag sedan. Helt fantastisk film. Och vilken skådis han är, Benedict Cumberbatch. 5/5
Håller med, ger den 4/5. :)

Self/less, om en rik gamling som byter sin kropp mot samma sinne i en yngre kropp. Lagom spännande film, 3/5. Plus för Ryan Reynolds. ;)

No escape, om en familj som flyttar till asien och hamnar mitt i en statskupp. Även denna en klassisk hollywoodproduktion men tillräckligt verklig för att vara rätt obehaglig, bra stresspåslag. 3/5.

A most wanted man, intressant film om en man på flykt och en härva av underättelsetjänst, terrorism och tillit. Gillar Philip Seymour Hoffman så denna var bra redan där. 3,5/5.

The drop, om en bar i New York och hur maffian använder den för pengatvätt. I huvudsak skildring av en person, spelad av min favorit Tom Hardy. Älskar hans udda sätt att prata och de säregna rollerna han spelar. 3/5.
 
Zootropolis - 10/10! Jag älskade den. Mycket bra film med ett djupt politiskt budskap som jag gillar (man ska inte dömma andra efter deras ursprung). Viktigt i dagens samhälle. Med fokus på allas lika värde! :) Och att ge alla en chans att göra som man vill. :)

Jag kan bara hålla med! Jag hade inga höga förväntningar men wow, den var riktigt bra med ett både bra och viktigt budskap :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 597
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 627
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp