Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg The Lobster igår. Cynisk film med lite humor, fick igång många tankar och diskussioner efteråt! Känns som den tillförde något och var lite speciell, men slutade mitt i kändes det som. Betyg 4/5.
 
Jag såg Till det som är vackert häromdagen. Den har ju några år på nacken, så jag förstår inte hur jag har kunnat missa den så fullständigt (hörde ju talas om den när den kom, men la väl ingen större vikt vid snacket). En riktigt bra svensk film! Alicia Vikander är fantastisk.
 
Zootropolis tror jag redan att jag har nämnt, men den gillade jag verkligen! Rolig men med ett bra budskap.

The secret life of pets var sådär, ingen riktig hit.

Suicide squad var ok men med en story som hängde väldigt löst.

The dressmaker var rätt så bra men skiftade snabbt mellan dramatiska känslor och parodisk komedi. Kate Winslet är ju alltid bra dock :)
 
Såg Hitta Doris i helgen :) Mysig film, bra animenad, men lite för få asgarv för att vara superbra. Det som var roligt var roligt dock :D Och absolut sevärd! 4/5
 
Häromveckan såg jag Batman VS Superman - Bland det SÄMSTA skit jag sett. Pissdåligt och avskydde Batman, min annars favorithjälte. knappt en 1/5.

Såg den gamla Vingar av glas - igår. Har den på DVD. Gillar den. En muslimsk tjej som vill vara "som vanliga svenskar" blir kär i en svensk kille men hennes pappa ser gärna att hon blir ihop med sin kusin. En godhjärtad pappa men vars kultur ändå krockar med Sveriges. Hon gör lite revolt och det blir en del drama. 3/5. På den tiden som Alexander Skarsgård var snygg ;)
 
Såg nyligen Gamer med Gerard Butler bland andra. Den var rätt bra och framförallt så jäkla obehaglig, vissa scener alltså... O_o Det obehagliga ligger i när man tänker sig att det kanske är nästa stora onlinespel, hur långt är vi villiga att gå? Då dränker jag mig. Kan rekommendera att se den även om jag hade velat ha lite "mer".

Försökte se Pappa på burk, minns inte vad den heter på engelska men svenska titeln är lika dålig som filmen. :p fick pinsamhetspanik efter en kvart och stängde av.

Och så såg vi 300 nyligen, för den är så bra. Så snygg! Och, det är kul att de tagit en historisk händelse och gjort något så snyggt istället för helt verklighetstroget, förutom att slaget faktiskt hände på riktigt.
 
Var på Ghostbusters - av ren princip för att stötta den, roligare än jag väntade mig. Men jag behöver inte se den igen. 2,5/5.

Nu längtar jag till Absolutely Fabulous the Movie... Måste göra tid för den ordentligt, med middag på restaurang och rätt sällskap som förstår att uppskatta Patsy och Edvina.
 
Bad Moms :D
Den var verkligen jättebra och med hög igenkänningsfaktor! Jag och kompisen skrattade så vi höll på krevera filmen igenom. :laugh:
 
Var på Ghostbusters - av ren princip för att stötta den, roligare än jag väntade mig. Men jag behöver inte se den igen. 2,5/5.

Nu längtar jag till Absolutely Fabulous the Movie... Måste göra tid för den ordentligt, med middag på restaurang och rätt sällskap som förstår att uppskatta Patsy och Edvina.
Jaaaaaa åh jag längtar också!!!!!!!!!!! Har sett the lobster jag med, tyckte den var asrolig!!! Även sett harold & maude, den var också ljuvlig! Sry för mitt icke-målande här lol
 
Money Monster med George Clooney. OJ vad jag tyckte om den! 5/5 :)

Ogillar dock titeln, den ger en helt annan bild av filmen an den fortjanar tycker jag. Atminstone for mig later 'Money Monster' som en barnfilm eller nagot oseriost av nagot slag, och det ar den da rakt inte...
 
Jag kanske är sist i världen men jag har upptäckt Firefly och Serenity. :D Firefly är serien och Serenity är en film som kom efter serien med samma skådisar och allt. Tyvärr finns det bara en säsong och den är gammal så det blir knappast något mer och nu har jag sett allt. :(
Det är en western/sci-fi som är sjukt spännande, mysig, rolig och lite hemsk. Rekommenderar verkligen, serien finns på netflix! Inte minst för jag aldrig ramlat över en film/serie som kombinerar både western och sci-fi och gör det så himla bra. :up:
 
Såg Bridget Jones Baby på bio igår. Hade sett trailers och tyckt den verkar rolig, men den överträffade mina förävntningar. Så många asgarv! :rofl: Sen tror jag stämningen höjdes av att se den i en salong med 400 andra hysteriskt skrattande kvinnor :banana:
 
Bridget Jones baby 3/5
Helt ok, skulle dock inte gå och betala för att se den.

Tarzan 1/5
Så fruktansvärt dålig film!! O_o
 
Såg Bridget Jones Baby igår. Hade rätt förutfattade meningar, men oj så rolig den var. Kändes dock lite buskis, dvs medvetet planerat töntigt på sina ställen, men ack så underhållande. Skrattade gott!
4/5 skulle jag ge den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 405
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 467
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 179
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp