Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Final Girl - Ung föräldralös flicka uppfostras till att döda. Helt ok som tidsfördriv, men inget som lämnar något bestående intryck. Kändes lite som att den tog slut för snabbt, som att halva storyn klipptes bort eller något... Var mest fascinerad över att tjejen i "little miss sunshine" tydligen gått och blivit vuxen O_o
2/5
 
Population 436
En folkbokföringsman åker till ett litet samhälle med 436 invånare. Antalet invånare har varit detsamma i flera år. Något står definitivt inte rätt till och ju djupare det grävs desto fler oråd anas.

Det här är ingen blodig skräckfilm, men tycker inte det behövs för jag får starka olustkänslor och mår nästan lite dåligt av att se filmen. :p Fast att det för det mesta är lite orealistiskt så sätter den ändå igång tankar i stil med "tänk om det finns något sånt på riktigt, det är inte omöjligt...", "tänk om det skulle hända mig, vad gör man?". Den är verkligen obehaglig på ett psykologiskt sätt. 5/5
 
Population 436
En folkbokföringsman åker till ett litet samhälle med 436 invånare. Antalet invånare har varit detsamma i flera år. Något står definitivt inte rätt till och ju djupare det grävs desto fler oråd anas.

Det här är ingen blodig skräckfilm, men tycker inte det behövs för jag får starka olustkänslor och mår nästan lite dåligt av att se filmen. :p Fast att det för det mesta är lite orealistiskt så sätter den ändå igång tankar i stil med "tänk om det finns något sånt på riktigt, det är inte omöjligt...", "tänk om det skulle hända mig, vad gör man?". Den är verkligen obehaglig på ett psykologiskt sätt. 5/5
Jag har aldrig sett denna tråden innan men så såg jag titeln på denna film i raden här på högersidan och tänkte, det lät bekant...
Såg ju också den filmen härom kvällen:D
Av mig får den nog bara 2/5, tyckte den var ganska långsam och tråkig. Kändes inte riktigt som storyn gick ihop.
Tänk så olika det kan vara :)
 
Population 436
En folkbokföringsman åker till ett litet samhälle med 436 invånare. Antalet invånare har varit detsamma i flera år. Något står definitivt inte rätt till och ju djupare det grävs desto fler oråd anas.

Det här är ingen blodig skräckfilm, men tycker inte det behövs för jag får starka olustkänslor och mår nästan lite dåligt av att se filmen. :p Fast att det för det mesta är lite orealistiskt så sätter den ändå igång tankar i stil med "tänk om det finns något sånt på riktigt, det är inte omöjligt...", "tänk om det skulle hända mig, vad gör man?". Den är verkligen obehaglig på ett psykologiskt sätt. 5/5

Och av mig får den 0,5/5. Efter 35 minuter gav jag upp :p
 
Såg Shimmer Lake för några dagar sedan. Man får följa en polisutredning baklänges under en vecka och det är väl lite underhållande men inte särskilt revolutionerande. Stort minus för hur lätt den var att lista ut.

2,5/5
 
Just ja, jag och maken plöjer just nu serien Broadchurch. SÅ JÄVLA BRA! David Tennant for president, liksom. :D

Jag är också helt inne i den serien just nu! Ett så jävla perfekt sätt att börja - den hittills rätt molntyngda - semestern på, känner jag (av antalet sovtimmar att döma var det visst vad jag behövde också :D). Normalt har jag så svårt för att fastna i en serie eller ens orka se mer än max ett avsnitt åt gången, men det FUNKAR verkligen med Broadchurch.

Så var jag och såg It comes at night på bio häromdagen. Jag hade noll förväntningar så jag blev inte besviken, men jag är uppenbarligen inte tillräckligt mycket cineast för att uppskatta den så mycket som recensenterna gör heller. Ska vi prata siffror får den en trea. Knappt.
 
Okja
Köttproducerande jätteskurk genmanipulerar fram det ultimata köttdjuret. Vi får följa ett exemplar som föds upp idylliskt i bergen i sydkorea, av en ung tjej och hennes morfar/farfar. Historien tar fart när Okja ska tas tillbaka för att marknadsföra det stora amerikanska köttföretaget, och slaktas förstås.
Det börjar som en halvmysig familjefilm men blir snabbt mörk och stundtals riktigt brutal. Jag vet inte riktigt hur den fick mig att känna, men lämnade intryck gjorde den utan tvekan.
4/5
 
Divergent
I framtiden är samhället uppbyggd på ett antal "klasser". Man föds in i en klass men vid en viss ålder tar man ett test för att se var man hör hemma och efter testet får man välja vilken klass man vill tillhöra. Majoriteten visar solklara resultat, sen finns ett fåtal där resultaten visar olika klasser. De kallas divergent. Man får följa en sån tjej när hon försöker passa in i en klass, inte utmärka sig för mycket.
Jag tyckte den var bra. Den var lagom liksom.
4/5

Non Stop

Liam Neeson är air marshal (kommer inte på svenskt ord) och planet han är på hotas av en terrorist. De kommunicerar genom sms och terroristen är på planet så han måste hitta vem det är och stoppa denne.
Jag gillar Liam Neeson i såna här roller, älskar Taken. Men den här funkar inte. Man blir liksom inte nyfiken på vem det är, man börjar inte fundera själv. Tvisterna är sådär. Det är lite "jaha" över filmen.
2.5/5
 
Börjat se serien The handmaid's tail.
Fruktansvärt bra!

5/5
Plöjde igenom hela första säsongen och ja den är verkligen bra. Huvudrollsinnehavaren ser verkligen ut att vara på gränsen till ett prykbryt hela tiden.

The Guest
Ung man dyker upp hos en familj som förlorat sin son i kriget. Mannen säger att han kände sonen och att de var nära. Mannen får bo hos familjen men snart börjar folk i närheten dö.
Själva grundstoryn får extremt liten plats. Det händer inte så mycket.
2/5

Lucy

Kvinna (Scarlet Johansen) råkar hamna mitt i drogsmuggling och av misstag får hon i sig produkten. Den gör att hon kan nyttja större och större del av hjärnans kapacitet. Nu vill hon dela med sig av kunskapen innan hon dör.
Helt okej. Massa slagsmål, Scarlet får tuffa förmågor. Men det känns inte som att teorin bakom det hela är jätteverklig. Alltså vad som händer när människan använder 100% av hjärnan.
3.5/5

Transcendent

Johnny Depp är forskare som laddar upp sin hjärna på en enorm hårddisk precis innan han dör. Han kan då leva genom datorn. Typ AI fast ingen kropp. Han och hans fru fortsätter då hans arbete, tills han ballar ur och får lite storhetsvansinne.
Johnny Depp är Usel i den här filmen. Verkligen genomusel. Filmen i sig verkar lovande, men blir sen bara rörig och det känns som man skyndar sig lite för mycket i slutet.
2/5
 
Rupture
"En singel mamma försöker bryta sig loss från en hemlig organisation som kidnappat henne"

Alltså herrejävlar vilken dålig film. Noomi Rapace är så usel så man skäms nästan. Hon blir kidnappad och utsatt för nåt slags experiment/test. De är i nån form av fabriksbyggnad och det är flera som utsätts för tester. Man får aldrig riktigt veta allt. Filmen är så dålig.
0/5
 
The Reluctant Fundamentalist - 4/5. Den var lite seg emellanåt, men det är en mycket intressant och spännande historia som jag gick och tänkte på i flera dagar efteråt. Jag rekommenderar även boken!

Captain Philips - 5/5. Det här var nog något av det mest spännande jag sett på hela året tror jag! Tom Hanks var lika bra som vanligt och jag satt totalt fängslad från början till slut.

The Space Between Us - 1/5. Om ovanstående film var något av det mest spännande jag sett i år så var det här definitivt något av det mest ostiga. Suuuperamerikanskt och suuuperfånigt, nästan hela tiden.

Broadchurch - 5/5. Har bara sett första säsongen men tänkte hugga tag i andra nu under helgen. Längtar! Jag gillar kriminalare som lyckas med konsten att vara spännande och gripande utan att för den delen behöva blanda in en hel massa våld och mord. Och så är ju David Tennent samt en plot twist eller tre aldrig dåligt!
 
Broadchurch - 5/5. Har bara sett första säsongen men tänkte hugga tag i andra nu under helgen. Längtar! Jag gillar kriminalare som lyckas med konsten att vara spännande och gripande utan att för den delen behöva blanda in en hel massa våld och mord. Och så är ju David Tennent samt en plot twist eller tre aldrig dåligt!
Första säsongen är guld verkligen!
 
12 Years A Slave 4.5 - iofs såg jag 2/3 eftersom jag ibland satt och höll för både öron och blundade.

Zootopia 4 - eh, kan jag skylla på min systerdotter? :o

Alla Aliens filmerna. Är på en sciffy nostalgitripp just nu. De gjorde jäkligt bra sciffy innan man började fokusera på CGI och faktiskt måste ha ett bra manus och skådisar:

Alien - 4
Aliens - 3
Alien3 - 2.5
Resten så dåliga att de tänker jag inte ens betygsätta.

Blade Runner 4. Om inte annat än för den här scenen:


American Experience (de flesta finns på youtube), John Brown's Holy War, Into the Deep (amerikanska valfångare och inspirationen till Moby Dick), Custer's Last Stand, Battle of the Bulge. 4.75

Kan varmt rekommendera alla American Experience dokumentärerna. Eyes on the Prize - om civil rights movement är så jäkla bra och mer än någonsin aktuell med Trump och hans anhang vid makten särskilt med tanke på BLM.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 250
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 978
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp