Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och Happy Valley klår också Broadchurch (och jag gillar Broadchurch).
Har sett tre avsnitt av Happy Valley och är kluven. Jag gillar henne, jag gillar att hon är storväxt och har kladdig mascara, men jag gillar inte kidnappningshistorien. Huvudskurken där är för otäck och våldet är så vidrigt. Den är lite jobbig att se när det växlar mellan hennes vardagsproblem på hemmafronten och brutalt våld.
 
@Tassetass Har du sett Line of duty? Tre eller fyra säsonger, minns inte riktigt, @LenaH minns du? I mitt tycke klår den faktiskt Broadchurch.

@niphredil @Mineur
Line of Duty har jag sett! Älskade första och andra säsongen, men sedan tyckte jag att den blev lite jobbig av någon anledning som jag inte kommer ihåg längre...

Näst på tur för mig står Happy Valley, tack för påminnelsen @LenaH! :)
 
Såg Body of lies på tv i förrgår, upphuggen intill förbannelse på Kanal 5 (tror jag det var).
Betyg från mig 3,8 av 5, en habil filmisk bukfylla.
 
Get Out är inte den senaste filmen jag sett, men den som är värd att rekommendera för andra. Jag trodde inte att jag skulle tycka att en film ifrån den genren är så klockren som den är, men jag skulle säga att det är en 5/5 film.
 
Jag såg Dunkirk häromdagen. En stor film, på flera sätt, men jag förstår nog inte hypen riktigt ändå. Men det var helt klart en av de bättre filmerna jag har sett på bio på sistone. 4/5*, tror jag ändå.

(*Om jag bortser från det faktum att det är en film med total avsaknad av kvinnor - sker det omvända någonsin? Men med tanke på vad kvinnornas roller brukar vara i diverse Hollywood-krigsfilmer så var det på sätt och vis nästan befriande att åtminstone slippa den biten. Jag gissar att det inte befann sig så många kvinnor på den där stranden, helt enkelt. Men ändå.)
 
Before I wake
Skräck som handlar om ett par som adopterar en pojken. Pojkens drömmar, och mardrömmar, manifesteras på riktigt.

Rätt okej film. Inte äcklig, inte särskilt skrämmande (jag tittar nästan uteslutande på skräck/thriller så är rätt härdad). Ganska söt historia i grunden och pojken är precis hur gullig som helst.
3/5
 
Under skuggan: Iransk skräckfilm, 3,5/5. Den var hyfsat läskig och hade en intressant bakgrundshistoria men jag irriterade mig på hur ologiskt jag tyckte huvudpersonen agerade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 236
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 294
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 052
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp