Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack så mycket för Happy Valley! Jag är verkligen inte en fan av kriminalare men den var ju toppen! Och jo, jag gillar att våldet känns äkta också! ^^
Kanske ska jag prova på fler i samma genre.
 
Joy - Handlar om en kvinna som uppfinner en produkt och ska försöka sälja in den samtidigt som hon inte har den lättaste familjen att hantera. 3/5
 
Gypsy

Sett 10 avsnitt typ, helt fast nu. Den är riktigt beroendeframkallande och jag skulle beskriva den som "sexig ". Bra skådisar. Rekommenderas
 
Little Big Lies
Asfräck svart dramakomedi! Lagom lång serie på sju avsnitt. Skitsnyggt filmat, hög budget (HBO) och störtskön musik. Till och med barnskådisarna var verkligen toppen.
5/5
 
Har sett tre avsnitt av Happy Valley och är kluven. Jag gillar henne, jag gillar att hon är storväxt och har kladdig mascara, men jag gillar inte kidnappningshistorien. Huvudskurken där är för otäck och våldet är så vidrigt. Den är lite jobbig att se när det växlar mellan hennes vardagsproblem på hemmafronten och brutalt våld.
Igår såg jag klart Happy Valley. Jag hade våndats inför sista delen eftersom den näst sista slutade med en så obehaglig cliffhanger. Jag var dessutom övertygad om att det skulle sluta i svärta eftersom så mycket varit svart under resans gång.

Och naturligtvis var den skitbra, även om jag fortfarande tyckte att våldet var för grovt och närgånget skildrat.

Men jag vittrade fan BLOD när Catherine fick sin hämnd på den vedervärdige skurken. Då kändes våldet plötsligt i underkant :angel:

Så tack för tipset @LenaH!
 
The dark tower. Fyfan vilken slakt av en bra serie. Jag visste redan innan vad jag hade att vänta men av någon anledning ville jag ändå se den :banghead: Verkligen totalt misslyckad enligt mig som läst och gillade böckerna :banghead:
 
Såg precis sista avsnittet av The Good Wife, som varit min "go to"-serie de senaste månaderna. Tror faktiskt aldrig att jag sett en serie med så många säsonger från början till slut förut. Nog för att den var lite jobbigt amerikanskt överdriven ibland (jag vill inte ens tänka på hur jobbigt det måste vara att se den om man är jurist!), men det känns ändå som en fin vän som jag kommer att sakna! Fast slutet tyckte jag inte alls särskilt mycket om...

För övrigt har jag på senaste sett The Circle, som hade kunnat vara väldigt bra om den inte vore så förbannat överdriven, ostig och med så frustrerande karaktärer. Emma Watson var dessutom inte riktigt så bra som jag hade önskat, men det beror nog mer på filmens upplägg och stuk än något annat. 3/5 får den i alla fall, för det var en intressant story i grunden.

Nu ska jag hitta en ny lång serie som kräver ungefär lika lite hjärnaktivitet som The Good Wife! Funderar på Suits, men känner att min hjärna kanske är lite trött på amerikanska juridikdraman just nu...
 
The dark tower. Fyfan vilken slakt av en bra serie. Jag visste redan innan vad jag hade att vänta men av någon anledning ville jag ändå se den :banghead: Verkligen totalt misslyckad enligt mig som läst och gillade böckerna :banghead:

Vad tråkigt, jag vill minnas att jag gillade de av böckerna jag läste och har sett fram emot filmen.
 
Get Out är inte den senaste filmen jag sett, men den som är värd att rekommendera för andra. Jag trodde inte att jag skulle tycka att en film ifrån den genren är så klockren som den är, men jag skulle säga att det är en 5/5 film.

Men ja, så mycket bättre än vad jag hade räknat med! Jag hade iofs inte läst något alls om den innan så visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig.
 
Vad tråkigt, jag vill minnas att jag gillade de av böckerna jag läste och har sett fram emot filmen.

Allt är bara så fel. De har klämt ner alla böcker i en enda (inte så lång) film. Hälften av huvudkaraktärerna bara bortstrykna, viktiga händelser borta, slutet.. ja, allt
 
Allt är bara så fel. De har klämt ner alla böcker i en enda (inte så lång) film. Hälften av huvudkaraktärerna bara bortstrykna, viktiga händelser borta, slutet.. ja, allt

Är det så illa alltså? :(
Och jag som blev så glad när den skulle bli film, skulle kunna bli episkt!
 
Är det så illa alltså? :(
Och jag som blev så glad när den skulle bli film, skulle kunna bli episkt!

Jag tycker att det var så illa ja, om inte värre.. alla recensioner jag läst håller med :rofl: Men det är klart, alla har olika åsikter. Men vilken chans de hade alltså, de hade kunnat göra en tre-fyra filmer och följa böckerna.. Det hade varit fantastiskt :love: Tyvärr blev det total slakt istället fy. Den kanske är bra dock för någon som inte läst/inte tycker så mycket om böckerna?
 
Jag såg Dunkirk häromdagen. En stor film, på flera sätt, men jag förstår nog inte hypen riktigt ändå. Men det var helt klart en av de bättre filmerna jag har sett på bio på sistone. 4/5*, tror jag ändå.

(*Om jag bortser från det faktum att det är en film med total avsaknad av kvinnor - sker det omvända någonsin? Men med tanke på vad kvinnornas roller brukar vara i diverse Hollywood-krigsfilmer så var det på sätt och vis nästan befriande att åtminstone slippa den biten. Jag gissar att det inte befann sig så många kvinnor på den där stranden, helt enkelt. Men ändå.)
Jag såg den också häromdagen! Tyckte den var riktigt, riktigt bra. Hade den gjorts av en amerikan hade det antagligen blivit en typisk actionrulle med svällande muskler och nån hjälte som klarade allt - plus på nåt vis en kvinna inblandad, med blanksvettigt urringat linne och halvöppen mun. Förlåt, men det var så befriande att slippa det.

Dessutom var flygscenerna riktigt välgjorda.

Fem tummar upp från mig!
 
Jag såg den också häromdagen! Tyckte den var riktigt, riktigt bra. Hade den gjorts av en amerikan hade det antagligen blivit en typisk actionrulle med svällande muskler och nån hjälte som klarade allt - plus på nåt vis en kvinna inblandad, med blanksvettigt urringat linne och halvöppen mun. Förlåt, men det var så befriande att slippa det.

Dessutom var flygscenerna riktigt välgjorda.

Fem tummar upp från mig!

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska tycka. Filmen är väldigt vackert fotad och jag är väldigt förtjust i Hoyte von Hoytema redan sedan tidigare, men i övrigt hade jag nog väntat mig något annat. Kanske känslan från början av Saving Private Ryan. Jag var mest förtjust i flygcenerna som var riktigt bra, resten av filmen tänkte jag mest att jag vill ha mer, men jag vet inte riktigt av vad :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 236
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 293
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 052
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp