Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg världens i särklass sämsta film igår. Tror seriöst att jag aldrig någonsin sett en så dåligt film. Vi hade oturen att se den på bio och för första gången nånsin tog jag upp mobilen och började surfa.

Valerian and the city of a thousand planets får 0 av 5.

En film där INGEN kan agera överhuvudtaget. Där huvudrollsinnehavarna lyckas vara infuriating och dödligt uttråkande på samma gång. Där vi får det typiska "Vit, dussinkille som vi ska köpa har legat med miljoner kvinnor lovar nu att ändra sig för The Woman of His Dreams". The Woman of His Dreams är för övrigt en vit, söt tjej som är Annorlunda Än Andra Kvinnor eftersom hon kan KÖRA RYMDSKEPP och fäller coola kommentarer. Fröken Love Interest räddar Vit Dussinkille vid ett par tillfällen men alltid på ett sätt så att Vit Dussinkille får chansen att rädda henne direkt efter.

Vi bjuds på:
  • En film som känns som en parodi på varenda rymdfilm som någonsin gjorts. Med inledning med musik och inspiration från the Martian och senare en scen så stulen från Star Wars att man bara vill kasta nåt på duken.
  • En film som är 2:20 lång där minst 40 min kan tas bort eftersom det är ett jävla sidospår som gör INGENTING för the main narrative. Ett sidospår som ENDAST är med för att Fröken Love Interest ska tvingas ta på sig sexiga kläder, samt Rihanna får dansa sexigt i minimala kläder.
  • En film där huvudkaraktärernas kemi demonstreras med att han aggressivt och "lekfullt" griper tag i henne och flera gånger kastar henne så att hon hamnar på rygg. Ska förmodligen se lekfullt ut men ser mer ut som att han ska våldta henne.
  • En film där piloten av någon anledning sitter och kör iklädd bikini.
  • En film där man stulit karaktärerna från Avatar RAKT AV. Seriöst! Det är fan avatars in space vi kollar på här!
  • En film där man, precis som i Avatar, uppenbarligen lite härligt neo-kolonialt inspirerats av afrikaner.
  • En film där vi bara ska acceptera att dessa två jävla klåpare är "the best agents in the galaxy".
  • En film som baseras helt på att planeterna måste flyttas långt ut i rymden pga jordens gravitation men det är HELT JÄVLA OLOGISKT. Kunde de inte GOOGLA lite innan de gjorde filmfan?
  • Mm mm i alla evinnerlig tid.
Känner mig helt dränerad på livslust nu.
 
Såg världens i särklass sämsta film igår. Tror seriöst att jag aldrig någonsin sett en så dåligt film. Vi hade oturen att se den på bio och för första gången nånsin tog jag upp mobilen och började surfa.

Valerian and the city of a thousand planets får 0 av 5.

En film där INGEN kan agera överhuvudtaget. Där huvudrollsinnehavarna lyckas vara infuriating och dödligt uttråkande på samma gång. Där vi får det typiska "Vit, dussinkille som vi ska köpa har legat med miljoner kvinnor lovar nu att ändra sig för The Woman of His Dreams". The Woman of His Dreams är för övrigt en vit, söt tjej som är Annorlunda Än Andra Kvinnor eftersom hon kan KÖRA RYMDSKEPP och fäller coola kommentarer. Fröken Love Interest räddar Vit Dussinkille vid ett par tillfällen men alltid på ett sätt så att Vit Dussinkille får chansen att rädda henne direkt efter.

Vi bjuds på:
  • En film som känns som en parodi på varenda rymdfilm som någonsin gjorts. Med inledning med musik och inspiration från the Martian och senare en scen så stulen från Star Wars att man bara vill kasta nåt på duken.
  • En film som är 2:20 lång där minst 40 min kan tas bort eftersom det är ett jävla sidospår som gör INGENTING för the main narrative. Ett sidospår som ENDAST är med för att Fröken Love Interest ska tvingas ta på sig sexiga kläder, samt Rihanna får dansa sexigt i minimala kläder.
  • En film där huvudkaraktärernas kemi demonstreras med att han aggressivt och "lekfullt" griper tag i henne och flera gånger kastar henne så att hon hamnar på rygg. Ska förmodligen se lekfullt ut men ser mer ut som att han ska våldta henne.
  • En film där piloten av någon anledning sitter och kör iklädd bikini.
  • En film där man stulit karaktärerna från Avatar RAKT AV. Seriöst! Det är fan avatars in space vi kollar på här!
  • En film där man, precis som i Avatar, uppenbarligen lite härligt neo-kolonialt inspirerats av afrikaner.
  • En film där vi bara ska acceptera att dessa två jävla klåpare är "the best agents in the galaxy".
  • En film som baseras helt på att planeterna måste flyttas långt ut i rymden pga jordens gravitation men det är HELT JÄVLA OLOGISKT. Kunde de inte GOOGLA lite innan de gjorde filmfan?
  • Mm mm i alla evinnerlig tid.
Känner mig helt dränerad på livslust nu.
:rofl: jag blir nästan sugen på att se den, tack vare den målande beskrivningen :D
 
Penthouse north såg jag på tv igårkväll. Blind kvinna hittar sin man mördad i lägenheten. Mördaren är kvar men hon ser inte honom …
Spännande. Ger den 3-4 av 5 poäng
 
Captain Philips - 5/5. Det här var nog något av det mest spännande jag sett på hela året tror jag! Tom Hanks var lika bra som vanligt och jag satt totalt fängslad från början till slut.
Den tyckte jag också var spännande, dessutom verklighetsbaserad. Bygger på kapningen av fraktfartyget Maersk Alabama.
 
@Mineur Om du gillade The Good Wife (också en av mina favvoserier ffa för att så många kända skådisar gör så väldigt osynpatiska karaktärer), så ska du se The Good Fight! Ingen Alicia Florrick men väl en mycket stark kvinnlig cast och Diane är med och så Lucca Quinn som en börjar anar lite fler lager på. Älskade den och hoppas på en längre andra säsong!
 
Är det totalt waste of time att se filmen?

Håller med, tänk om de hade gjort en typ Sagan om Ringen-variant och riktigt dragit ut på det. det var ju det jag trodde de skulle göra :cautious:

Det känns som att man försöker göra var och varannan film till ett franchise nu för tiden oavsett om det egentligen finns historia nog för det. Känns märkligt att man här väljer att göra tvärtom och koka ner en lång historia till bara en film.

Jag kommer säkert att se den ändå men går in med låga förväntningar :D
 
Haha du gör det på egen risk! :D Fullkomlig kalkonrulle :arghh:.

OBS jättemånga snubbar på Imdb tycker att filmen är 10/10 och superbra :meh:.

Jag slutade att titta på IMDB för ett par år sedan. Tror det var någon usel superhjältefilm som fick typ 9 som fick mig att ge upp hoppet om att kunna få någon hjälp av deras betyg. Känns som att det är ett gäng snubbiga unga killar som främst betygsätter specialeffekterna.
 
Till de som eventuellt har missat det vill jag rekommendera det senaste projektet från killen bakom Humans of New York. Tre avsnitt finns tillgängliga såhär långt (sök på Humans of New York: The Series på Facebook), och de är så väldigt intressanta och gripande allihop.
 
Såg världens i särklass sämsta film igår. Tror seriöst att jag aldrig någonsin sett en så dåligt film. Vi hade oturen att se den på bio och för första gången nånsin tog jag upp mobilen och började surfa.

Valerian and the city of a thousand planets får 0 av 5.

En film där INGEN kan agera överhuvudtaget. Där huvudrollsinnehavarna lyckas vara infuriating och dödligt uttråkande på samma gång. Där vi får det typiska "Vit, dussinkille som vi ska köpa har legat med miljoner kvinnor lovar nu att ändra sig för The Woman of His Dreams". The Woman of His Dreams är för övrigt en vit, söt tjej som är Annorlunda Än Andra Kvinnor eftersom hon kan KÖRA RYMDSKEPP och fäller coola kommentarer. Fröken Love Interest räddar Vit Dussinkille vid ett par tillfällen men alltid på ett sätt så att Vit Dussinkille får chansen att rädda henne direkt efter.

Vi bjuds på:
  • En film som känns som en parodi på varenda rymdfilm som någonsin gjorts. Med inledning med musik och inspiration från the Martian och senare en scen så stulen från Star Wars att man bara vill kasta nåt på duken.
  • En film som är 2:20 lång där minst 40 min kan tas bort eftersom det är ett jävla sidospår som gör INGENTING för the main narrative. Ett sidospår som ENDAST är med för att Fröken Love Interest ska tvingas ta på sig sexiga kläder, samt Rihanna får dansa sexigt i minimala kläder.
  • En film där huvudkaraktärernas kemi demonstreras med att han aggressivt och "lekfullt" griper tag i henne och flera gånger kastar henne så att hon hamnar på rygg. Ska förmodligen se lekfullt ut men ser mer ut som att han ska våldta henne.
  • En film där piloten av någon anledning sitter och kör iklädd bikini.
  • En film där man stulit karaktärerna från Avatar RAKT AV. Seriöst! Det är fan avatars in space vi kollar på här!
  • En film där man, precis som i Avatar, uppenbarligen lite härligt neo-kolonialt inspirerats av afrikaner.
  • En film där vi bara ska acceptera att dessa två jävla klåpare är "the best agents in the galaxy".
  • En film som baseras helt på att planeterna måste flyttas långt ut i rymden pga jordens gravitation men det är HELT JÄVLA OLOGISKT. Kunde de inte GOOGLA lite innan de gjorde filmfan?
  • Mm mm i alla evinnerlig tid.
Känner mig helt dränerad på livslust nu.

Hahaha!
Det räckte för mig med att kolla på trailern för att inse att den var skit :p.
Men vilken energi du lägger på att såga en film! De ska du ju ha cred för ;)
 
Det räckte för mig med att kolla på trailern för att inse att den var skit :p.
Jag tittar aldrig på trailers, de avslöjar för mycket. Läser aldrig baksidan på en bok heller.
Men vilken energi du lägger på att såga en film! De ska du ju ha cred för ;)
Jag tycker om att recensera filmer och böcker. Ska du säga till mig att lugna ner mig nu med eller får jag lov att skriva i den här tråden?
 
Jag tittar aldrig på trailers, de avslöjar för mycket. Läser aldrig baksidan på en bok heller.
Ibland kan det löna sig om man inte på förhand vet om att det är en bra film. Jag orkar inte kasta bort 2 timmar på en dålig film . Men ibland kan det ju vara en bra trailer men dålig film också :p.
Jag tycker om att recensera filmer och böcker. Ska du säga till mig att lugna ner mig nu med eller får jag lov att skriva i den här tråden?

Nej, det var en komplimang :) . Det var underhållande att läsa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 192
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
696
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 272
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 015
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp