Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det var så illa ja, om inte värre.. alla recensioner jag läst håller med :rofl: Men det är klart, alla har olika åsikter. M vilken chans de hade alltså, de hade kunnat göra en tre-fyra filmer och följa böckerna.. Det hade varit fantastiskt :love: Tyvärr blev det total slakt istället fy. Den kanske är bra dock

Är det totalt waste of time att se filmen?

Håller med, tänk om de hade gjort en typ Sagan om Ringen-variant och riktigt dragit ut på det. det var ju det jag trodde de skulle göra :cautious:
 
Kedi en film om Istanbuls katter, både hemlösa och innekatter.

Mycket vacker film både sceniskt och de olika berättelserna. Katterna presenteras genom några huvudkaraktärer, och människorna runt om berättar vad katterna betyder för dem, för Istanbul, hur katterna påverkar synen på vad som är viktigt i livet och vad som är viktigt för att må bra och utvecklas. En väldigt fin film som jag rekommenderar varmt, se den som ett filosofiskt inslag i en stressad västerländsk vardag.

http://feber.se/film/art/359080/trailer_fr_kattfilmen_kedi/
 
Kedi en film om Istanbuls katter, både hemlösa och innekatter.

Mycket vacker film både sceniskt och de olika berättelserna. Katterna presenteras genom några huvudkaraktärer, och människorna runt om berättar vad katterna betyder för dem, för Istanbul, hur katterna påverkar synen på vad som är viktigt i livet och vad som är viktigt för att må bra och utvecklas. En väldigt fin film som jag rekommenderar varmt, se den som ett filosofiskt inslag i en stressad västerländsk vardag.

http://feber.se/film/art/359080/trailer_fr_kattfilmen_kedi/
Åh, jag älskade den filmen! :love:
 
Nu ska jag hitta en ny lång serie som kräver ungefär lika lite hjärnaktivitet som The Good Wife! Funderar på Suits, men känner att min hjärna kanske är lite trött på amerikanska juridikdraman just nu...
Ok, har börjat titta på Mr Selfridge nu. Känns lagom!
 
Inte "The". Bara "Ozark" så klart (det samhälle som handlingen utspelar sig i). Någon mer som sett den?

Jag har sett första avsnittet. Fastnade inte alls i den, tyckte den verkade mörk och trist. Tycker du den kom igång efter första avsnittet eller är det bara så att den inte passar mig? Har hört från andra att den ska vara jättebra så kanske måste ge den en chans till.
 
Divergent
I framtiden är samhället uppbyggd på ett antal "klasser". Man föds in i en klass men vid en viss ålder tar man ett test för att se var man hör hemma och efter testet får man välja vilken klass man vill tillhöra. Majoriteten visar solklara resultat, sen finns ett fåtal där resultaten visar olika klasser. De kallas divergent. Man får följa en sån tjej när hon försöker passa in i en klass, inte utmärka sig för mycket.
Jag tyckte den var bra. Den var lagom liksom.
4/5

Det är ett tag sen jag såg Divergent, men om du gillade Divergent så borde du kolla på resterande filmer i Insurgent och Allegiant. Det slog mig dock nu att jag har inte sett Allegiant :p men Insurgent har jag sett (på bio tom :p) även om det blir mera pang pang så är den oxå helt okej.
Jag har läst alla böckerna och även "extra boken" "Four" där man får följa hans perspektiv istället, men om jag inte missminner mig och blandar ihop böckerna med filmerna så får man ganska bra förklaringar i Insurgent varför samhället är som det är, typ :).
 
Det är ett tag sen jag såg Divergent, men om du gillade Divergent så borde du kolla på resterande filmer i Insurgent och Allegiant. Det slog mig dock nu att jag har inte sett Allegiant :p men Insurgent har jag sett (på bio tom :p) även om det blir mera pang pang så är den oxå helt okej.
Jag har läst alla böckerna och även "extra boken" "Four" där man får följa hans perspektiv istället, men om jag inte missminner mig och blandar ihop böckerna med filmerna så får man ganska bra förklaringar i Insurgent varför samhället är som det är, typ :).
Haha redan gjort. Kollade dom direkt efter ;) Som vanligt tyckte jag dock att första filmen var bäst
 
Är det totalt waste of time att se filmen?

Håller med, tänk om de hade gjort en typ Sagan om Ringen-variant och riktigt dragit ut på det. det var ju det jag trodde de skulle göra :cautious:

Ja, jag tycker nog tyvärr det. Den gav verkligen ingenting. Såg en recension som kallade den "menlös" och det stämmer nog ganska bra.

Jag trodde också att det skulle bli flera filmer, blev så besviken :(
 
Jag har sett första avsnittet. Fastnade inte alls i den, tyckte den verkade mörk och trist. Tycker du den kom igång efter första avsnittet eller är det bara så att den inte passar mig? Har hört från andra att den ska vara jättebra så kanske måste ge den en chans till.
Jag fastnade inte heller direkt. Det tog ett par avsnitt. Sen efter det streckkollade jag i princip.
 
Har precis kollat färdigt på The Handmaides Tale och de två första säsongerna av Broadchurch (efter era tips här :) ) Båda serierna var väldigt bra! :up:
Nu har jag och sambon börjat titta på Ozark, är inne på åttonde avsnittet i skrivande stund och vi båda gillar den skarpt!

I filmväg såg jag Dunkirk på bio häromhelgen. Riktigt bra och "annorlunda" krigsfilm! Extremt snyggt filmat och välkomponerad musik som gjorde att man satt på helspänn filmen igenom. 5/5
 
Jag såg nyligen Warrendale som är en dokumentärfilm (cirka 1 timme och 40 minuter) av Allan King från 1967. Dokumentären observerar en grupp barn som lider av psykisk ohälsa som inga andra instanser kunnat hjälpa på en institution i Kanada. Behandlingsmetoden gick ut på starka band mellan den mestadels väldigt unga och icke-utbildade personalen och patienterna, där personalen i princip verkade ersätta barnens föräldrar. Det är dessutom extremt mycket fysisk, kontakt mellan personal och barn/ungdomar. Stressade och våldsamma patienters rörelser begränsades genom omfamningar och barn i tonåren matades med nappflaskor och blev nedbäddade av personalen för att skapa närhet.

Dokumentären gav verkligen en känsla av hopplöshet, sorg och förtvivlan. Känslorna är otroligt intensiva och personalen måste stundtals ha känt sig otroligt hjälplösa ställda mot patienternas förtvivlan. King har kommit patienterna otroligt nära visuellt och det är en snygg dokumentär överlag. Det är jättesvårt att betygsätta den, men den känns absolut sevärd, även om det är tungt att se.
 
Har precis sett klart första (och än så länge enda) säsongen av Girlboss. Grymt skön serie med coola kvinnliga karaktärer. Tror det tog mig 2 dagar att se hela säsongen. Finns på Netflix!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 218
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
696
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 274
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp