Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Thor Ragnarök - KALASBRA som alltid med Marvel. 4,5/5 Har alltid älskat Thor-filmerna.

Nästan lite på gränsen till att de gjorde parodi på karaktärerna och även deras värld så därav bara 4,5/5. Men jag vet att skådisarna och regissören var aströtta på "gamla Thor" och ville göra något nytt. Klart sevärd :)
 
Jag såg nyss Den som söker. Tycker det var en bra film! handlar om en tjej (Josefine Bornebush) vars föräldrar dör i en bilolycka och då deras hus städas hittar hon adoptionshandlingar gällande henne själv.

//r
 
Tack vare den fantastiske regissören Lanthimos har jag fått upp ögonen för grekisk film.

Senast: Attack of the giant moussaka. :D


Eller hela filmen, dock med fransk text.
 
Breathe.
Vacker. Glad och sorglig på samma gång. + för true story. Sevärd men når inte riktigt hela vägen fram.

Fantastic beasts.
Underhållande.
 
Såg igår kväll på katinka kalas på tv. Den var inte speciellt bra. Ett plus får den ändå för att det var sommar och att de åt mycket. Men själva handlingen var rätt så stel och med fler frågor än svar.
 
Star wars på bio igår. Lite lökig och mycket crowdpleasers emellanåt men annars riktigt bra, hände mycket och gick djupare om linjen mellan det onda och goda osv. Och crowdpleasing som sagt :D jag är lättköpt!
 
Såg Sherlock Holmes (2009) härom dagen. Gillade den, kanske inte skådespeleriet och regin lika mycket som storyn och miljöerna. Ambitiöst med så mycket exteriörer i stadsmiljö.
4/5
 
Me and Earl and the Dying Girl - får 4.5/5. Fin film om en lite missanpassad kille som "tvingas" att bli vän med en tjej som har cancer. Gillade själva berättarstilen och att det inte är någon romantik :p.

A Dog's Purpose - 3/5. Mysig film som följer en hund som återföds som typ 5 olika individer. Lite cheesy dock.

The Rocky Horror Picture Show - 4/5. Smårolig musikal med bra musik :D.
 
Me and Earl and the Dying Girl - får 4.5/5. Fin film om en lite missanpassad kille som "tvingas" att bli vän med en tjej som har cancer. Gillade själva berättarstilen och att det inte är någon romantik :p.

A Dog's Purpose - 3/5. Mysig film som följer en hund som återföds som typ 5 olika individer. Lite cheesy dock.

The Rocky Horror Picture Show - 4/5. Smårolig musikal med bra musik :D.
”Tvingas”?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 164
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 249
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 978
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp