Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Call me by your name.

Helt fantastisk. Det finns en anledning till alla lyriska kritiker och nomineringar/priser (fyra oscarsnomineringar bl a), det är lätt den bästa filmen jag sett på åratal.

Jag ser fram emot att se den! Och det ska bli en ganska intressant Oscarsgala, men även om jag inte ens sett Call me by your name eller The Shape of Water (som jag också är övertygad om att jag kommer älska) så håller jag ändå tummarna för Get Out.
 
Jag ser fram emot att se den! Och det ska bli en ganska intressant Oscarsgala, men även om jag inte ens sett Call me by your name eller The Shape of Water (som jag också är övertygad om att jag kommer älska) så håller jag ändå tummarna för Get Out.
Jag tror den skulle kunna vinna bästa manus, och jag hoppas på bästa sång för Sufjan Stevens musik är så central och perfekt för filmen, men det är så mycket #metoo i Hollywood just nu att jag tror det blir en film med starka kvinnor som vinner bästa film. Och Gary Oldman lär vinna bästa manliga skådespelare.

Men den är underbar, jag är avundsjuk på dig som har upplevelsen framför dig!
 
Såg just
Still Alice.
Bra att få lite insikt i hur det kan vara att få/vara anhörig till någon som får Alzheimers.
Julianne Moore spelar mycket övertygande.
 
Call me by your name.

Helt fantastisk. Det finns en anledning till alla lyriska kritiker och nomineringar/priser (fyra oscarsnomineringar bl a), det är lätt den bästa filmen jag sett på åratal.
Ja! Jag såg den för ett tag sen och har liksom inta kunnat släppa den. Helt fantastisk film. Jag har köpt boken men väntar lite med att läsa, är så kvar i filmen fortfarande.
 
Men vad fan. Jag har ju skuffat undan att se Call me by your name för att den går så dumma tider, trots rekommendationer från entusiastisk kollega. Nu verkar det ju som att jag måste försöka ändå nästa vecka. Skyller på denna tråd att hästarna kommer att få vara ute extra länge.
 
Jag såg The Post i går. Bra, men lite onödigt långdragen (djupgående analys right? :D). Tycker nog att Meryl Streep kunde ha fått en lite mer, jag vet inte, framtonande roll också.

Blir också sugen på att se Call Me by Your Name nu!
 
Downsizing - ?/10 vet nog inte riktigt vad jag tycker, liksom fun concept men kände att slutet var lite märkligt och vet inte riktigt vad jag tycker om storyn. Högre än 5? När jag har klurat ut den blir det nog högre ändå.

Jumanji - 10 av 10. Rolig och positivt överraskad, funkade fantastiskt bra att de inte kopierade den gamla.

The greatest Showman - 8 av 10, vet inte om jag kände mig lite off när de kom till musikal mood den kvällen men tyckte att det var kul att googla massor av karaktärena som har existerat på riktigt efteråt. T.ex. de massiva bröllopet som Tom Thumb hade med typ 20 000 gäster, där kan man snacka om super star.
 
Nej, jag har inte det. Finns den på nätet?
Absolut, här är den: http://www.vulture.com/2017/11/armie-hammer-call-me-by-your-name.html

Inspelningen verkar verkligen ha varit något speciellt. Här är ett foto från Rom tidigare i veckan, när huvudrollsinnehavarna och regissören återförenades inför den italienska premiären av filmen:
tumblr_p31yy2j1lD1wmzm5no1_500.png
 
Senast ändrad:
Såg Room häromdagen. Oscarsbelönad independent-film som bjöd på en redigt emotionell berg-och-dalbana.
Bör ses! 5 av 5
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 230
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 283
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 043
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ny Samsung?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp