Bukefalos 28 år!

Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har anlänt. Resan blev lite mer mysko än vanligt, det är ju liksom rätt normalt för mig att en sådan här sak sönder. Men blev det liksom flera stycken.

1. Tappar bort kredit kortet i första affären på flygplatsen, som tur var insåg jag några minuter senare i nästa affär och fick tillbaka det.

2. Tappade bort laptopen, den trillade alltså av min lilla vagn för att jag pratade med en kollega jag stötte på som skulle med samma flyg. Fick springa tillbaka och kolla där jag hade gått och en trevlig resenär hade gett den till personalen :love:

3. En mindre trevlig resenär som inte liksom fattade att när de säger var försiktig när du öppnar luckorna med väskor ovanför stolarna så menar de det. Vid mellanlandningen i Colombo såg jag helt plötsligt hur min väska med både laptop och Mac mini dimper i backen med en duns. Resenären den trillade på under vägen ner klarade sig som tur med utan skador och datorerna verkar hela de med :up: Själv förstår jag inte varför andra resenärer inte inser att anledning till att bagage är i cockpit och inte incheckat ofta är att för att det lätt går sönder, både jag och resenären bredvid mig kollade med häpnad (återigen) på alla resenärer som aggressivt bara trycker in väskor på andra resenärers bagage :banghead: Tur att kamera väskan får plats under sätet i alla fall.

4. Försenad landing i Dubai pga dimma, och mitt flyg till Stockholm blev försenat med över en timma det med så jag drack en kaffe. Bara det att när jag kollade på skärmarna 15 minuter senare så hade de ändrat tillbaka flyget till original tid och flyget stod på final call :nailbiting: Sprang snabbt och hann med, hela fem minuter till godo liksom :cool:

Nu har jag klappat hundar, gosar katter (finns tre som kräver uppmärksamhet, den ena sov bredvid kudden hela natten :D det anländer två till i morgon) och kollat ifatt Bonde söker fru så jag vågar vara på Buke igen :rofl:
 
Varit på vårdcentralen och fått recept på propavan. Känns bra.
Mindre bra är att doktorn ville ha ett blodprov också :crazy:
Ja självklart är det jättefint att de vill utesluta att det inte är något riktigt fel på mig och allt sånt men... Känner lite så här :eek: :nailbiting: :arghh: :cry: i ungefär den ordningen. Fina @EmmaW peppade när jag satt ute i bilen och bara skakade efteråt.
 
Har precis saltat in rödkål och nu soffhänger jag en stund och ondgör mig i tankarna över vissa människor som finns i periferin av mitt liv, men orsakar störningar mitt i det ändå :cautious:
 
Har jobbat klart för denna vecka. Är på väg hem. I em kommer min KP och hämtar mig. Ska åka till Olmed och köpa ett nytt knäskydd. Sen fika någonstans
 
Varit på vårdcentralen och fått recept på propavan. Känns bra.
Mindre bra är att doktorn ville ha ett blodprov också :crazy:
Ja självklart är det jättefint att de vill utesluta att det inte är något riktigt fel på mig och allt sånt men... Känner lite så här :eek: :nailbiting: :arghh: :cry: i ungefär den ordningen. Fina @EmmaW peppade när jag satt ute i bilen och bara skakade efteråt.
Du var jätteduktig som fixade det! :heart
 
Har anlänt. Resan blev lite mer mysko än vanligt, det är ju liksom rätt normalt för mig att en sådan här sak sönder. Men blev det liksom flera stycken.

1. Tappar bort kredit kortet i första affären på flygplatsen, som tur var insåg jag några minuter senare i nästa affär och fick tillbaka det.

2. Tappade bort laptopen, den trillade alltså av min lilla vagn för att jag pratade med en kollega jag stötte på som skulle med samma flyg. Fick springa tillbaka och kolla där jag hade gått och en trevlig resenär hade gett den till personalen :love:

3. En mindre trevlig resenär som inte liksom fattade att när de säger var försiktig när du öppnar luckorna med väskor ovanför stolarna så menar de det. Vid mellanlandningen i Colombo såg jag helt plötsligt hur min väska med både laptop och Mac mini dimper i backen med en duns. Resenären den trillade på under vägen ner klarade sig som tur med utan skador och datorerna verkar hela de med :up: Själv förstår jag inte varför andra resenärer inte inser att anledning till att bagage är i cockpit och inte incheckat ofta är att för att det lätt går sönder, både jag och resenären bredvid mig kollade med häpnad (återigen) på alla resenärer som aggressivt bara trycker in väskor på andra resenärers bagage :banghead: Tur att kamera väskan får plats under sätet i alla fall.

4. Försenad landing i Dubai pga dimma, och mitt flyg till Stockholm blev försenat med över en timma det med så jag drack en kaffe. Bara det att när jag kollade på skärmarna 15 minuter senare så hade de ändrat tillbaka flyget till original tid och flyget stod på final call :nailbiting: Sprang snabbt och hann med, hela fem minuter till godo liksom :cool:

Nu har jag klappat hundar, gosar katter (finns tre som kräver uppmärksamhet, den ena sov bredvid kudden hela natten :D det anländer två till i morgon) och kollat ifatt Bonde söker fru så jag vågar vara på Buke igen :rofl:
Vilken resa! :D
Skönt att allt gick bra ändå och att datorerna höll, märkligt att folk inte kan vara mer rädd om saker och ting. Speciellt när det är andras saker
 
Vilken resa! :D
Skönt att allt gick bra ändå och att datorerna höll, märkligt att folk inte kan vara mer rädd om saker och ting. Speciellt när det är andras saker

Ja jag blir helt fundersam, inte tusan vill jag bli tvingad att betala för andras grejer om jag har sönder dem. Datorerna i sig själva kostar liksom över 5000 SGD så jag skulle inte ha råd att ersätta om jag hade sönder andra personers grejer till det värdet :crazy: (förutom att jag hade varit helt förstörd och haft jobbförlust i ett antal dagar tills jag fått en ny dator, trotts att allt arbete är hårddisk och cloud sparat).
 
Håller på och skickar in en beställning för väggkalender till farfar och mormor och några vänner där jag använder några bilder jag tagit under året. Jag sa till mamma att om vi beställer 500 så kostar de bara 55kr styck, då kan vi sälja dem för 100kr styck och tjäna en massa pengar. Mamma är lite mer av en realist dock och påpekade att om jag vill sälja min kalender ska jag nog ta bilder av halvnakna karlar och inte grodor :rofl:

Bara att hålla med tyvärr.
 
Är vid liv. Av ngn anledning bestämde jag mig för att trava hem inatt efter ett utbrott över att tunnelbanan vägrade gå. (Torsdag vid 04 känns ganska logiskt idag ;) ). Träffade en skön snubbe i gamla stan som var på råttjakt. Såg kanske den fetaste råttan någonsin. Helt orädd även. Hade nästan kunnat lägga mig ner för en selfie tillsammans med den "lille rackaren" (som jag gjorde med @athena_arabians Missan) men lät bli.
Nu är jag vaken och vid liv! :up:
Har ingen aning om resterande personer överlevt dock, jag var mogen och avlägsnade mig innan det förmodade kaoset :cautious::nailbiting:
 
Håller på och skickar in en beställning för väggkalender till farfar och mormor och några vänner där jag använder några bilder jag tagit under året. Jag sa till mamma att om vi beställer 500 så kostar de bara 55kr styck, då kan vi sälja dem för 100kr styck och tjäna en massa pengar. Mamma är lite mer av en realist dock och påpekade att om jag vill sälja min kalender ska jag nog ta bilder av halvnakna karlar och inte grodor :rofl:

Bara att hålla med tyvärr.
Halvnakna karlar MED grodor? Be volontärerna posera? :up: :D:D
 
En smakfullt placerad groda som döljer det skamfyllda. Magiskt. Jag vill köpa den, @Inglorion

@Ninnurur

Ny produkt! hahaha får jobba på det till nästa år, måste karlarna vara snygga också? :rofl:
:rofl:

(volontärerna skickade jag hem och de vill nog ingen se halvnakna heller, den äldre gav mig konstiga vibbar och insåg väl varför senare och den yngre var en sådan som inte verkade borsta tänderna ordentligt med rött tandkött och chans för tandlossning innan 30 överallt)
 
Det kommer att gå bra :up: *pepp, pepp* :banana: :banana: :banana:

Så, tentafest ikväll då? :angel: :D Jag har fortfarande ett ärr på ena knäet från första tentafesten inne i "stan" (jag bytte från Ultuna till Uppsala Universitet) :rofl:
Det borde bli minst godkänt! :) men jag har kramp i handen.O_o några skulle ut och ta en öl ikväll. själv ska jag åka hem och ta hand om min utökade barnaskara.:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag och grannen funderar på vad sjutton den används till. Den låter hemskt högt när man snurrar den, så frågan är om den är till för att...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 395
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
317
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 280
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp