Bukefalos 28 år!

vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Ramona

Trådstartare
Det behövs mer aktivitet och engagemang här inne på Galopp-sidan. Vad ska vi göra för att det ska bli fler trådar, fler diskussioner och mer roligt och intressant här inne?

Några förslag?
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Det var lite mer fart tidigare (fast rätt dött har det väl alltid varit mer eller mindre) när ninniw och annikakällse svarade på frågor och kom med kunniga kommentarer o så.

Jag är inte jätteintresserad direkt, men genom kompisar har jag ju varit i den världen också rätt länge nu, kan man säga och jag har ju om inte annat dessutom haft fullblod i 25 år nästan...
Så jag kollar lite men inte mer.

Men ett förslag vore kanske att ha trådar för olika banor och skriva om starter och sånt, jag vet inte.

Att seriöst diskutera träning tex har ju aldrig funkat vad jag vet, kanske har man inte så mycket upplägg:angel: Nej men allvarligt, jag vet inte vad som skulle engagera folk på sidan. galoppen är ju rätt liten och man kan inte som i andra grenar bara hoppa in och prova på, så det finns kanske för få användare som är intresserade/verkligt berörda?
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Både Annika och Ninni finns på FB men Annika använder nog sin datortid till sin egen blogg. Ninni skriver en hel del och skickar bilder som hon tar med sin mobil.

Det är synd för vi hade ju några roliga trådar på gång, till exempel den om hur vi skulle göra sporten populär. :angel:
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Ja, lite mer fart på den här sida skulle vara kul!
Har dock själv inga jättebra förslag på vad som skulle kunna tänkas avhandlas här eftersom jag själv är så ny inom galoppen att jag inte vågar diskutera för simpla grejer här. Man vill ju inte verka dum!;)
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Hmm inge briljanta idéer dyker upp här heller, men vore kul med lite mer fart! ;)

Vi får väl snart ha en Derby tråd när den tiden nu närmar sig! :laugh:
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Den bästa tråden var väll ändå den om vilken jockey som var snyggast. Minns jag inte fel så fick Ivan Lopez flest röster. ;)
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Har dock själv inga jättebra förslag på vad som skulle kunna tänkas avhandlas här eftersom jag själv är så ny inom galoppen att jag inte vågar diskutera för simpla grejer här. Man vill ju inte verka dum!;)
Det finns inga dumma frågor. Jättebra att någon som vågar ställer en fråga faktiskt. För undrar du finns det massor med andra som också undrar.

Givetvis ska du skapa trådar och fråga saker - alla har varit "nybörjare" någon gång och i alla fall jag tycker att vi ska hjälpa varandra.
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Hur göra sporten populär var rolig, när alla flamsade till sig och snyggaste jockeyn var oövertruffen.

Dansk Derby närmar sig med stormsteg: High Flyer ?
Svenskt Derby: Moe Green ?
Svenskt Arab Derby: Dorwan ?

Vem vinnar löp på söndag: Malin K. ? (!)
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Hur göra sporten populär var rolig, när alla flamsade till sig och snyggaste jockeyn var oövertruffen.

Dansk Derby närmar sig med stormsteg: High Flyer ?
Svenskt Derby: Moe Green ?
Svenskt Arab Derby: Dorwan ?

Vem vinnar löp på söndag: Malin K. ? (!)

High Flyer är ett gott bud, frågan är hur bra Sir randolph och Buckham är?

Malin J. K. för att undgå ännu mer förvirring kring oss båda... ;)
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Är det en unisexklass eller är det uppdelat i herr och damklass?:angel:
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Är det snyggaste jockeyn i Sverige eller i världen?

Jag vill inte lägga mig i i alla fall. Jag tycker inte att någon jockey är attraktiv. Små pygméer som äter 5 ägg om dagen. Nä, jag vill ha riktiga män. :D
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Säger du, att storleken har betydelse i alla fall ? :rofl:

Va gott, att man fortfarande växer.
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Folk får väl helt enkelt bli mer osams :devil:
Samt sluta lägga så mycket tid på hästarna.

För att göra sporten populär -> maskeradlopp och tvinga någon jockey att rida i raffset. Det fungerade ju för en viss kvinnlig hoppryttare :angel:
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Folk får väl helt enkelt bli mer osams
Samt sluta lägga så mycket tid på hästarna.

För att göra sporten populär -> maskeradlopp och tvinga någon jockey att rida i raffset. Det fungerade ju för en viss kvinnlig hoppryttare

Har hoppforumet blivit mera populärt efter det :confused:


Kanske är det bara dom typ 5 som alltid skriver här som är datorkunniga?
En grundkurs och en dator till allt galoppfolk, hi hi.

Kanske en utrustningstråd! Dom är välbesökta! Om de specialdesignade specialbeställda, måttade svindyraste galoppsadlarna som alla just nu drömmer om! Med tillhörande specialutformat träns a 15.000:bump:

Och varför inte diskutera behovet av specialbroderade små viskastycken med hästens namn och det svindyra märkesnamnet på sadeln! I olika färger givetvis! Och diskutera kvalititetskillnader om man köper det för 100:- eller det för 2.500:-!

Och varför inte:

- "Vilken färg tycker ni att jag ska ha på dressen:confused: kan inte välja??"

Kanske en hanteringstråd:idea:

- "Hjälp, min häst vägrar stanna när vi galopperar"

- "Min häst vill inte gå in i startboxarna, har ni några tricks man kan göra":confused:

- "Min häst tycker inte om sin tränare, hur ska vi byta utan att han blir ledsen:crazy:"

Och en metoddiskussion:

- "Hur får jag en bättre sits??"

- "Har vi rollkur inom galoppen? Hur ser det ut i våra ledvolter egentligen?"

Jamen det finns ju massor av inspiration att hämta från andra forum ,förstår inte att det inte kan vara mer livat:confused:


:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

Kanske är det bara dom typ 5 som alltid skriver här som är datorkunniga?
En grundkurs och en dator till allt galoppfolk, hi hi.

Inom galoppen använder vi fax! Och kommer väl att fortsätta med det även när de inte finns faxmaskiner att köpa hos antikhandlarna ens.

:p
 
Sv: vad ska vi göra för att få detta forumet mer aktivt?

- "Hjälp, min häst vägrar stanna när vi galopperar"



:D

hehe. Det låter som min gamle pålle. (Som ägnade den första tiden av vår bekantskap åt att leta efter banan. Det är klart det måste finnas en bana!?! Nånstans!)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 126
Senast: hundtant
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 697
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp