Bukefalos 28 år!

Vad står i lagen?

Sv: Vad står i lagen?

Vanligt warfarin fodras oftast att djuret får i sig upprepade gånger för att det skall bli förgiftat. Med de modernare superwarfarinerna kan det räcka med en gång.
Ingen större skillnad i känslighet mellan katt o hund.
PL
 
Sv: Vad står i lagen?

Självklart har katten rätt till frihet-om det låter sig göras-med hänsyn till närmiljön ; farliga vägar,områden med annan kultur i närheten (!) etc.etc.
Mina 2 katter är både inne & ute katter-de har kattlucka.
Det skulle var grymt och inhumant att inte låta dem gå ut.
För det mesta ligger dom på vår tomt och myser.
De följer dagligen med på mina hundpromnader ! ! !
OBS-endast de korta prom.-de långa FÅR de inte följa med på.
Ibland måste jag ta hunden i bilen för att undvika att mina sötnosar hänger med på prom.
Jag försår inte alls vad ni menar med att en liten söt katt kan FÖRSTÖRA en hel trädgård !
Tänker du inte på vildsvin nu ?
Sen kan du naturligtvis inte jfr. hundar och katter i detta avseende.
Hunden är ju domisticerad sedan århundraden.
Katten är fortfarande ett litet vilddjur, dock numera mer eller mindre tämjd
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag hyr ett hus på landet med egen trädgård och har en granne som har sin hund lös, problemet är att ägaren verkar ha dålig pli på...
2
Svar
34
· Visningar
3 213
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 728
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 737
Övr. Hund För ett tag sedan träffade jag min pojkvän. Vi har en väldigt bra relation och jag vill verkligen fortsätta att vara tillsammans med...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 276
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp