Vad tjänar du och vad är du utbildad till?

Pluggar i 12 veckor till ungefär sen är jag utbildad elprojekterare med inriktning järnväg. Våra ingångslöner ligger mellan 22-26000 beroende på var man hamnar, hur duktig man är, hur mycket man kan förhandla sig till på löneförhandlingar osv osv.
 
Utbildad medicinsk sekreterare på stort sjukhus. Får 24 500 innan skatt för en heltidstjänst men jag jobbar 80 % och ibland extra hemifrån på helgerna. Brukar få ut runt 21-23 000 efter skatt om jag jobbat några timmar någon helg. Snart blir det lönesamtal och jag förväntar mig minst en 1000-lapp i löneökning med tanke på det ansvar jag tar och hur mycket jag presterar.
Men se där, det finns fler :D

Jag pluggar just nu till Hälso- och sjukvårdsadministratör, YH utbildning på 2 år. Kommer i sommar att få 19' efter ett år på utbildningen.
Den erfarenheten plus tidigare arbetslivserfarenhet hoppas jag ska kunna ge mig något högre lön efter utbildningen. Speciellt då det råder stor brist på vårdadministratörer/medicinska sekreterare. Ingångslönen som nyutbildad ska ligga runt 21' här i länet.
 
Jag har en kandidatexamen i psykologi och läser nu en master i detsamma. Förutom att jag inte vet vad det ska bli av mig när CSN säger stopp och jag har min masterexamen så är det ett område jag trivs med.

Nu jobbar jag i alla fall inom kriminalvården utöver studierna, enligt dem outbildad kriminalvårdare (en intern utbildning som jag inte planerar att gå). Tjänar 22000 kr/mån + OB när jag går på heltidsschema. Är rätt nöjd med det, gick in på högsta lönenivån för vikarier när jag fick jobbet.
 
Jag har en kandidatexamen i psykologi och läser nu en master i detsamma. Förutom att jag inte vet vad det ska bli av mig när CSN säger stopp och jag har min masterexamen så är det ett område jag trivs med.

Nu jobbar jag i alla fall inom kriminalvården utöver studierna, enligt dem outbildad kriminalvårdare (en intern utbildning som jag inte planerar att gå). Tjänar 22000 kr/mån + OB när jag går på heltidsschema. Är rätt nöjd med det, gick in på högsta lönenivån för vikarier när jag fick jobbet.

Så roligt med en kollega :D Får jag fråga vilket VO du hör till?
 
Jobbar som sjuksköterska (11 års erfarenhet) och har läst ytterligare poäng i hematologi. Har en grundlön på 26400 (på heltid, sen tillkommer ju OB) jobbar 80% så inte blir man rik precis...
 
Wow, vad extra sugen jag blir på jobb efter att ha läst i den här tråden! :angel:

/långtidssjukskriven, inkomst: 6600 kr efter skatt :banghead: :D
 
Jag jobbar som personlig assistent i två olika företag och har ca 21000 i genomsnittlig grundlön, sen tillkommer ju OB.
Pluggade tidigare till studie-och yrkesvägledare men trivdes för bra med assistentyrket så jag avbröt mitt i sista året. Har även en del utbildning inom mitt arbetsområde, vilket är främst Autism. Har jobbat med det i drygt 6 år nu.

Tycker det är ett väldigt roligt jobb och jag trivs med arbetstiderna. Jobbar i snitt 4 dagar i veckan på heltid. Det enda jag kan sakna är att ha mer arbetskamrater. I just den aspekten var det bättre att jobba på korttids/fritids som jag gjort tidigare.
Ah , jag undrade vart du tog vägen! F d praktikhandledare...
 
Jag är nu sjukskriven sen några år tillbaka och får ut 6500 efter skatt och finns möjlighet till bostadstillägg.

Har dock tidigare jobbat heltid som hästskötare och hade då 8500 efter skatt plus boende. Har även jobbat på äldreboende där jag fick ut 14000 efter skatt.
 
Nu studerar jag men arbetar som hästskötare under somrarna (outbildad, har ingen hästskötarexamen men det har aldrig någonsin efterfrågats där jag blivit erbjuden jobb). Fick på senaste arbetsplatsen 11000 DK före skatt, arbetade i snitt 06:45-19:00 (om vi inte var iväg på tävlingar), ~2-3 lediga dagar/månad. Inget OB, övertidsersättning osv. Absolut sämsta arbetsvillkoren man kan tänka sig, men vansinnigt roligt (och tungt...). Bodde gratis i kollektiv med tillgång till bil inkl bensin, men fick betala mat själv.
 
Arbetar som kansliansvarig, med ekonomi, försäljning, webbutveckling, eventplannerare och allt annat du kan komma på som kan behövas göras.
För detta jobb har jag ingen relevant utbildning, utan är självlärd + några småkurser i bokföring/bokslut.
Har dock en magister i Etnologi.

Lönen ligger i dag på 28 700:-/månad i snitt (90%) och kommer efter 1 april hamna på lite drygt 30 000:-/mån i snitt
Tycker lönen är lite för låg i förhållande till den arbetsbörda och det ansvar jag har för rörelsens dagliga verksamhet.

Vet dock inte riktigt hur jag ska få upp den, verkar ligga på ungefär medellönen för min typ av arbete, men men...
 
Jag har pluggat medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning medieproduktion. Har haft några riktiga skitår där jag inte orkat göra mycket utan halkade helt utanför branschen när skoltiden var slut, har inte kunnat plocka ut min examen heller :( Kämpar som en liten blå nu för att försöka ändra på detta, pluggar bredvid min heltidstjänst för att förhoppningsvis få jobb åtminstone nästan inom branschen.

I dagsläget jobbar jag som brevbärare, har drygt 20 000 i månadslön.
 
Jobbar som uska(utbildad, första året som fast), 50% fram till början av april då jag går upp till 75%. Har nu 11 tusen innan skatt ( :wtf: )

Hög lön för mig hade varit om jag fick ut strax över 20 på min 75% tjänst. Önsketänkande tyvärr! :)
 
Jag jobbar som frilansare inom TV, den mer tekniska biten. Får efter skatt allt från 15 000 till 45 000. Snittet ligger runt 30 000. Jag är väldigt nöjd med det, dock är det en viss osäkerhet hela tiden hur mycket jobb jag kommer få.
Har pluggat två år på en tv-produktionsutbildning.
Nu pluggar jag psykologi också vid sidan av, dock är ju det inget jag blir nåt av.
 
Sam/kultur på gymnasiet, litteraturvetenskap och estetik på högskola. Helt värdelöst, pluggade bara för att jag var så trött på att vantrivas på jobbet och hittade inget nytt. :idea:

Jobbar idag som "stalldräng" på 70% och får ut ca 7-8000 efter skatt. Existensminimum men jag trivs äntligen på jobbet :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 478
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 509
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 155
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp